Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Forskjell på karbohydrat i solsikkekjerner

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 11:47   #1
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Forskjell på karbohydrat i solsikkekjerner

Akkurat laget brød, og oppdaget at de solsikkekjernene jeg brukte( fra go green) inneholdt 18 kh, men en annen pakke jeg hadde(som jeg dessverre ikke brukte inneholdt bare 7 kh.

stemmer det at det er så stor forskjell fra merke til merke???

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 11:48   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

det er nok fiber bare som ikke er trukket fra, så det laveste tallet er riktig

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 11:55   #3
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

det er nok fiber bare som ikke er trukket fra, så det laveste tallet er riktig

Men om jeg trekker fra fiber fra den pakken som inneholdt 18 kh, blir det bare 4 kh igjen, og det kan da ikke stemme eller?

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:23   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

Opprinnelig lagt inn av Hellokitty0210, her.

Men om jeg trekker fra fiber fra den pakken som inneholdt 18 kh, blir det bare 4 kh igjen, og det kan da ikke stemme eller?

Å ja, sorry at jeg var så kjapp. Skal sjekke.Ja, det er enorme forskjeller, men se herhttp://www.mollerens.no/Produkter/Musli-fro-og-gryn/Solsikkekjerner/
jeg ville brukt det tallet der fiberet er trukket fra. Jeg ser at på min pakke er det ikke trukket fra selv om det står antall fiber(ca 10 g), men jeg kan ikke tro det er så mye som 18 uten fiber,altså. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette, så jeg kan gjøre endringer i mine oppskrifter.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:32   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

i gogreen sine tar jeg 4 fordi jeg trekker fra de 14 i fiberet. Håper det er rett, men jeg gjør det fordi om jeg skulle lagt sammen alt som står er det ikke plass til noe vanninnhold. Og vann er det jo i.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:35   #6
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Å ja, sorry at jeg var så kjapp. Skal sjekke.Ja, det er enorme forskjeller, men se herhttp://www.mollerens.no/Produkter/Musli-fro-og-gryn/Solsikkekjerner/
jeg ville brukt det tallet der fiberet er trukket fra. Jeg ser at på min pakke er det ikke trukket fra selv om det står antall fiber(ca 10 g), men jeg kan ikke tro det er så mye som 18 uten fiber,altså. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette, så jeg kan gjøre endringer i mine oppskrifter.

Da står det jo både 7kh på møllerens og Delish som jeg har hjemme. Mens go green står det 18 kh. for sikkerhetsskyld skal jeg ikke bruke den fra goo green mer

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:42   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

jeg blir mer og mer forvirra, jeg ser at to stk inneholder det samme: 7,5 karbo, 10,5 fiber, og 6,5 stivelse!http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp?ID=S

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:47   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

http://www.parrothouse.com/sunflower.html
ser ut som 18 kan være riktig(se det er ikke pr 100 g, men 28), at når fiberinnholdet står for seg selv er det trukket fra.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:54   #9
Hellokitty0210
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 45
Hellokitty0210 er på en erverdig vei

Sv: forskjell på Karber i solsikkekjerner

uff dette var forvirrende ja, skal titte på flere pakker neste gang jeg er i butikken.

Hellokitty0210 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 13:02   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på karbohydrat i solsikkekjerner

Flyttet til spørsmål om matvarer og oppskrifter.

Scroll også helt ned på siden her, så finner du flere tråder med samme tema

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Solsikkekjerner natalie2004 Ketolysekuren 2 30-07-10 21:00
Kruskakli, knuste linfrø, solsikkekjerner, etc.... Borealis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 26-05-10 15:38
Solsikkekjerner? BMS! Generell ernæringsdebatt 8 15-02-10 23:36
må man få i seg 20g karbohydrat??? nomma Induksjonen 5 28-05-05 02:15
Er EN karbohydrat EN karbohydrat?? elian Lavkarbo generelt 8 15-02-05 13:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no