Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Glucose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 14:42   #1
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Glucose

Kan en si at å bruke glucose er bedre enn å bruke vanlig rørsukker: (sukrose: glucose, fruktose) ?

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 06-02-12 kl 15:04.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:23   #2
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Glucose

Glukose er bare et annet ord for sukker.. All karbohydrat(ikke kostfiber) blir spaltet til glukose i kroppen, og det er glukosen som gir energien (utenfor ketose vel og merke)

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:39   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Glucose

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Glukose er bare et annet ord for sukker.. All karbohydrat(ikke kostfiber) blir spaltet til glukose i kroppen, og det er glukosen som gir energien (utenfor ketose vel og merke)

Nja...

Ikke alle monosakkarider oppfører seg likt i kroppen og gir lik virkning før de blir til glukose...
http://en.wikipedia.org/wiki/Fructose
og http://en.wikipedia.org/wiki/Fructos...ose_metabolism

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:48   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

På tidlig 80-tallet, tror jeg, var det en hype som gikk på at vi skulle bruke druesukker (glucose) før og under eksamener og slikt for å øke våkenhet og energinivå slik at vi kunne yte maks på prøvene. Det virket egentlig ikke, men det var nå det det var......
Det jeg lurer på er om noen har noe data på om druesukker (glucose) er verd å prøve til erstatning for vanlig rørsukker.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 18:52   #5
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Ingen som har en formening om det jeg spør om?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 20:00   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Glucose

Hei,
Ikke helt sikker på hva du vil fram til men glucose er ingen god erstatning dersom du ser på den glykemiske indeksen:

GI, iflg Fedon
Fruktose: 19
Sukker: 70
Druesukker: 100

Selv om fruktose har en lav GI så anbefaler ikke Fedod et større inntak en maks 25 g pr dag og helst ikke daglig. http://www.fedon.no/Forvirring+rundt+fruktose.9UFRHG3m.ips

Litt problemer med å lete opp GI lister, men fant denne informasjonen i en helsekostbutikk,
http://www.helseogkost.no/nettbutikk/supermat/gula_java_kokosblomstsukker_fint

Rårørsukker: 61
Raffinert hvitt sukker: 68

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 20:54   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Glucose

Glucose er vel en ren variant av sukker som er mer lettoptagelig? Mao det stikk motsatte av hva man ønsker på lavkaro....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:02   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Glucose

Vel, som diabetikere flest har jeg druesukkertabletter med meg i tilfelle kraftige følinger, fordi blodsukkeret flyr umiddelbart i været av druesukker.
Får jeg en så kraftig føling at jeg trenger starthjelp, har jeg glukose klar i kjøleskapet til å gis med sprøyte.
Jeg vet, fra mitt diabetiske ståsted, at druesukker er noe av det verste for mitt blodsukker med mindre jeg trenger å få det opp.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:35   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Nå er det slik at sukker består av både glucose (druesukker) og fruktose. Så en GI på 70 kunne sikkert stemme.

Men for helt å unngå fruktosens negative virkning på kroppen burde det vel egentlig være bedre å bruke glucose til matlaging sammen med evt Stevia, sukrin, xylitol.....?
Det jeg vil er å unngå fruktosen helt og holdent utenom i bær, frukt og ellers der den er i sin opprinnelige form.
At Glucosen har en GI på 100 er greit, men når glucose blandes med fruktose til raffinert sukker er GI-en fortsatt høyt på skalaen (70) og slik sett er lite vunnet på det området ved å bruke vanlig sukker.

Jeg er ute etter den metthetsfølelsen glucosen gir ved at insulinnivået stiger, og en kan si seg fornøyd med at det kakestykket e.l. smakte nydelig og så ikke ha lyst på mer. Samtidig vet en med seg selv at en har unngått fruktosen i vanlig sukker ved å blande glucose med Stevia, sukrin, xylitol i den kaken......
Hvordan bakeevnen til glucose er kan jo bli en utfordring....Men så mye som vi har eksperimentert med forskjellige søtstoffer i matlagingen er vel dette bare a piece of cake for slike som oss....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:38   #10
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Glucose

"Sukker", sånn som man kan kjøpe i kilosvis i butikken, består av sukrose. Som TS sier er dette et glukose- og fruktosemolekyl bundet sammen (altså består sukker av 50% glukose og 50% fruktose). Sukrosen blir spaltet til sine to bestanddeler i fordøyelsen. Glukosen går rett ut i kroppen og kan brukes til å lage energi, mens fruktosen må innom leveren en tur før den kan utnyttes. Det virker som om det er enighet om at fruktose er noe man ikke bør få i seg for mye av, men dersom du erstatter sukrosen med glukose er det som å velge pest over kolera. Hva vil du ha, blodsukker som skyter til himmels i rekordfart, eller "skummel" fruktose på kjøpet? Det at fruktosen må innom leveren vil nødvendigvis gjøre at blodsukkerstigningen ikke vil bli like dramatisk som om man velger sukrose i stedet for glukose.

Dette tok jeg bare ut av hodet, så si gjerne fra om jeg har sagt noe feil.

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:46   #11
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

"Sukker", sånn som man kan kjøpe i kilosvis i butikken, består av sukrose. Som TS sier er dette et glukose- og fruktosemolekyl bundet sammen (altså består sukker av 50% glukose og 50% fruktose). Sukrosen blir spaltet til sine to bestanddeler i fordøyelsen. Glukosen går rett ut i kroppen og kan brukes til å lage energi, mens fruktosen må innom leveren en tur før den kan utnyttes. Det virker som om det er enighet om at fruktose er noe man ikke bør få i seg for mye av, men dersom du erstatter sukrosen med glukose er det som å velge pest over kolera. Hva vil du ha, blodsukker som skyter til himmels i rekordfart, eller "skummel" fruktose på kjøpet? Det at fruktosen må innom leveren vil nødvendigvis gjøre at blodsukkerstigningen ikke vil bli like dramatisk som om man velger sukrose i stedet for glukose.

Dette tok jeg bare ut av hodet, så si gjerne fra om jeg har sagt noe feil.

Etter å ha sittet og sett på Robert Lustigs fordrag om fruktose fant jeg ikke ett eneste pluss ved det stoffet....mens glucosen kom mye mer positivt ut. Derfor vil jeg heller bruke det om jeg skal bake. Da skal det blandes med et annet søtstoff slik at jeg ikke trenger å bruke så mye glucose, men likevel får metthetsfølelsen jeg er ute etter...jeg er av de som alltid kjenner om noe er ekte eller kunstig søtet, nettopp pga. følelsen av tilfredshet etter å ha spist det aktuelle matemnet....Er det kunstig søtet blir jeg ikke tilfreds....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:08   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Glucose

Hei,
Den tilfredsheten du snakker om handler jo egentlig bare om den usunne blodsukkerkicket man får… noe man jo prøver å unngå på lavkarbo.

Pr i dag så spiser jeg minimalt med kunstig søtning, ser ikke lenger meningen med det da det ikke smaker godt eller gir det kicket som sukker gjorde. Lager meg heller noe god mat istedenfor å spise kake-, eller godteerstatninger.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:37   #13
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Den tilfredsheten du snakker om handler jo egentlig bare om den usunne blodsukkerkicket man får… noe man jo prøver å unngå på lavkarbo.

Pr i dag så spiser jeg minimalt med kunstig søtning, ser ikke lenger meningen med det da det ikke smaker godt eller gir det kicket som sukker gjorde. Lager meg heller noe god mat istedenfor å spise kake-, eller godteerstatninger.

Ja, jeg lager meg også god mat, men jeg tenker på fremtiden. Familien min og jeg skal leve på dette kostholdet i årevis fremover og da vil jeg gjerne kunne bruke det jeg har til rådighet for å lage noe godt og tilfredsstillende når det passer slik.....Er liksom litt kjipt å komme drassende med koteletter og annen hverdagsmat når vi har lyst på kake...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 07:28   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Glucose

Jeg forstår ikke hva du mener med metthetsfølelse. Det er evt fett i en kake som gir metthetsfølelse. Glucose gjør stikk motsatt, skyter blodsukkeret i været, som gjør at det raser like fort og man blir sulten/fysen. Jo oftere dette skjer, jo lettere er det å bli insulinresistent og få dia2...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 07:28   #15
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Glucose

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Kan en si at å bruke glucose er bedre enn å bruke vanlig rørsukker: (sukrose: glucose, fruktose) ?

Hvis dere har lyst på kake så ofte, så er det bedre å ikke bruke noe søtning i det hele tatt for en periode.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:51   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Glucose

Ja man blir ikke mett av det søte, men av protein og fett, så et lav-GI søtningsmiddel er best for å unngå blodsukkersvingninger. Jeg bruker sukrin i bakst.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 14:01   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Joda, en blir mett og tilfreds av sukker. I alle fall blir jeg det. La meg ta et eksempel: Når jeg lager meg te med Stevia eller sukrin får jeg ikke samme følelsen av tilfredshet og våkenhet som når jeg søter teen med sukker...Stevia og sukrin (som er det jeg alltid bruker) etterlater en tomhetsfølelse og et sug i mage og kropp, noe sukker ikke gjør... Det er ettersom jeg forstår fordi kroppene våre er designet for å metabolisere glucose, ikke søtstoff som ikke tilfører kroppen noe mettende.

Vi har ikke lyst på kake ofte, men om det hender vil jeg gjerne kunne lage noe uten fruktosen.....

Er det noen som vet hvordan druesukkeret blir utvunnet, og av hva? Sukker er jo både bleket og behandlet, men hvordan er det med druesukker (glucose)?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 14:09   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Glucose

Jeg skjønner hva du prater om ang mettheten. Det du lurer på vet jeg ikke noe om, men har sett noen bruker flytende glukose i matlaging (tror jeg). Ta et googlesøk på det, så kanskje du finner noe om hvorfor de gjør det og hvordan det funker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 14:34   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg skjønner hva du prater om ang mettheten. Det du lurer på vet jeg ikke noe om, men har sett noen bruker flytende glukose i matlaging (tror jeg). Ta et googlesøk på det, så kanskje du finner noe om hvorfor de gjør det og hvordan det funker.

Ja Nellie, jeg har sett at de bruker flytende glucose i marsipan og konditorvarer av forskjellige slag Sikkert noe med at glucose i flytende form er med på å gjøre emnet de holder på med smidig å ha med å gjøre.

Men så er det den "faste" formen da. Såvidt jeg husker er druesukker noe mer likt melis i konsistens. Om det kommer i krystalinsk form er jeg ganske spent på. Sukker er jo med på å bidra til å fylle opp en deig, så om druesukker virker på samme vis hadde jo det vært ganske greit. Når vi baker uten hvetemel skal det faktisk en del inngredienser til for å utgjøre noe masse i en deig. Så er det bakeevnen til glucose. Den vet jeg ingenting om. Kanskje vil det bli flytende og misslykket, hva vet jeg...må nok forskes på

Har funnet 10-kilos sekker med glucose (druesukker) på en helsekostbutikk og noe må det da brukes til utenom i bodybuilding som jeg har funnet når jeg har googlet etter informasjon....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:41   #20
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Glucose

Du kan få kjøpt druesukker som likner melis, ja. Tror hobbybutikker (Panduro) har det, kan brukes til dropskoking. Har sett pakker på 400-500 gram. Mulig Meny eller Ultra også har det.

Hvis du vil ha sukkersmaken, hva med å blande rårørsukker og sukrin? (Selv om rårørsukker inneholder litt mineraler og slikt, er det ikke så mye, men du slipper iallfall svovelblekingen.)

Glukose i pose er ultrahvitt og jeg vil regne med at det er svovelbleket på linje med vanlig sukker.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 14:23   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Glucose

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Du kan få kjøpt druesukker som likner melis, ja. Tror hobbybutikker (Panduro) har det, kan brukes til dropskoking. Har sett pakker på 400-500 gram. Mulig Meny eller Ultra også har det.

Hvis du vil ha sukkersmaken, hva med å blande rårørsukker og sukrin? (Selv om rårørsukker inneholder litt mineraler og slikt, er det ikke så mye, men du slipper iallfall svovelblekingen.)

Glukose i pose er ultrahvitt og jeg vil regne med at det er svovelbleket på linje med vanlig sukker.

Men rårørsukker inneholder fruktose, og det er fruktosen jeg vil bli kvitt. I den form den har utenom i frukt og slikt er fruktose bare til bry for kroppen vår - slik jeg ser det i allefall...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Keto-diabur-test positiv på glucose halkatlala Spørsmål og svar 6 12-04-13 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no