Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Februartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-02-12, 15:19   #151
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Februartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Holy macaroni, jeg er stolt når jeg klarer planke etter spinning.... Hvis folket kan unnskylde meg litt, skal jeg bare gå ut "døpe meg selv i snøen".

Nei, nei og nei! Ikke bli kald da....!

Jeg går ikke tom av en eller annen grunn og har en kropp som jubler når den får trene. Det er min medisin og nettopp denne medisinen er min motivasjon.

Planke etter spinning er jo flott det!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:20   #152
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Klassisk tilfelle av Akutt Dørstokkmil! Blir ille bra, det sier vi i Østfold!

Herlighet. Er Lørenskog i Østfold?

Gammel 06-02-12, 15:22   #153
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Herlighet. Er Lørenskog i Østfold?

Nei. Men hvem sa jeg var født her?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 15:23   #154
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Nei. Men hvem sa jeg var født her?

Åh, sukk! Nå elsker jeg deg enda mer. Hvor er du i fra æ?

Gammel 06-02-12, 15:24   #155
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Ikke si Fredrikstad..

Gammel 06-02-12, 15:32   #156
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Åh, sukk! Nå elsker jeg deg enda mer. Hvor er du i fra æ?

Ikke fra Fredrikstad. Jeg er født i Halden og så bodde jeg et år i Særp mens jeg gikk på skole. Var det godkjent?

Gammel 06-02-12, 15:43   #157
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Ikke fra Fredrikstad. Jeg er født i Halden og så bodde jeg et år i Særp mens jeg gikk på skole. Var det godkjent?

Såklart!

Gammel 06-02-12, 16:18   #158
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Såklart!

Puh, var litt bekymret der en stund.

Kjenner kroppen lader seg opp til trening, weeee, dette blir digg! 75 minutter, bare min tid!

Gammel 06-02-12, 16:27   #159
Brokkoli
Medlem

Brokkoli sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Straks ukas første og nest siste treningsøkt... Det blir bare tid til to denne uka, med mindre jeg klarer å skvise inn en på søndag.

Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 16:43   #160
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Straks ukas første og nest siste treningsøkt... Det blir bare tid til to denne uka, med mindre jeg klarer å skvise inn en på søndag.

To er fortsatt mer enn mange andre.

Gammel 06-02-12, 17:49   #161
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Trening gjennomført, og med tanke på formen, sånn passe fornøyd. Logging med Jefit funka veldig bra, og likte hviletimerfunksjonen på den

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 20:38   #162
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jillian i dag. Bra med den pulsklokka, kan konkurere med meg selv, der har jeg sjansen (gitt opp for mange år siden å konkurere med andre, barneskolesyndrom...) Fikk i hverrt fall betraktelig økning i forbrenning fra sist, men soser og tuller med klokka enda da, slike digitale dings bomser er visst ikke helt min greie, men det kommer vel...

3/2: 30 min Jillian (170 kcal)
- div. møkking og dyrestell
- 10086 skritt
4/2: 5371 skritt
5/2: 50 min klattring (sånn ca. 2,5 timer til sammen for hele gjengen...)
6/2: 30 min Jillian (211 kcal)
- 10 min bekkenbunn
- 10 min Jillian/x-box (102 kcal)

Men så et spørsmål om dette med makspuls osv... Toppen min i denne omgang var 148, da er det så vidt jeg kan si/rope et ord eller to. Jeg er 36 år. Hvor ligger dette ca da? Et stykke igjen til spy-nivå liksom... Sikkert et vanskelig spørsmål, men om noen har en viss anelse...

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:53   #163
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

75 min. Intervall. Pyramide. Død. Snakkes.

Gammel 06-02-12, 22:01   #164
Tiny<3
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
Tiny<3 er på en erverdig vei

50 minutter på tredemølle (45 minutter+5min nedtrapping)
25 minutter styrke

Idag ble det 6,54 på 45 minutter! 0,04 km bedre enn lørdag

Tiny<3 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:24   #165
Albatross
Seniormedlem

Albatross sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 41
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

20 min sykling + 1,5 timer boksing ca. Rakk ikke mere...

Gammel 06-02-12, 22:31   #166
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Men så et spørsmål om dette med makspuls osv... Toppen min i denne omgang var 148, da er det så vidt jeg kan si/rope et ord eller to. Jeg er 36 år. Hvor ligger dette ca da? Et stykke igjen til spy-nivå liksom... Sikkert et vanskelig spørsmål, men om noen har en viss anelse...

Hard to say...men kanskje du kan ta utgangspunkt i tommelfingerregelen?

220-alder=din makspuls (ok, veldig unøyaktig, men antakelig bedre enn å gjette)

Dvs at din er ihvertfall 184. Antakelig er den høyere.
148? Nope det er ihvertfall for lavt, da er du langt unna spy nivå enda Neste gang så pusher du enda hardere, du skal ikke kunne snakke overhodet, du skal bli svimmel, se tåkete og så skal du dra til enda mer. Da kan du begynne nærme deg.
Lykke til, husk bøtte

Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:33   #167
ToreH
Gjest

6.feb:
Løping intervall mølle. Ble skadet....igjen, denne gang en muskelavrivning i ytre muskelfibre i leggen....
Jeg er antakelig for gammel til dette tullet nå, kanskje jeg heller bør prøve meg på NM i rullator istedet?

Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:35   #168
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

6 feb:

1 time yoga
12 min div mage. (1 min av hver øvelse)

Så utrolig kjedelig da Hypah!!!! God bedring på deg!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 08:14   #169
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

55 min Zumba i går.

Ukestrening 1 av 3

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 08:48   #170
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Makspuls er helt "umulig" å spå, som hypah sier så finnes det en tommelfingerregel, men den er svært unøyaktig og stemmer i mange tilfeller ikke. Alle har så utrolig forskjellig makspuls, helt fra fødselen av, og den påvirkes ikke i nevneverdig grad av mye trening heller (altså man får ikke nødvendigvis lavere makspuls fordi om man er i god form) - men den synker med alderen. Selv er jeg like gammel som deg og har nå en makspuls på ca 220 (som er utgangspunktet for denne formelen før man trekker fra alder). Når jeg trener (spinning/løping) så ligger jeg vanligvis mellom 170 og 185, med topper på 190-195 innimellom.

Jeg har ganske høy puls da (og har alltid hatt det), så det er ikke noe å sammenligne seg med, men bare for å illustrere at formelen ofte ikke stemmer. Men 148 er garantert ikke makspulsen din (som du sier selv er det et stykke igjen til spy-nivå), men vanskelig å si hvor din topp er. Den eneste måten å finne makspulsen på er egentlig å ta en ordentlig makspuls-test (da finner du iallfall spy-nivået ditt, I´ve been there)

Gammel 07-02-12, 08:54   #171
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

I følge makspulsen min er jeg 12 år yngre enn meg selv. Så ja, jeg er enig - de makspulsutregningene er ikke verdt blekket. Spy - eller nesten iallfall er mye mer nøyaktig. Men ulempen der er at en god måling krever at man klarer å presse seg selv. Der er ikke jeg så god...

Gammel 07-02-12, 09:04   #172
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Jeg lurer på detta med kortisol og trening jeg. Noen bruker dette som grunn til å ikke trene noe annet enn type pusteøvelser, for hvis det blir noe hardere enn det gnuer kroppen til seg alt fettet sitt. Er det litt overdrevent aka gjelder bare de med fra før av VELDIG stresset kropp, eller gjelder det mange/de fleste?

Hvis jeg hadde spurt på Fitnessbloggen.. Hva slags svar hadde jeg fått ang trening og kortisol og hvor vidt det 100% hindrer vektnedgang?

Gammel 07-02-12, 09:46   #173
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Jeg lurer på detta med kortisol og trening jeg. Noen bruker dette som grunn til å ikke trene noe annet enn type pusteøvelser, for hvis det blir noe hardere enn det gnuer kroppen til seg alt fettet sitt. Er det litt overdrevent aka gjelder bare de med fra før av VELDIG stresset kropp, eller gjelder det mange/de fleste?

Hvis jeg hadde spurt på Fitnessbloggen.. Hva slags svar hadde jeg fått ang trening og kortisol og hvor vidt det 100% hindrer vektnedgang?

Fitnessbloggen tør jeg ikke svare for...

Og - når jeg snakker om "stress" i denne sammenhengen tenker jeg ikke først og fremst på at man sitter i sofaen og kjenner lett panikk for at oppvasken samler seg i kummen og man har en 12siders oppgave som skal leveres i morgen, sykt barn som kravler i hybelkaninene og en anstrengt økonomi... men mer på det interne stresset som langvarig sykdom/det utvidede betennelsesbegrepet (= omtrent alt autoimmunt, og de fleste såkalte "livsstilssykdommer").

Er man kroniker - dvs har kroniske sykdommer - mener jeg at dette er noe man bør tenke på. (NB - det betyr IKKE at jeg mener man skal avstå fra trening, men at man må vurdere hvordan den aktuelle treningsformen påvirker den enkelte kroppen.)
Det er langt mellom ME (hvor de fleste beviselig IKKE har godt av noe som helst stressende trening) og kronisk høysnue - eller godt medisinert stoffskiftesykdom. På samme måte som det er langt mellom hardkjør av type 5-6 timer spinning i uka og til sammen 3 timer rolig spasertur. Ja, og så må man tenke like mye på restitusjonen som på treningen...

Ut over dette tror jeg det for det meste blir kvalifisert gjetning og "kjenne på kroppen" som gir de beste svarene?

Her er en link til en fin artikkel om emnet
http://www.south-florida-personal-tr...om/stress.html

Gammel 07-02-12, 09:56   #174
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

En ting til - kortisol og magefett skal visstnok henge bra tett sammen (og være en av årsakene til at magefett er "farligere" enn annet fett). Så en pekepinn kan kanskje være kulemagen (nå spekulerer jeg altså)? Har man mye magefett bør man kanskje ikke velge den hardeste treningsformen i begynnelsen, men heller velge en treningsform som ikke pusher stresshormon så mye.

Mark Sisson i PB (forøvrig tidligere profesjonell maratonløper) mener at man bør bevege seg MYE i rolig tempo og - om man er "frisk nok" til det innimellom sprinte og løfte tungt (høystress øvelser). Men dette siste skal man ikke gjøre ofte og aldri i langvarige sesjoner. Og han ser på såkalt "kronisk kardio" som ødeleggende og trekker fram det faktum at mange langdistanseløpere har ledd- og hjertesykdommer som et eksempel på at for mye tung trening ødelegger mer enn det bygger opp.

Vanskelig å si noe fornuftig om dette ut over at man bør "tenke på det" synes jeg.
For min egen del har jeg hatt skikkelig treningsulyst lenge, men i den seinere tid har det snudd. Nå holder jeg bevisst i gjenn litt for å forsøke å beholde den lenge i stedet for å bruke den opp (overtrene, bli uggen/muskelsur etc). Høres sikkert helt fjernt ut... .

Gammel 07-02-12, 10:10   #175
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

7. februar

30 minutter yoga
60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter Qi-gong

995/3000

Gleder meg til en herlig treningskveld! Yogaøkten er gjort unna på formiddagen (for å få kroppen i normalt ganglag) og resten gjøres påfølgende timer mellom 18-21.

Formen er god. Kroppen er snill, men må altså stadig vedlikeholdes. Sånn er det bare.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Ryp 2012 Aline Trening 171 10-05-12 22:28
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 18:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.