Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-02-12, 11:15   #26
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Dere på vedlikehold ... og litt hjelp please ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Vel, vel. Jeg forsøkte hjelpe ;-)

Det er supert! Takk for tips!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 12:06   #27
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Nei, jeg trener ikke....Men jeg har en aktiv jobb der jeg står og går hele arbeidsagen. Sitter ikke ned for å spise lunch engang....

Men det har ganske mye å si det, denne bevegelsen på jobben!
Mye trening i det.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 13:38   #28
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Men det har ganske mye å si det, denne bevegelsen på jobben!
Mye trening i det.

Jo, men nå var vel poenget at dette kanskje ikke er nok da, hun går jo opp igjen...
Min jobb er temmelig aktiv, bruker dog sette meg ned for å spise lunch Skal man få drømmevekten og kanskje utseendet, så må det nok hardere lut til, særlig hvis det nå viser seg for ts at det hun gjør pr idag ikke akkurat gir resultater.
Ut over det så står man jo fritt, men da kan man heller ikke bli så veldig oppgitt over at ting ikke fungerer, eller tar laaang tid

Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 14:56   #29
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Jeg tror mest på at det her er snakk om at kroppen trenger tid på å stabilisere seg. Hvor lang tid brukte du på å gå ned 45 kg? (jeg er full av beundring for denne bragden). Jeg skjønner godt at man er redd for at man legger på seg i en stabiliseringsfase, men et par kg opp er helt normalt. Så, når kroppen har vendt seg til denne vekten, og du er trygg på at du ikke går opp igjen på dette vedlikeholdskostholdet, så kan du gjøre en innsats for å gå ned disse to kiloene igjen. Men gi deg selv og kroppen din tid til å leve med vekttapet og kostholdet.

Gammel 12-02-12, 14:58   #30
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Da har jeg holdt på en liten uke og har ikke sett noe resultat enda. Vekta er akkurat den samme som sist veiedag.
Har kutta ut mesteparten av smøret til frokost ved å koke egg i stedet for å steke dem.....
Har også endret litt å frokostrutinen med at jeg spiser når jeg kommer på jobb - dvs en time senere enn normalt....
Jeg prøver en uke til.....kommer update neste lørdag.... :-)

Dette er forøvrig VELDIG gode resultater - du har ikke gått opp ytterligere! Dvs at kostholdet du nå har passer deg bra.

Gammel 12-02-12, 18:18   #31
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Dette er forøvrig VELDIG gode resultater - du har ikke gått opp ytterligere! Dvs at kostholdet du nå har passer deg bra.

Det er sant! Jeg har ikke gått mer opp - slik du påpeker! "Glemmer" å se det positive vet du....
Jeg har holdt på i litt over tre år.....

Jeg tror muligens det er noe i dette "vinter tillegget" som flere nevner her....jeg er en frysepinn de luxe og er utslitt av å fryse! Jeg går med skuldrene oppi ørene og fryser, fryser, fryser.....
Jeg ikler meg ull fra topp til tå, pøser på med varm te og har til og med kjøpt meg varmeflaske som jeg går rundt og knuger på.....
Kjenner jeg rett og slett er sliten av å fryse og stresser nok en del med dette....
Gleder meg til sommeren!!!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:30   #32
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Det er sant! Jeg har ikke gått mer opp - slik du påpeker! "Glemmer" å se det positive vet du....
Jeg har holdt på i litt over tre år.....

Jeg tror muligens det er noe i dette "vinter tillegget" som flere nevner her....jeg er en frysepinn de luxe og er utslitt av å fryse! Jeg går med skuldrene oppi ørene og fryser, fryser, fryser.....
Jeg ikler meg ull fra topp til tå, pøser på med varm te og har til og med kjøpt meg varmeflaske som jeg går rundt og knuger på.....
Kjenner jeg rett og slett er sliten av å fryse og stresser nok en del med dette....
Gleder meg til sommeren!!!

Du har jo vært, og er, veldig flink da Jabba !!!

Jeg er også en frysepinn, men etter at jeg begynte å jogge har dette bedret seg mye. Ikke at jeg sier du skal begynne å jogge eller trimme på annet vis - jeg vet jo ikke om du allerede gjør det. Husker ikke alle detaljer om alle på forumet, vet du... Men jeg fryser bare rett før mensen nå, ikke hele tiden som før. Det er liksom så mye bedre å kunne bevege seg istedenfor å ha en masse isolasjon Gleder meg til sommeren jeg og...laaange dager og myyyye lys...nå for tiden får en jo nesten ikke gjort noenting før dagens lys er borte...jeg er kveldsmenneske altså

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere på vedlikehold - hvordan går det? Jabba Lavkarbo generelt 4 02-06-11 19:09
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Hva gjør dere på vedlikehold? marithja Generell diskusjon 1 05-11-09 22:35
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.