Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dårlig ånde?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-02-12, 10:19   #1
Bazaara
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2012
Bazaara er på en erverdig vei

Dårlig ånde?

Dette er mitt første innlegg, etter 5. dagen på ketose/lchf. Jeg er enda usikker på hvilken filosofi jeg havner innen, men tror jeg har vært i ketose i 2-3 dager... Grunnen til at jeg tror det er at samboeren synes jeg hadde så dårlig ånde, selv om det var rett etter tannpussen. Nå er jeg inderlig selvbevisst på det, og håper ikke noen merker det. Hva er erfaringen deres med ketose og dårlig ånde/kroppslukt?

Hvilken type pastiller kan man spise? Ok med tyggegummi?

Bazaara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på søk etter riktig filosofi for meg Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:26   #2
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig ånde?

Du må regne med dårlig ånde i et par måneder ja, til omstillingen til bruk av fett som drivstoff er ferdig. SB12 munnskyllevann hjelper litt, det samme gjør Fribol hoste/hals. Jeg fant aldri noe som var 100% effektivt, trøsten må være at det går over...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 11:14   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Etter som kroppen blir vant til å bruke ketonen som brennstoff, blir ånden mindre fremtredende hos de fleste.

Drikker du nok, vil de fleste overskuddsketoner skylles ut med urinen og du slipper å puste dem i fjeset på noen!

Lykke til!

Gammel 15-02-12, 13:01   #4
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

altså... mulig jeg er unntaket som bekrefter regelen, men hos meg har den dårlige ånden ikke gitt seg enda og jeg la om i juni 2011.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 21:15   #5
Bazaara
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2012
Bazaara er på en erverdig vei

Går vel greit så lenge man ikke skal væreintim eller nær noen? Eller?
Så kan man vel spise sukkerfrie pastiller eller tyggegummi?

Bazaara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på søk etter riktig filosofi for meg Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 22:37   #6
Lille34
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

altså... mulig jeg er unntaket som bekrefter regelen, men hos meg har den dårlige ånden ikke gitt seg enda og jeg la om i juni 2011.

Du er ikke alene. Det virker som om den dårlige ånden forfølger meg så lenge jeg er i ketose. Litt ekkelt, men det er jaggu verdt det

Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 00:12   #7
Budeiea995
Medlem

Budeiea995 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Bazaara, her.

Går vel greit så lenge man ikke skal væreintim eller nær noen? Eller?
Så kan man vel spise sukkerfrie pastiller eller tyggegummi?

Akkurat det skal man være litt forsiktig med da f.eks exstra kan være en partystopper for mange da den ikke er sukkerfri for kroppen, bare for tennene..
Selv tar jeg en om jeg må, men tidligere gikk det gjerne en pakke om dagen.
Fribol sukker er ok

Jeg er nok en av de heldige som aldri har hatt noen dårlig ånde. Var faktisk litt irriterende da jeg forventet det og da det ikke kom regnet jeg med jeg hadde gjordt noe galt

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde Kvark Ketolysekuren 27 08-09-10 01:02
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Dårlig ånde! evalos Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 21-11-09 20:47
Dårlig ånde minna Ketolysekuren 2 10-08-07 08:53
Dårlig ånde!! ;) Tingeling Induksjonen 11 04-05-05 00:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.