Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-03-12, 20:37   #51
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, høy vekt og aggressiv!

Jeg tror lavkarbo har hjulpet på såpass mye ustabilt i kroppen min at jeg nå ser klarere hva jeg trenger hjelp til og ikke minst at jeg har tatt skrittet for å få hjelp.

Lavkarbo har masse positive effekter for de fleste av oss, kanskje ts får det litt "enklere" og mer oversiktlig, rent mentalt sett, på lavkarbo, og dermed blir det enklere å rette fokuset mot den virkelige årsaken til sinnet?
At det kanskje blir litt mindre "kaos"?

Krysser uansett fingrene for ts og håper lavkarbo vil være med å dra lasset i riktig retning for deg også!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:37   #52
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Poenget er vel at det er en enkel, rimelig og lettfattelig ting som i veldig mange tilfeller har sjokkerende god effekt på endel såkallte psykiske problemer. (men hva er psyken? Kjemiske forbindelser...)
Dermed er den vel verdt et forsøk før man går til f.eks en psykolog. Jeg kjenner folk som har fått livet sitt ødelagt av psykologer med helt feil fokus, med noe av bakgrunnen som ts beskriver.

Du har dog rett i at psyke også er mye kjemiske forbindelser- men som flere har forsøkt å forklare deg i denne tråden, skaper langvarig rusmisbruk en kjemisk ubalanse som ikke lar seg rette opp med 5% karbohydrater og 75% fett om dagen. Vi snakker ikke om dårlige barndommer her, vi snakker om at å tilføre hjernen rusmidler år etter år fucker opp balansen av f.eks neurotransmittere kraftig.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:37   #53
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det ER forskjell på psykologer og psykiatere.

Amen! Psykiatere er leger.

Gammel 01-03-12, 20:37   #54
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Blir man litt sint innimellom, så kan man godt teste ut lavkarbo, for å se om det hjelper. Er man voldsom mot kona så skaffer man seg skikkelig hjelp, også prøver man lavkarbo i tillegg og ser om det bedrer situasjonen enda mer.

Gammel 01-03-12, 20:40   #55
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I den grad de gir slipp på en, å kreere flere diagnoser vil jo gi lukrativ mynt i kassa hos dem i årevis.

Og der var vi over på konspirasjonsteorier igjen...altså, psykiatrien i Norge drives først og fremst av det offentlige, og de er overbelastet og underbemannet- så målet for psykologer/psykiatere er som regel ikke å få flere pasienter, over lengre tid. Et av problemene i psykiatrien i Norge er at pasienter ikke får hjelp i tilstrekkelig grad/lenge nok.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:48   #56
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Folkens, topic!!!

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:52   #57
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Folkens, topic!!!

Phew, takk! Jeg kjenner at jeg blir så pass personlig engasjert her at jeg må sitte på hendene i fare for å ikke blottstille meg selv fullstendig i et forsøk på å forsvare noe noen tydeligvis ikke forstår fra sverting.

SÅ!
Om noen ikke har noe konstruktivt å si om trådstarters situasjon videre, så foreslår jeg at dere gjør som meg, og sitter på hendene deres. Utviklingen i denne tråden begynner å bli direkte stygg, og jeg holder på å gå i fella selv, så nå må foten bare settes ned. Om ikke så stenges tråden.

Photo, moderator og privatperson.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-12, 20:55   #58
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Phew, takk! Jeg kjenner at jeg blir så pass personlig engasjert her at jeg må sitte på hendene i fare for å ikke blottstille meg selv fullstendig i et forsøk på å forsvare noe noen tydeligvis ikke forstår fra sverting.

SÅ!
Om noen ikke har noe konstruktivt å si om trådstarters situasjon videre, så foreslår jeg at dere gjør som meg, og sitter på hendene deres. Utviklingen i denne tråden begynner å bli direkte stygg, og jeg holder på å gå i fella selv, så nå må foten bare settes ned. Om ikke så stenges tråden.

Photo, moderator og privatperson.

Sorry Photo, jeg modererer meg selv fra nå av- denne diskusjonen trykket bare virkelig på en nerve hos meg.

*setter seg på labbene sine*

Gammel 01-03-12, 20:59   #59
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Sorry Photo, jeg modererer meg selv fra nå av- denne diskusjonen trykket bare virkelig på en nerve hos meg.

*setter seg på labbene sine*

Det er du ikke alene om.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-03-12, 21:02   #60
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Kan ikke noen av dere moderatorer rydde i denne tråden?
Mange av svarene gitt her kan absolutt ikke være til noen støtte eller hjelp for TS som ber om tips og hjelp utifra sitt problem og ikke hva andre synser og mener om hans helse og eventuelle fremtidige diagnoser.

Kjære TS;
jeg håper du ikke blir skremt av oppstyret her.
Lavkarbo er bra på mange måter, men det er ingen mirakelkur.
Jeg har tre sønner med ADHD.
Eldstemann hadde et kjempeagressivitetsproblem før. Og da mener jeg ikke et litt hissig temperament, men rett og slett et problem som gjorde at han f.eks angrep voksne, sparket hull i vegger, etc og han hadde blackout gjennom disse anfallene.
Han hadde enorm hjelp av en kiropraktor, som i tillegg til og gi ham daglige øvelser og ukentlige behandlinger også ga ham mineraltilskudd. På den tiden kjente jeg ikke til lavkarbo, men vi oppdaget at hos ham var det enkelte tilsetningstoffer som trigget anfallene hans.
I dag er han voksen, sindig og rolig uten agressivitet, så det er mulig!

Gammel 01-03-12, 21:35   #61
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Blir man litt sint innimellom, så kan man godt teste ut lavkarbo, for å se om det hjelper. Er man voldsom mot kona så skaffer man seg skikkelig hjelp, også prøver man lavkarbo i tillegg og ser om det bedrer situasjonen enda mer.

Nettopp. Veldig mange av oss har vel opplevd å bli gretne/småsinte av blodsukkersvigninger, men ytterst få går så langt som å faktisk skade partneren sin. Det er noe de fleste av oss ikke kan tenke oss å gjøre engang. Og når det har gått så langt, når det er så alvorlig, så tror jeg virkelig ikke at å kutte ned på stivelse er nok.

Gammel 01-03-12, 21:37   #62
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Nettopp. Veldig mange av oss har vel opplevd å bli gretne/småsinte av blodsukkersvigninger, men ytterst få går så langt som å faktisk skade partneren sin. Det er noe de fleste av oss ikke kan tenke oss å gjøre engang. Og når det har gått så langt, når det er så alvorlig, så tror jeg virkelig ikke at å kutte ned på stivelse er nok.

Og det er stor forskjell på et aggressivt barn som angriper andre barn/voksne og en voksen mann som faktisk går til det skritt å skade kvinnen han elsker.

Gammel 01-03-12, 22:01   #63
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Alle irrelevante innlegg i denne tråden kommer til å bli slettet framover.

-Mod

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-03-12, 22:42   #64
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Profesjonell hjelp er nødvendig, men utilstrekkelig dersom man ikke har et oppriktig ønske om å endre seg.
Å prøve kostomlegging kan være også å prøve bokstavelig talt alt og hva som helst for å endre seg.
Dette er jo ikke i motsetning til hva nellie sier, men en livsstilsendring på mat og drikke også demonstrerer en vilje til å gjøre endringer hos seg selv.
Mange snakker høyt og gjerne om at alt skal være annerledes og at sånn skulle det vært og det vil aldri skje igjen og jeg ble jo så provosert. Men faktiske endringer er det lenger mellom.

Ingen kan si om dama noensinne vil komme tilbake, selv med all verdens anstrengelser. Men alle kan vokse og bli bedre mennesker for sin egen skyld. Og sine barns skyld. Om det så er med riktig hjelp eller riktig mat eller begge deler.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 17:54   #65
NinaOp
Medlem

NinaOp sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
NinaOp er ny på veien

Det viktigste for trådstarter å huske på, er at ingenting er en quickfix, men det vil jeg anta at han vet selv. Å behandle sinne\aggresjon er en prosess som kan ta lang tid, det samme å behandle kropp og sinn etter langvarig misbruk.
Flott at du selv innser problemene og ønsker å forandre på livet ditt. Det er beundringsverdig å kutte ut en avhengighet, så det fortjener du all kred for!
Som noen kloke hoder sier her, ett lavkarbokosthold vil kunne danne ett grunnlag for jevnt blodsukker, mer stabilt humør og en generell bedre helse, men jeg tror heller ikke at det vil være nok i ett sånn tilfelle. La legene gjøre jobben sin med å finne rett behandling for deg, ta kontakt med støttegrupper (så noen linket til alternativ mot vold lenger oppe) og sørg for å lære deg teknikker for å mestre livet UTEN dop.
Jeg har selv delt livet med en med en agressiv personlighetsforstyrrelse, utbredt stoffmisbruk etc, og tro meg, han spiste også lavkarb..
Det finnes ingen mirakel kurer, vil man ha fremskritt, må man jobbe hardt, noe som det virker som TS er 100% klar for, både for sin egen del og for sin familie.
Med det ønsker jeg deg masse lykke til, og jeg håper av hele mitt hjerte at du klarer disse utfordringene!

NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går opp i vekt, HJELP! victorious LCHF 17 25-01-12 13:42
Hjelp meg å gå ned i vekt! littstor Generell diskusjon 8 13-02-11 13:40
Er det normalt å bli aggressiv og ukonsentrert etter fire timer siden forrige måltid? ada-emilie Stoffskifte / hormonproblemer 40 30-12-10 08:56
Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ... Pombagirl Ketolysekuren 13 18-01-10 16:21
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 18:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.