Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Påskeutskeielse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-12, 18:49   #26
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Påskeutskeielse?

Jeg ser helt klart problemstillingen din, men har selv klart å finne en fin balansegang som kanskje kan funke for deg også?? Først av alt, så passer jeg på å ha Nannahs knekkebrød tilgjengelig til frokoster/lunch. De kan man fint bake og ta med, eller bake der man er. Da kan du blande en pose med frøene hjemme, og bare tilsette vann der du er og bake de utover og putte i ovnen. Alternativt kan du kjøpe et brød med mindre karber, og spise en tynn skive til frokost/lunch. Viss du deler den i fks fire biter og "dynger" på med lovlig pålegg blir du faktisk mett, sleng gjerne med et kokt egg eller en omelett også. Da er frokost/ lunch i boks
Til middag kan du, som flere foreslår, bare be om at det kokes ekstra grønnsaker som du spiser i stedetfor poteter. Skal det lages fløtepoteter erstatter du potetene i et hjørne av formen med stangselleri. Blir faktisk ganske godt... Om du tar litt saus eller annet "ulovlig" så går det oftest bra viss du bare tar litt. Kosemat som taco går fint, der spiser jeg bare salat, tacokjøttdeig(og ja, jeg bruker kjøpe- pulver uten å gå ut av ketose) ost og saus/dressing på. Veldig godt, og ingen tenker over at du dropper lefsa eller tacoskjella. Trenger du mellom-måltider, breser du pølse, bacon, omelett eller lignende.

Da står vi igjen med et viktig punkt, der mange av oss sliter litt: DIGG!! Selv løser jeg dette med å kjøpe lavkarbovennlig sjokolade på helsekost, kjempegod!! Og nøtteblandinger jeg kan kose meg med. De små grønne boksene fra den lille nøttefabrikken med makedamianøtter er helt fantastiske, og en neve eller to med disse er super erstatning for chips.

En helsprekk i påska tror jeg kan koste mer enn det smaker, prøv heller å kjøre lavkarbo i påska, så er det ikke så farlig om du ikke kjører beinhardt regime hele tiden. Om du ikke går ned i påska, er det ikke så farlig, bare du ikke fyker opp...

Håper du finner motivasjon til å komme gjennom hjemmebesøket uten helsprekk. Det er fullt mulig å spise sammen med familien uten å sprekke. Selv spiser jeg med familien min nesten hver dag med små justeringer, som de jeg har nevnt, og holder meg i ketose. Skal gjengen ha noe jeg ikke kan ha, passer jeg på å lage meg noe annet som jeg selv liker bedre enn det de skal ha, men det er vanligvis ikke så ofte...

Lykke til og god påske

__________________


silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 15:50   #27
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Jeg setter pris på alle gode tips på denne tråden! MEEEN, dårlige nyheter.
Men se positivt på det!


Nå har det seg sånn at jeg dessverre har gått ut fra lavkarboen i påsken, men kommer veldig veldig mye sterkere tilbake når påsken er over!

Jeg tror faktisk jeg trengte denne sprekken...FORDI, da merker jeg hvor mye bedre det faktisk ER med lavkarbo, mtp på sultfølelse og matinntak. Jeg legger mye mer merke til hvor mye oftere jeg er sulten, og har lyst på mat, og hvordan man ganske lett tyr til godisen..

Såå, på denne måten vet jeg at når jeg starter igjen på lavkarbo, er det ENDA lenger til neste utskeielse

I det ufornuftige, høres det ikke fornuftig ut? ( jeg vet at 99,9% her inne har sprukket til tider)

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 15:57   #28
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Ja, skal slutte nå. Men er fyllasjuk, og lei av maten jeg har :P
Og vet at det BLIR vanskelig å holde seg hjemme, når de propper i seg sjokolade, chips, og smågodt! :P

Beklager! Nå er jeg blid igjen

det å se andre spise sukkerholdige ting må du lære deg å tåle for å spise lavkarbo. Det blir lettere om noen uker, når energien er sterkere, men slutt å klag, gjør noe for å trives med kostholdet. Nå må du ikke bake, du kan spise det du får i vanlige butikker, ost, egg, smør, kjøtt, fisk, grønnsaker, bær osv kan du fint leve på. Å begynne å bake er bedre å vente litt med til du er glad i vanlig mat (ikke erstatninger). Om du er søtsugen ville jeg om du må ha noe for å holde ut spist tagatosesjokolade du får på helsekost. Til nød atkins decadense hvis helsekostbutikken er for langt unna. Men ikke spis en hel av gangen, det er mye mulig du får mye tarmgass av det. Tips for å gjøre mat godt: kjøp tahini fra monki på helsekost og bre over stekt kylling eller finnbiff og ta masse salt på. Det er bedre enn sjokolade.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 16:16   #29
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

det å se andre spise sukkerholdige ting må du lære deg å tåle for å spise lavkarbo. Det blir lettere om noen uker, når energien er sterkere, men slutt å klag, gjør noe for å trives med kostholdet. Nå må du ikke bake, du kan spise det du får i vanlige butikker, ost, egg, smør, kjøtt, fisk, grønnsaker, bær osv kan du fint leve på. Å begynne å bake er bedre å vente litt med til du er glad i vanlig mat (ikke erstatninger). Om du er søtsugen ville jeg om du må ha noe for å holde ut spist tagatosesjokolade du får på helsekost. Til nød atkins decadense hvis helsekostbutikken er for langt unna. Men ikke spis en hel av gangen, det er mye mulig du får mye tarmgass av det. Tips for å gjøre mat godt: kjøp tahini fra monki på helsekost og bre over stekt kylling eller finnbiff og ta masse salt på. Det er bedre enn sjokolade.

Du virker irritert på meg. Jeg skriver bare hvordan det føles, og hva som må til skal jeg klare dette. Når du la om kostholdet til lavkarbo, knipset du bare i fingrene og så deg aldri tilbake?

Men uansett, tar til meg tipsene.

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:02   #30
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Du virker irritert på meg. Jeg skriver bare hvordan det føles, og hva som må til skal jeg klare dette. Når du la om kostholdet til lavkarbo, knipset du bare i fingrene og så deg aldri tilbake?

Men uansett, tar til meg tipsene.

ja jeg så meg ikke tilbake fordi jeg var kjempeglad for å ha kommet over kunnskapen om lavkarbo, the missing link, som skulle få meg ned de siste fem kiloene jeg har strevd med i årevis, og som jeg var nødt til å sulte for å bli kvitt. nå trenger jeg ikke det og kan være glad hver dag fordi jeg er tynn. i begynnelsen spiste jeg litt atkins decadense, men etterhvert ble behovet mindre og jeg fikk mer lyst på ost istedet. lykke til.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:49   #31
Sara91
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Buskerud
Alder: 33
Innlegg: 1
Sara91 er på en erverdig vei

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Jeg har nå holdt på i 6 uker eller noe på lavkarbo, og gått ned 4kg, men jeg er ganske sikker på at i påsken kommer det til å skjere seg. 1 uke hjemme med mor og far som ikke er på noe lavkarbo, og ellers mye snop.

Dersom det blir 1 uke med "normal" mat, tror dere jeg kommer til å legge på meg de 4kg igjen da?

Ja, jeg tror du kommer til å legge på deg de 4kg igjen. Kroppen suger til seg de karbohydratene den kan når det er lenge siden den har hatt tilgang på de. Om du er virkelig motivert og seriøs på det å holde deg til lavkarbo, vil jeg tro du burde klare å holde deg til det, selv om det er påske. Lavkarbo er ingen diett, dette er en livsstil... Er ikke vanskelig å droppe karbohydratene om man virkelig vil Lykke til !

Sara91 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:57   #32
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Sara91, her.

Ja, jeg tror du kommer til å legge på deg de 4kg igjen. Kroppen suger til seg de karbohydratene den kan når det er lenge siden den har hatt tilgang på de. Om du er virkelig motivert og seriøs på det å holde deg til lavkarbo, vil jeg tro du burde klare å holde deg til det, selv om det er påske. Lavkarbo er ingen diett, dette er en livsstil... Er ikke vanskelig å droppe karbohydratene om man virkelig vil Lykke til !

unnskyld meg, men jo det kan det godt være! vi er alle forskjellige, det som er lett for noen er DRITvanskelig for andre, uansett å mye "man virkelig vil"!
Lavkarbo er ingen diett nei, det er en livsstil, og når man Forandrer livstil, dvs bla. vaner, så er det noe som de aller fleste tar TID. Og det er utfordrende, igjen for de fleste.
En planlagt "sprekk" er vitterlig mye bedre enn å bare slutte fordi man har sprukket, og føler seg håpløs. Da er det bedre å kunne bestemme seg for at i denne spesifike perioden spiser jeg høykarbo, for å gå tilbake på lavkarbo med godt mot, og ingen dårlig samvittighet

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 23:02   #33
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Sara91, her.

Om du er virkelig motivert og seriøs på det å holde deg til lavkarbo, vil jeg tro du burde klare å holde deg til det, selv om det er påske. Lavkarbo er ingen diett, dette er en livsstil... Er ikke vanskelig å droppe karbohydratene om man virkelig vil Lykke til !

Er ikke "bare bare" å legge om etter 24år med høykarbomat, ikke for meg vertfall.
Men er tydligvis noen som synes dette er lett som en plett og ikke noe problem, men jeg får håpe jeg blir like flink som dem etterhvert.



Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

En planlagt "sprekk" er vitterlig mye bedre enn å bare slutte fordi man har sprukket, og føler seg håpløs. Da er det bedre å kunne bestemme seg for at i denne spesifike perioden spiser jeg høykarbo, for å gå tilbake på lavkarbo med godt mot, og ingen dårlig samvittighet

Enig med deg Er jo bare vann uansett, og NULL problem å få bort igjen

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 23:10   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.


Er jo bare vann uansett, og NULL problem å få bort igjen

tja? det spørs jo på hvor mange karbohydrater man inntar og hvor mange gram fett man inntar samtidig. Og det er mange her inne som har skrevet at de ikke går ned på en stund etterpå. Om det var null problem å få det bort kunne man jo levd på høykarbo og vært tynn da jo. Jeg ville prøvd å unngå en sprekk ,det kan hende det blir en vane. En gang må man begynne å holde seg til lavkarbo. Man går mye mer effektivt ned når man ikke stadig går inn og ut av ketose. Det er så mye lavkarbosnop, sjokolade og kaker å erstatte sukkerholdige ting med at jeg skjønner ikke helt problemet. Man må bare lage egne ting.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 23:18   #35
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskeutskeielse?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

tja? det spørs jo på hvor mange karbohydrater man inntar og hvor mange gram fett man inntar samtidig. Og det er mange her inne som har skrevet at de ikke går ned på en stund etterpå. Om det var null problem å få det bort kunne man jo levd på høykarbo og vært tynn da jo. Jeg ville prøvd å unngå en sprekk ,det kan hende det blir en vane. En gang må man begynne å holde seg til lavkarbo. Man går mye mer effektivt ned når man ikke stadig går inn og ut av ketose. Det er så mye lavkarbosnop, sjokolade og kaker å erstatte sukkerholdige ting med at jeg skjønner ikke helt problemet. Man må bare lage egne ting.

Men da er vi kanskje forskjellige da? Jeg vet at jeg går ned fort, for jeg gjør ting skikkelig når jeg gjør det. Og viss du har lest det jeg har skrevet før så er jeg ikke overvektig...

Du er kanskje flinkere enn meg å holde deg til lavkarbo og "bare lage egne ting", og jeg går kanskje ned raskere enn deg. Folk er forskjellige.


Moderator kan godt slette tråden


Sist redigert av Jaudaa : 07-04-12 kl 22:50.
Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 19:20   #36
Netti1985
Juniormedlem
 
Netti1985 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 19
Netti1985 er på en erverdig vei

Sv: Påskeutskeielse?

jeg ahr sprekkt litt i påska...torsdag spiste jeg eplekake med krem + sjokolade, i dag spiste jeg 3 kringle biter og sjokolade, og coscos til middag med kjøtte + risen grøt og potetgull.... ALDRI mer sprekk... 1) VONDT i magen (2 Oppblåst 3( Vondt i hodet.... men jeg har gått frem og til bake til jobb 40 min til sammen id ag, + trena 1 time og gått en lang tur med hunden min. så har jo fått trent..men nå merker jeg nok en gang at å sprekke er IKKE lurt på lavkarbo.. JA til lavkarbo NEI til høykarbo.... rett å slett... som di andre sier her bedre å lage lavkarbo snop osv å kjøpe inn nøtter osv

__________________
Netti1985 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 19:28   #37
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Påskeutskeielse?

Jeg føler jeg burde ha spist noe, men har ikke gjort det enda.. Hmm. Kanskje ikke noe vits? Har knaska hjemmelaget pistasjmarsipan da, så har ikke vært helt godtefri..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no