Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-12, 00:29   #51
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ja i motsetning til deg som snakket for alle andre lavkarbere? Jeg er også lavkarber og kan si at det er umulig....eller rettere sagt svært vanskelig å spise kun 2 måltider om dagen for meg for å kunne gjennomføre det jeg gjør.

Kan ikke snakke for alle andre da jegikke kjenner til det, men noen med lite behov for energi kan siklert spise bare en gang, mens andre må spise både 3-4-5 gang. Og alle er de lavkarbere....

Jeg snakket til trådstarter, ikke deg eller alle andre. Hun trives med det, Hypah. Og det finnes andre som gjør det også, men det betyr ikke du må gjøre det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 00:35   #52
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

For meg er dette tullete. Jeg snakker hele tiden om hva MIN erfaring er og mulig du kjenner meg og mitt energibehov bedre enn meg mariann s, flott det altså. Men please fortell meg da hvordan jeg kan kun klare å spise lavkarbo kun 2 ganger pr dag og få i meg ca 3000 kcal ok? Hvor enkelt er det vet du vel da siden du har prøvd.

Altså, nå må dere roe ned liket. Å si at det er helt ok å spise 2 måltider om dagen på lavkarbo er like teit som å si at man må spise 4-6 ganger om dagen på lavkarbo. Det har alt med aktivitetsnivået og den enkeltes behov. Å påstå man fint kan leve på 2 måltider er farlig hadde jeg fulgt det rådet hadde jeg antakelig blitt fryltelig dårlig. Noe jeg ble da jeg spiste kun 2 måltid også. Men hvis du sier at for meg så fungerer det helt fint med 2 pr dag fordi mitt behov er sånn og sånn....ja da har du en nyansert kommentar. Jesus, dere er mestere i å forsvare dere her inne?

På lavkarbo må du ete små, men gode måltider flere ganger om dagen hvis du trener så mye at du forbrenner 5-7000 kcal i uka. Jeg klarer ikke spise så mye mat på kun 2 måltider, men nå er ikke jeg deg. MEN OG ET MEN HER det er MIN erfaring etter nå å ha spist lavkarbo siden aug i fjor OG JEG HAR TRENT SVÆRT MYYYE og forsøkt forskjellige tilnærminger basert på en del erfaringer her inne.
Hadde jeg ikke hatt behov for mer enn 1500-1800 kcal pr dag hadde jeg sikkert klart meg med 2 måltider jeg og.

Men JEG skal ikke ha i meg 3000 kcal, jeg skal ha i meg bare halvparten og det er vanskelig å begrense seg om jeg spiser 3 måltider - Nemlig!!!

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 01:07   #53
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Nei det skal du ikke 2500-3000kcal.
Men jeg synes at du er blitt veldig flink
Du har kuttet knekkis,halverte fløte osv.Går tur,blitt aktiv..Det må løsne snart Føler med deg,fordi hos meg står det stille i 7mnd,og har kutta natreen,fløte,knekkebrød..Ønsker deg lykke til videre

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 08:16   #54
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Dette er svar Torkil har gitt tidligere:
Hei

Mange leter etter partystoppere når vekttapet ikke er liniært, det er ofte nyttesløst. For den enkelte kan allikevel enkelte matvarer eller kunstige søtningsstoffer se ut til å ha en hemmende effekt på vekttapet.
Platå er den vanligste årsak til stagnasjon i vekttapet, ikke "partystoppere".
Satser man på naturlig MAT er sjansen for å lykkes etter min mening størst.
Lykke til
Torkil
og :Erfaringsmessig stagnerer vekttapet når man spiser lite grønnsaker/ salater.
og:
Hei
Til de som går lite ned i vekt og som er i ketose med utslag på stixen, pleier jeg å foreslå :
- reduser matmengden totalt med 10-15%
- kutt ut fett tilskudd som olje (men spis fete oster, fete fisk, fett kjøtt)
- øk litt på mosjonsmengden.

Da rapporterer mange at vekten plutselig tar fart nedover.

Vennlig Hilsen
Torkil

og:Det er viktig at man holder seg på 1200-2000 kalorier pr dag ( høyest for de tyngste og mest aktive) for å unngå at stoffskiftet reduseres.
Lykke til

og;

Du KAN legge inn kosten din i en nett-kalkulator og sjekke kaloriinnholdet. Ca 21 kalorier (Kcal) pr kilo kroppsvekt er passe og se om du spiser for mye. Gjør du det, skal du redusere matmengden og ikke fettinnholdet i kosten.
Litt mer mosjon kan også lønse problemet.
Spiser du for lite varierte grønnsaker og balndet salat, da bør det endres.
Lykke til
Torkil

Torkil

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 30-04-12 kl 08:24.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 09:03   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Opptil 16-18 timer uten mat per døgn regnes ihvertfall som greit, at kroppen går i sparemodus hvis man ikke spiser mange ganger i døgnet er vel bare en myte..

Det har visst noen glemt å fortelle kroppen min... jeg ville ALDRI gått hele dagen uten å spise, for jo sjeldnere jeg spiser jo mer tviholder kroppen på kiloene. Uten at det betyr at man skal spise etter klokka eller så og så mange ganger. Men det handler om å holde fettbålet i gang som skaldeman kaller det. Dessuten erfarer jeg at når jeg spiser lite er det også vanskelig å få i seg nok vann, noe som også er helt essensielt for vektnedgangen.
Er du insulinressistent? I såfall er det enda viktigere å få i seg næring.

Forøvrig fant jeg ut at søvn, meditasjon (tømme hodet) og te med cocosa et par ganger om dagen fikk det til å slippe for meg, etter seks år med ekstrem sakte nedgang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 09:11   #56
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Men når man har spist lavkarbo en stund (vært i ketose) durer og går vel fettforbrenningen uansett om man spiser ofte eller ei?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 09:18   #57
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men når man har spist lavkarbo en stund (vært i ketose) durer og går vel fettforbrenningen uansett om man spiser ofte eller ei?

Ikke hvis ikke kroppen vet at den får nok energi fra andre steder til å opprettholde andre funksjoner. Husk at vektnedgang er et overskuddsfenomen.
Et veldig vanlig problem når man er i ketose over lang tid er at man føler man ikke trenger mat fordi sultfølelsen endrer seg. Mange oppdager at man blir kvalm, og da burde man spist for en stund siden . I stedet tenker man at maten gjør en kvalm og spiser enda mindre. Også stopper vekta opp, og man blir fortvila fordi man blir kvalm av maten og går ikke ned. (bare sjekk antall tråder her inne om nettopp "kvalm av maten/fettet").

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 09:25   #58
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke hvis ikke kroppen vet at den får nok energi fra andre steder til å opprettholde andre funksjoner. Husk at vektnedgang er et overskuddsfenomen.
Et veldig vanlig problem når man er i ketose over lang tid er at man føler man ikke trenger mat fordi sultfølelsen endrer seg. Mange oppdager at man blir kvalm, og da burde man spist for en stund siden . I stedet tenker man at maten gjør en kvalm og spiser enda mindre. Også stopper vekta opp, og man blir fortvila fordi man blir kvalm av maten og går ikke ned. (bare sjekk antall tråder her inne om nettopp "kvalm av maten/fettet").

Man bør da lære seg den nye sultfølelsen å kjenne og spise når den kommer fordi kvalmen skyldes at kroppen har laget galle og er klar til å fordøye fett. Å spise kun etter apetitt er ikke særlig lurt. Jeg spiser om jeg er litt kvalm også, kvalmen går over.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 09:01   #59
VistaX
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 39
VistaX er på en erverdig vei

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Merkelig dette her ...

Nå har heg ligget på mellom 89 og 87 siden i høst, og ikke spist strikt lavkarbo men skiftet litt men stort sett alltid ligget under 150g pr. dag.
Jeg veier meg alltid hver onsdag morgen, og forrige onsdag veide jeg 2,4 kg mer enn i dag. I disse dagene har jeg spist grandiosa tre ganger, nachos en gang og ellers sjokolade tre ganger og litt potetgull.
Bestemte meg for at dette måtte jeg slutte med og begynte ganske strikt igjen på søndag. Hvordan kan jeg da ha gått ned 2,4kg?

Begynte forresten på lavkarbo januar 2011, og har gått ned fra 98,5kg. Så har hatt samme vekt nå ganske lenge, kanskje et godt tegn.

VistaX er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 09:48   #60
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av VistaX, her.

Merkelig dette her ...

Nå har heg ligget på mellom 89 og 87 siden i høst, og ikke spist strikt lavkarbo men skiftet litt men stort sett alltid ligget under 150g pr. dag.
Jeg veier meg alltid hver onsdag morgen, og forrige onsdag veide jeg 2,4 kg mer enn i dag. I disse dagene har jeg spist grandiosa tre ganger, nachos en gang og ellers sjokolade tre ganger og litt potetgull.
Bestemte meg for at dette måtte jeg slutte med og begynte ganske strikt igjen på søndag. Hvordan kan jeg da ha gått ned 2,4kg?

Begynte forresten på lavkarbo januar 2011, og har gått ned fra 98,5kg. Så har hatt samme vekt nå ganske lenge, kanskje et godt tegn.

Du ble nok ikke slankere av den usunne maten vanninnholdet i kroppen kan variere ganske mye. Keep up the good work!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 18:27   #61
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg spise masse grønnsaker til middag synes jeg, omtrent halve talerkenen... men jeg synes ikke kokte grønnsaker er så godt til annet enn middag og da blir det fort "salagrønnsaker" til kalde måltider.

Stekte grønnsaker er veldig godt syns jeg. Steker rå brokkoli, blomkål og alt mulig annet. Ovnsbaker strimlet squash i smør. Metter mye - gir mindre kalorier.!! Selv har jeg vanligvis nok godt over halvparten grønnsaker til middag, og er obligatorisk til forkost og/eller kvelds også.

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 18:36   #62
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Hm. Jeg trener kanskje ikke like mye som deg Hypah.. Forbrenner vel bare 3000-4000 i uka. Men det går helt fint for meg å spise etter periodisk faste når jeg vil det, så... Det hadde nok gått fint for deg også, hvis du ville. Man spiser jo MER til hvert måltid da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 23:04   #63
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hm. Jeg trener kanskje ikke like mye som deg Hypah.. Forbrenner vel bare 3000-4000 i uka. Men det går helt fint for meg å spise etter periodisk faste når jeg vil det, så... Det hadde nok gått fint for deg også, hvis du ville. Man spiser jo MER til hvert måltid da..

Huh? Øøøh, hva svarte på på her egentlig nellie? At jeg klarer helt fint å spise 3000kcal på kun 2 måltider om dagen?
Når jeg gikk på periodisk faste så spiste jeg 2,5 måltider om dagen. Lunsj og middag + snacks. Men da lå jeg på kanskje drøyt 2000 kcal om dagen og gikk hele tiden ned i vekt, dog samtidig som jeg hadde god treningsprogresjon.
Målet var jo da å gå ned i vekt.

Nå må jeg ete over 3000 kcal pr dag for å ikke gå ned i vekt og det finner jeg vanskelig med mitt treningsregime. Klart ingenting er umulig, du klarer også kvitte deg med 20 kg på en mnd om du vil, men om det er så sunt er en annen sak. Jeg kan få deg til å gå ned kanskje mer også med militær tvang og stridskurs også, men igjen, ikke veldig sunt

Alle klarer det man vil, det var ikke poenget mitt.

  Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 16:23   #64
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Hm... her står det fortsatt bom stille
Veier nøyaktig det samme nå som da jeg startet tråden her på tross av at jeg har gjort en del grep.

Jeg har vært flink med kaloriene og holdt meg på ca 1500 pr dag og opp mot 2000 i helgene.
Jeg har gått turer omtrent annen hver dag på ca 1 time.
Jeg har holdt fordelingen på Fett/Protein og KH på omtrent 75/20/5 stort sett hele tiden, men noen dager har jeg kommet opp i 25-30 g KH. Er det for mye?

Håper virkelig at bunaden går på når jeg skal i konfirmasjon om 6 dager... ikke får jeg prøvd den før heller, for den er der konfirmasjonen skal være og det er 40 mil unna her

Hva er mest effektivt å teste ut nå?
Kutte alle meieriprodukter?

Typisk dagsmeny:

Frokost; 1 kopp kaffe med 2 ss fløte + 1 ss cocosa

Lunch: 2 egg stekt i smør og 30-40 og spekeskinke/bacon/skinke til + en liten tomat.

Middag: 150-200 g fisk/kjøtt, en halv tallerken med grønnsaker som brokkoli, blomkål eller salat og litt saus eller smør over. Et par ganger i løpet av denne perioden har jeg supplert grønnsakene med litt bønner og erter, men ikke mye.

Kvelds (bare i helgene): enten middagsrester eller 1/2 pose bacongull og rømmedip (sæterrømme med hvitløk, salt og pepper) og eventuellt litt sukkerfri eller 70% sjokolade (maks 30 g om gangen)

En gang iblant har jeg spist ca 30 g cashewnøtter eller 2-4 ruter sukkerfri sjokolade som "mellommåltid" når jeg har følt for litt kos, men ikke hver dag.

Jeg drikker minst 2-3 liter vann om dagen og noen ganger fun-light saft (ikke hver dag) og vanligvis bare en kopp kaffe hver dag.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 16:45   #65
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Re: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Hm... her står det fortsatt bom stille
Veier nøyaktig det samme nå som da jeg startet tråden her på tross av at jeg har gjort en del grep.

Jeg har vært flink med kaloriene og holdt meg på ca 1500 pr dag og opp mot 2000 i helgene.
Jeg har gått turer omtrent annen hver dag på ca 1 time.
Jeg har holdt fordelingen på Fett/Protein og KH på omtrent 75/20/5 stort sett hele tiden, men noen dager har jeg kommet opp i 25-30 g KH. Er det for mye?

Håper virkelig at bunaden går på når jeg skal i konfirmasjon om 6 dager... ikke får jeg prøvd den før heller, for den er der konfirmasjonen skal være og det er 40 mil unna her

Hva er mest effektivt å teste ut nå?
Kutte alle meieriprodukter?

Typisk dagsmeny:

Frokost; 1 kopp kaffe med 2 ss fløte + 1 ss cocosa

Lunch: 2 egg stekt i smør og 30-40 og spekeskinke/bacon/skinke til + en liten tomat.

Middag: 150-200 g fisk/kjøtt, en halv tallerken med grønnsaker som brokkoli, blomkål eller salat og litt saus eller smør over. Et par ganger i løpet av denne perioden har jeg supplert grønnsakene med litt bønner og erter, men ikke mye.

Kvelds (bare i helgene): enten middagsrester eller 1/2 pose bacongull og rømmedip (sæterrømme med hvitløk, salt og pepper) og eventuellt litt sukkerfri eller 70% sjokolade (maks 30 g om gangen)

En gang iblant har jeg spist ca 30 g cashewnøtter eller 2-4 ruter sukkerfri sjokolade som "mellommåltid" når jeg har følt for litt kos, men ikke hver dag.

Jeg drikker minst 2-3 liter vann om dagen og noen ganger fun-light saft (ikke hver dag) og vanligvis bare en kopp kaffe hver dag.

Bort med bønner
Bort med alle melkeprodukter
Bort med baconchrisp og sjokolade og fun
Bort med spekeskinke.

Prøv dette i ei uke, og se om det virker. Holde deg under 15 Kh/ døgn denne uka. Ingen måltid over 5kh.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 16:46   #66
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Og vekk med alle nøtter og sånt. Vær hyperstreng

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 17:29   #67
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Enig med Runnegutt,du har ikke god tid på deg,og må være kjempe streng,
vet at det ikke er så lett.Ønsker deg masse lykke til

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 17:32   #68
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Du kan prøve fettfaste også feks

En dyktig lege og kostholdsekspert har sagt at fedme langt oftere er et stoffskifteproblem enn en følge av grådighet. I mange tilfeller spiser ikke overvektige personer veldig mange flere kalorier enn andre. Hvordan er dette mulig? Jo, de har en hormonell ubalanse som gir en motstand mot å forbrenne fett. I helt spesielle tilfeller kan denne motstanden bli meget sterk.

Det anslås at noen få prosent av overvektige personer har en spesielt kraftig metabolsk motstand mot å forbrenne fett. En mulig løsning er å bruke den unike fettfasten, men vi advarer mot å bruke denne spesielle fasten som en hvilken som helst slankekur. Den skal kun brukes av personer med ekstreme vanskeligheter mot å miste kroppsfett. Har du gått ned i vekt, om det så bare er bitte lite grann, skal du ikke bruke fettfasten. Bruk den uansett ikke lenger enn en uke av gangen – 4-5 dager kan være nok for mange.

Dietten er ikke farlig, men likevel anbefales det å ha spesielt tett kontakt med din kursveileder gjennom de dagene den varer. Du som trenger å bruke fettfasten må regne med å bruke litt lengre tid på å nå dine mål. Fettfasten vil nesten garantert virke, men gå ikke i fellen å følge den lenger enn sju dager. Uansett hvordan vi snur og vender på det, er fettfasten en lavkaloridiett som ikke skal brukes lenge. Faren for nedsatt stoffskifte og tap av muskler er tilstede med så lavt energiinntak. Grunnen til en eventuell motstand mot å gå ned i vekt, er ofte nettopp på grunn av tidligere lavkaloridietter, selv om fettfasten ikke kan sammenliknes med disse. Lavkaloridietter fungerer fint i starten, men kan gjøre vondt verre om de følges over for lang tid eller ofte. Dette kan sammenliknes litt med å ordne opp i en knute i et garnnøste. Den utålmodige begynner bare å rive i den løse enden. Det går fint i starten, men snart er det full stopp og knuten har utviklet seg og blir nesten umulig å løse. Den tålmodige derimot bruker heller litt lenger tid i begynnelsen for å få overblikk over situasjonen, og så er plutselig hele knuten løst.

Kun 1000 kcal om dagen – 90 prosent fett
Ved fettfasten har du kun lov å spise 1000 kcal hver dag. 900 kcal, eller 100 gram, skal komme fra fett, 15 gram (60 kcal) skal komme fra protein, mens resten, eller 10 gram (40 kcal), skal komme fra karbohydrater. Du skal spise fire måltider hver dag, selv om de blir veldig små. Denne dietten er selvsagt ekstrem og kan være en utfordring, men likevel går det faktisk greit for de aller fleste. Under denne dietten bør du komme i ketose. OBS! Husk å være svært nøyaktig med mengden og typen mat på denne dietten, og husk å drikke rikelig med vann (minst 2-3 liter per dag). På grunn av den begrensede mengden mat, og dermed næringsstoffer, vil det også være smart å ta tilskudd av multivitaminer og mineraltabletter sammen med en del antioksidanter. Omega 3 fettsyrer vil det nesten alltid være lurt å ta tilskudd av. Når du er ferdig med de 4-7 dagene på fettfasten går du direkte tilbake til den mengden karbohydrater du hadde før du begynte.

Anbefales da helst til de som har prøvd alt. ikke hvem som helst..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 17:55   #69
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Jeg brukte en ukes fettfaste, som senorita beskriver, for å løsne fra et 7-8 måneder langt platå. Det virket. Og det frister ikke å gjøre det MER enn en uke, kan jeg love. Det gikk en del i eggeplomme-omelett, eggemelk, medisterkaker, og litt avocado her og der. Den er virkelig bare egnet for ekte flermåneds-platåer! (Må bare gjenta det, da jeg er veldig engstelig for å promotere "ekstremdietter" for uerfarne. )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 18:04   #70
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Samme her, det er ikke for "alle", men virker som hun har prøvd mye rart nå og at det virkelig står stille.. Så det er verdt å prøve Jeg prøvde det i fjor, funka veldig bra

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 18:40   #71
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men h

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg brukte en ukes fettfaste, som senorita beskriver, for å løsne fra et 7-8 måneder langt platå. Det virket. Og det frister ikke å gjøre det MER enn en uke, kan jeg love. Det gikk en del i eggeplomme-omelett, eggemelk, medisterkaker, og litt avocado her og der. Den er virkelig bare egnet for ekte flermåneds-platåer! (Må bare gjenta det, da jeg er veldig engstelig for å promotere "ekstremdietter" for uerfarne. )

Veldig enig, ville IKKE anbefalt den dietten som en "quick fix" for passe inn i et antrekk eller veie x antall kilo før sydenturen osv. selv om det er veldig fristende.. Det blir vel heller noe å prøve hvis man har stått fast i flere måneder til tross for å prøvd alt annet, og er overvektig da.. Prøvde fettfaste selv da jeg var ung og dum (eller yngre og dummere), og det var VONDT. Da snakker jeg fysisk, ikke psykisk. HELT forjævlig.. Så tror rett og slett den "kuren" kan være farlig for de som kanskje har normal fettforbrenning i utgangspunktet, hvis kroppen bare trenger en pustepause..

Det jeg følger nå hvis jeg "må" ned noen kilo av en eller annen spesiell grunn er en mellomting mellom fettfaste og Ketolyse.. Spiser 40-50g protein, 100g fett, og 15g karbo. Jeg går ned hver gang jeg følger denne sammensetninga over noen dager, selv om jeg er normalvektig. Denne dietten er mye mildere for kroppen, på fettfaste går du LANGT i minus på både kalorier og spesielt protein..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:24   #72
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, m

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Veldig enig, ville IKKE anbefalt den dietten som en "quick fix" for passe inn i et antrekk eller veie x antall kilo før sydenturen osv. selv om det er veldig fristende.. Det blir vel heller noe å prøve hvis man har stått fast i flere måneder til tross for å prøvd alt annet, og er overvektig da.. Prøvde fettfaste selv da jeg var ung og dum (eller yngre og dummere), og det var VONDT. Da snakker jeg fysisk, ikke psykisk. HELT forjævlig.. Så tror rett og slett den "kuren" kan være farlig for de som kanskje har normal fettforbrenning i utgangspunktet, hvis kroppen bare trenger en pustepause..

Det jeg følger nå hvis jeg "må" ned noen kilo av en eller annen spesiell grunn er en mellomting mellom fettfaste og Ketolyse.. Spiser 40-50g protein, 100g fett, og 15g karbo. Jeg går ned hver gang jeg følger denne sammensetninga over noen dager, selv om jeg er normalvektig. Denne dietten er mye mildere for kroppen, på fettfaste går du LANGT i minus på både kalorier og spesielt protein..

Nå ble jeg veldig nysgjerrig kan dere fortelle litt mer om den fettfaste
Står på platå selv i 8mnd

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:37   #73
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg gal

Jeg har ikke noe mål om å "komme inn i en kjole" egentlig. Bunaden ble tilpasset meg (bare veldig trang) for 3-4 uker siden. Jeg må bare ikke ha lagt på meg...
Men jeg HAR stått bom stille på vekta siden desember omtrent og DET er verre enn at jeg har stått stille nå disse 3-4 ukene...

Jeg skal på butikken nå hvert øyeblikk og handle.

Om jeg skal leve helt strikt, uten meieriprodukter; HVA spiser dere annet enn omelett og biff med kokte grønnsaker?
Jeg har ikke råd til å kjøpe biff nemlig og omelett spiser jeg jo daglig allerede
Om dere ikke bruker fløte og rømme, hva bruker dere som saus???
Må innrømme at jeg blir veldig kvalm av tanken på smeltet smør til alle måltider

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:49   #74
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Jeg har ikke noe mål om å "komme inn i en kjole" egentlig. Bunaden ble tilpasset meg (bare veldig trang) for 3-4 uker siden. Jeg må bare ikke ha lagt på meg...
Men jeg HAR stått bom stille på vekta siden desember omtrent og DET er verre enn at jeg har stått stille nå disse 3-4 ukene...

Jeg skal på butikken nå hvert øyeblikk og handle.

Om jeg skal leve helt strikt, uten meieriprodukter; HVA spiser dere annet enn omelett og biff med kokte grønnsaker?
Jeg har ikke råd til å kjøpe biff nemlig og omelett spiser jeg jo daglig allerede
Om dere ikke bruker fløte og rømme, hva bruker dere som saus???
Må innrømme at jeg blir veldig kvalm av tanken på smeltet smør til alle måltider

Mine måltid den siste tiden:
Rimelig kjøttdeig/svinekjøttdeig blandes med et par egg og valgfritt krydder (rub-a-dub krydderet du finner herinne er knallgodt!), dyttes ned i paprika og bakes i ovnen - ha litt ost på toppen. Lag mange, frys ned og bruk igjen

Stekt torsk/sei med 1 ts pesto og hjemmelaget ratatoutille (squash, aubergine, sopp, litt løk og hvitløk, balsamicoeddik, krydder og knuste tomater)

Kyllingfilet stekt hel eller i biter (mariner gjerne først om du har lyst), sammen med moste grønnsaker (blomkål, litt sellerirot, brokkoli om du har lyst på, litt smør og krydder)

Rimelig kjøtt av ikke den beste kvaliteten, stek i biter i panna i smør, og kok møre i gryte med vann. Moste/gratinert/kokte grønnsaker attåt.

Kokt eller stekt laks med feks agurksalat og asparges stekt med litt parmesan og smør - en liten rømmeklatt om ønskelig.

Jeg har kuttet fløte og majones. Steker i smør som vanlig, og spiser ellers normalt fete produkter. Tydeligvis har jeg spist altfor mye fett i forhold til min kropps behov....

Spiser små porsjoner - halve av tidligere, og lager klar på tallerkenen. Ingen brøderstatninger, jeg spiser 3 slike måltid som eksemplene over viser hver dag. En atkinsbar kun om jeg blir så fysen at jeg ikke klarer å fokusere

5 kilo ned på 15-16 daqer... når har jeg vært bortreist i over en uke, og har fulgt planen fram til nå i helga. Da ble det større porsjoner, litt mer karbohydrater, men i form av MAT.
Bruker vel et par dager på å bli kvitt ekstra vann og komme i gang med ordentlig fettforbrenning igjen tenker jeg

MYE vann!!!

Dette er mine aller beste tips - 3 år snart på lavkarbo og dette er så langt det som har gitt vektnedgang

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-05-12, 19:53   #75
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Bernaise og hollandaise saus er jo eksempler på sauser uten melk, om du lager de fra bunnen. Aioli, rømmedressing, sandefjordsmør eller eggesmør til fisk, chilimajones, urtemajones...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå har vekta stått stille i 3 uker ... lårannediskon Ketolysekuren 7 05-10-11 07:41
Er i ketose, men vekta har stått stille en uke:( så gla' Lavkarbo generelt 8 21-09-11 18:49
Vekta står stille og har gjort det i 2 måneder ... Madelein Spørsmål og svar 1 17-07-11 22:20
Vekta har stått stille i over 3 mnd nocarbs Spørsmål og svar 16 27-05-11 09:43
Vekta står stille. Hva gjør jeg galt? Therese71 Spørsmål og svar 35 14-05-09 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no