Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bestille fra utlandet ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-05-12, 21:39   #26
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Bestille fra utlandet ...

Uff, vanskelig å sette seg inn i dette her. Mange rare regler som ikke ligger tydelig framme på toll.no. Det meste av tekstiler og klær tollpliktige over 200 kr, men av en eller annen grunn er undertøy, luer og sko tollfrie (ifølge diverse kilder, fant ikke noe om dette på toll.no, men jeg er kanskje ikke så flink til å lete..).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 21:47   #27
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bestille fra utlandet ...

Over 200= moms på varepris OG frakt. Under 200 ingen toll eller moms.

Jeg har bestilt klær flere ganger og kun betalt toll og moms én gang, selv om det har vært verdt langt mer enn 200 kroner.

Men.. Det er vel forskjell på 200-1000 kroner og over 1000 kroner? Bestilte ei reisetrille en gang og mener det var noe med det..

Gammel 13-05-12, 21:50   #28
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Det var kanskje det at det ikke nytter å merke pakker med verdi over 1000 kroner som "gift", for å slippe moms og toll..

Gammel 13-05-12, 21:51   #29
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Når vi først er inne på dette med å bestille fra junaiten... Har noen ett tips om en bra nettside for DVD?

Gammel 13-05-12, 22:04   #30
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Når vi først er inne på dette med å bestille fra junaiten... Har noen ett tips om en bra nettside for DVD?

Play.com, cdwow.com Sambo bestiller mye derifra. Men vet ikke om det er junaiten da....

Gammel 13-05-12, 22:05   #31
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

amazon.com. men da må du ha en spiller som tar region 1 da. europa er region 2. men det antar jeg du visste allerede.
men dvd'er er så billig at man likegjerne kan bestille fra amazon.co.uk, eller play.com hvis dem er snille med deg.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 23:51   #32
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Bestille fra utlandet ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Over 200= moms på varepris OG frakt. Under 200 ingen toll eller moms.

Jeg har bestilt klær flere ganger og kun betalt toll og moms én gang, selv om det har vært verdt langt mer enn 200 kroner.

Men.. Det er vel forskjell på 200-1000 kroner og over 1000 kroner? Bestilte ei reisetrille en gang og mener det var noe med det..

Man kan jo være heldig å slippe avgifter på varer som det i teorien skulle vært avgifter på. Med så mange pakker som skal sjekkes hver dag skjer det nok noen glipper.

Å be butikken merke pakken som gift er vanligvis ikke vits uansett, etter min erfaring.. Tror dette har blitt et så vanlig "triks" at tolla ikke tar hensyn til det, mange butikker som krysser av den boksen uten at man trenger å spørre om det engang. Hvis butikken er villig til å skrive lavere verdi på pakken går det vanligvis greit å snike den igjennom tolla hvis det er snakk om små pakker, større pakker blir ofte sjekket mer nøye. Hvis de er usikker på om pakken er merket med riktig verdi må du sende inn dokumentasjon på hva som er i pakken og hva det er verdt, og da må du jo betale alle avgifter uansett + at det blir mer arbeid og lang leveringstid..

Ser på posten sine sider nå at du har rett ja! De har endra gebyrene sine også.. Varer for 200-1000 kr koster 120 kr å fortolle, og varer over 1000 kr koster nå 234 kr å fortolle. Sånn går det når ett firma har monopol..

Sist redigert av shailene : 14-05-12 kl 00:33.
shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 01:40   #33
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Takker! Jeg vil gjerne bestille fra junaiten fordi jeg vil ha flere sesonger med American Dad. Så jeg får sjekke ut litt.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bestille fra utlandet ... Grensen for å unngå toll trude.lutt Generell diskusjon 1 25-04-11 20:12
Bestille mat fra utlandet sammen? jente20 Generell diskusjon 0 15-09-10 13:20
Egg i utlandet Vaffel Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 20-11-09 20:33
Bestille i fra utlandet gunda Lavkarbo generelt 3 11-10-05 20:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.