Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Frokost og andre måltider

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-07-12, 14:57   #1
Jammo
Medlem

Jammo sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 38
Jammo er ny på veien

Frokost og andre måltider

Jeg lurer på om dere spiser forkost om dagene. Vet jo selv hvor viktig det er å spise frokost, men er ikke så sulten om morningen. Blir mer sulten ut over dagen, når det er lunsj.
Jobber nå om sommeren bare dagvakter, så har ikke tid til middag før sent på kvelden. Men da blir det ikke kvelds. Når jeg kjører hjem, tar jeg meg en frukt eller en eller annen sort for grønnsak og knasker på, så jeg ikke blir så ihjel sulten når jeg kommer hjem. Er ganske ny i dette lavkarbo systemet, så trenger litt råd og vink på hvordan dere legger opp måltidene dine om dagene.

Tusen takk på forhånd

Gammel 14-07-12, 15:19   #2
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Frokost og andre måltider

Ingen som sier at man måå spise frokost. Mange som drøyer den og ikke spiser noe før lunsj, meg selv inkludert. Funker veldig fint.

Vet ikke hvor streng du er med karbene men frukt er egentlig ikke så veldig lavkarbo..

Spiser ofte middagsrester til lunsj, eller fra kantina på jobb.

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 15:21   #3
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Frokost og andre måltider

Spis når du er sulten eller føler du trenger mat? Verre er det ikke.. Jeg spiser som regel frokost, lunsj og middag mellom 12 og 15, og eventuelt kvelds rundt midnatt, alt etter hvor mye jeg har spist tidligere på dagen. Når du spiser lavkarbo har det ikke nødvendigvis like mye for seg å følge de vanlige måltidsrutinene, som sier du skal spise hver 3.-4. time fra du står opp av senga, og kalle det frokost, lunsj, middag og kvelds. Hvorfor er det så viktig å spise frokost, da? For at Tine og Kellogg's sier det?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 17:22   #4
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Vil tipse deg om å ha med de noen paranøtter/mandler eller lignende som "på tur hjem mat", sukkererter eller noen rå grønnsaker. Om jeg mistenker at det blir travelt på jobb så jeg kanskje ikke får spist frokost der før lenge etter je har blitt sulten spiser jeg en proteinbar (fedon/ED) eller et lite lavkarborundstykke før je drar. Har såvidt jeg har forstått det ikke noen betydning om du ikke spiser frokost før du er sulten. Lykke til

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 21:32   #5
Jammo
Medlem

Jammo sin avatar

Jammo er ny på veien

Sv: Re: Frokost og andre måltider

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Spis når du er sulten eller føler du trenger mat? Verre er det ikke.. Jeg spiser som regel frokost, lunsj og middag mellom 12 og 15, og eventuelt kvelds rundt midnatt, alt etter hvor mye jeg har spist tidligere på dagen. Når du spiser lavkarbo har det ikke nødvendigvis like mye for seg å følge de vanlige måltidsrutinene, som sier du skal spise hver 3.-4. time fra du står opp av senga, og kalle det frokost, lunsj, middag og kvelds. Hvorfor er det så viktig å spise frokost, da? For at Tine og Kellogg's sier det?

Er nok fra gammelt av å tenke at det er viktig med frokost

Gammel 14-07-12, 21:33   #6
Jammo
Medlem

Jammo sin avatar

Jammo er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Vil tipse deg om å ha med de noen paranøtter/mandler eller lignende som "på tur hjem mat", sukkererter eller noen rå grønnsaker. Om jeg mistenker at det blir travelt på jobb så jeg kanskje ikke får spist frokost der før lenge etter je har blitt sulten spiser jeg en proteinbar (fedon/ED) eller et lite lavkarborundstykke før je drar. Har såvidt jeg har forstått det ikke noen betydning om du ikke spiser frokost før du er sulten. Lykke til

Ikke dumt Får lage til noen nøtter å ha i bilen Takk for et bra tips

Gammel 14-07-12, 21:35   #7
Jammo
Medlem

Jammo sin avatar

Jammo er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Ingen som sier at man måå spise frokost. Mange som drøyer den og ikke spiser noe før lunsj, meg selv inkludert. Funker veldig fint.

Vet ikke hvor streng du er med karbene men frukt er egentlig ikke så veldig lavkarbo..

Spiser ofte middagsrester til lunsj, eller fra kantina på jobb.

Jeg har hørt det ikke er så lavkarbo med frukt, skal nok spise mindre av frukt senere Muligens jeg ikke er så streng med meg enda. Har kuttet ut poteter, brød, pasta o.l Lager lavkarbobrød til å ha med på jobb

Gammel 16-07-12, 07:14   #8
Jammo
Medlem

Jammo sin avatar

Jammo er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av masun, her.

Har alltid et tomt JBK-glass med hasselnøtter i veska. Tilsvarer 4 g karbo. Kjekt å ha om sulten melder seg.

Takk for tips Har lagd til en liten boks med hasselnøtter og mandler til hjemturen i dag

Gammel 20-07-12, 12:02   #9
Fancy
Medlem

Fancy sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 35
Fancy er ny på veien

Når jeg gikk skole, å lavkarbo samtidig, lagde jeg alltid frokost og lunsj på kvelden. Det funket veldig bra for meg! Alt fra salat med div kjøtt, grønnsaker og ost. Eller så lagde jeg omelett til kvelds, som jeg bare spiste 1/4 av, hadde en bit til frokost å resten med som lunsj på skolen.

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bra nok måltider? Bubble Spørsmål og svar 14 14-08-09 10:14
måltider Hannehk Dr Lindbergs 0 24-03-09 12:40
Måltider GKS Ketolysekuren 8 15-01-09 18:15
Frokost og vanlige måltider hyperslanker Ketolysekuren 3 04-06-08 10:16
Måltider burberry Dr Lindbergs 10 28-10-05 20:32

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.