Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 09-10-12, 19:23   #16651
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Når jeg først er inne på mat..
Blir det mindre og mindre makrell og mer og mer tomatsaus i boksene til Stabburet

70% i den gode gamle sist jeg sjekka - mer enn i noe konkurrerende produkt etter det jeg har sett.

Gammel 09-10-12, 19:29   #16652
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

70% i den gode gamle sist jeg sjekka - mer enn i noe konkurrerende produkt etter det jeg har sett.

Det står 60% på min Stabburet grovhakket og
50% på min Oscar!! Dobbelt

Gammel 09-10-12, 19:50   #16653
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Grovhakket, ja. Du må ta den gode, gamle... og hakke sjæl.

Gammel 09-10-12, 19:54   #16654
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Grovhakket, ja. Du må ta den gode, gamle... og hakke sjæl.

Den gode gamle er best Men jeg synes liksom det blir mer og mer tomatsaus å skrape bort jeg. Hm.... mulig jeg begynner å bli storforlangende

Gammel 09-10-12, 20:06   #16655
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Den gode gamle er best Men jeg synes liksom det blir mer og mer tomatsaus å skrape bort jeg. Hm.... mulig jeg begynner å bli storforlangende

Du må ikke skrape bort sausen! Den er jo gooood!

Kjøp deg en varmrøkt peppermakrell, DET er godt det! Og HELT sausfri!

Gammel 09-10-12, 20:08   #16656
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du må ikke skrape bort sausen! Den er jo gooood!

Kjøp deg en varmrøkt peppermakrell, DET er godt det! Og HELT sausfri!

Peppermakrell er på menyen stadig vekk - det er supergodt
Joda, jeg skraper bort mye av sausen (er jo litt igjen da) for der lurer alt det skumle sukkeret

Gammel 09-10-12, 20:12   #16657
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Peppermakrell er på menyen stadig vekk - det er supergodt
Joda, jeg skraper bort mye av sausen (er jo litt igjen da) for der lurer alt det skumle sukkeret

Åhh, er det DERFOR sambo ikke vil kjøsse meg når jeg har spist makrell i tomatsaus?? Han er redd alle de skumle sukrene??

Gammel 09-10-12, 20:13   #16658
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Åhh, er det DERFOR sambo ikke vil kjøsse meg når jeg har spist makrell i tomatsaus?? Han er redd alle de skumle sukrene??

Jepp - bare pass deg ellers så kommer de og tar deg

Gammel 09-10-12, 20:16   #16659
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Huff, er det meg det er noe galt med eller??
tårene renner og det er like før jeg begynner å grine - når jeg ser fødsler på Tv. IKKE fordi det er rørende - men fordi jeg synes det er så grusomt å se hvor vondt de har, og hvor de sliter med å få barnet ut.

Er jeg overfølsom Det samme skjer når det er rørende ting på tv. Er jo skikkelig flaut om jeg er sammen med andre, da må jeg prøve å se på alt mulig annet ,og få bort fokus fra det som skjer.
Flaut.

Gammel 09-10-12, 20:17   #16660
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

tårene renner og det er like før jeg begynner å grine - når jeg ser fødsler på Tv. IKKE fordi det er rørende - men fordi jeg synes det er så grusomt å se hvor vondt de har, og hvor de sliter med å få barnet ut.

Er jeg overfølsom Det samme skjer når det er rørende ting på tv. Er jo skikkelig flaut om jeg er sammen med andre, da må jeg prøve å se på alt mulig annet ,og få bort fokus fra det som skjer.
Flaut.

Du er et meget empatisk person!!!!

Gammel 09-10-12, 20:24   #16661
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Flaut.

Det er ikke noe galt med mindre du synes det er noe galt, vel. Jeg åpner tåreslusene for altmulig av fiksjon, jeg - dataspill, bøker jeg leser, filmer jeg ser, hah, jeg har blitt rørt til tårer av reklamer. Men jeg vet godt hvilke emo-triggere jeg har - en fin håndfull av dem - og synes ikke det er pinlig, selv om jeg skulle slumpe til å sitte og snufse over lesebrettet mitt på café. Blant kjentfolk er det stort sett langt enklere å flire av egen sipping enn å late som om det ikke skjer. Det meste av underholdning - inkludert dokumentarer og faktaprogrammer - er konstruert for å spille på seernes følelser, uansett.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 09-10-12, 21:21   #16662
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ikke noe galt med det! Jeg for min del, kan bare ikke se den "Christian, the lion"-snutten på youtube om jeg har planer om å beholde maskaraen resten av dagen ...
Jo eldre jeg blir, jo mer lettrørt blir jeg. Synes det er en litt fin egenskap, jeg!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-10-12, 21:30   #16663
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

nå begynner jeg nesten å føle at jeg er "top of the world".

Ja, det er det jeg er litt redd for. Ei veninne av meg gikk veldig andre veien og ble litt for ovenpå etter å ha gått hos psykolog. Dessuten var jo ingenting i verden hennes feil, for det sa psykologen, det var jo resten av verden som var slemme mot henne... Det gikk mer gæærnt enn det hadde gjort før hun begynte for å si det sånn!

Forøvrig skjønner jeg ikke helt poenget med å grave i gammel dritt... Jeg vil jo ut av ting, ikke lenger inn i det!

Flaut.

Hmm, overdreven lyst på barn og overfølsom? Du er helt sikker på du ikke allerede er gravid?....

Gammel 09-10-12, 21:38   #16664
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig skjønner jeg ikke helt poenget med å grave i gammel dritt... Jeg vil jo ut av ting, ikke lenger inn i det!

Poenget er jo å finne ut hvordan man skal unngå å gjenta seg selv da - som du sa.

Har du allerede gjort det samme flere ganger så er det kanskje på tide å innse at den metoden du bruker for å komme ut ikke har virket særlig godt så langt? Selvfølgelig kan det hende den virker neste gang, men .... det er kanskje heller på tide å prøve en annen framgangsmåte for å komme ut av tredemøllesyndromet? En framgangsmåte som ikke virker blir sjelden bedre selv om den gjentas.

Jeg har sett "Holmes on homes" i dag og sier - dersom problemet har sin rot i grunnmuren, så må man ryddde opp helt tilbake til grunnmuren før man kan gjøre en bra gjenoppbygging. Ikke dermed sagt at psykolog er Svaret, men det høres kanskje ut som det kan være verdt å forsøke... fordi det høres for meg ut som du legger nye gipsplater over gammel mugg...

Sist redigert av smgj : 10-10-12 kl 08:51. Årsak: stavefeil
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-10-12, 21:42   #16665
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, det er det jeg er litt redd for. Ei veninne av meg gikk veldig andre veien og ble litt for ovenpå etter å ha gått hos psykolog. Dessuten var jo ingenting i verden hennes feil, for det sa psykologen, det var jo resten av verden som var slemme mot henne... Det gikk mer gæærnt enn det hadde gjort før hun begynte for å si det sånn!

Det er vel et bittelitte mindretall som blir VERRE av å gå til psykolog...man kan selvsagt møte på en dårlig psykolog, men da kan man bytte behandler.

Og Carisma, for å komme videre, må man gjerne grave i gammel dritt, for det er ofte den som hindrer deg i å komme deg videre. Du må først bearbeide det som holder deg igjen, før du kan gå videre.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 09-10-12, 21:47   #16666
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Det er vel et veldig lite flertall som blir VERRE av å gå til psykolog...man kan selvsagt møte på en dårlig psykolog, men da kan man bytte behandler.

Og Carisma, for å komme videre, må man gjerne grave i gammel dritt, for det er ofte den som hindrer deg i å komme deg videre. Du må først bearbeide det som holder deg igjen, før du kan gå videre.

Tror ikke du mener et veldig lite flertall for flertall er flertall uansett. Du mener kanskje antall. HVIS man blir værre så er man jo inne i systemet og kan nok få hjelp av andre igjen hvis ting skulle skjære seg. Skulle ønske du Carisma prøvde ekstern hjelp!

Gammel 09-10-12, 21:54   #16667
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

HVIS man blir værre så er man jo inne i systemet og kan nok få hjelp av andre igjen hvis ting skulle skjære seg.

Eh, nei. Det er desverre ikke slik det fungerer. Jeg kjenner hvertfall fire personer som har fått livet fullstendig ødelagt av dårlig psykolog de ble tvangssendt til i skoletida. De har pent måttet stable seg på beina igjen på egenhånd.

Gammel 09-10-12, 21:57   #16668
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Og jeg kjenner ingen som har fått livet sitt ødelagt av en psykolog. Jeg kjenner en del. Det som eksempel er uansett like lite bevis for at psykologer er en dårlig idé som ditt eksempel, for å si det sånn.
Min personlige erfaring: Har man nok å slite med, så er det en lang prosess, gjerne smertefull. Selvfølgelig kan det være tøft og hardt å grave i gammel dritt, men når man har kommet langt nok i bearbeidelsen av det, så er det en himla lettelse!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-10-12, 21:58   #16669
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eh, nei. Det er desverre ikke slik det fungerer. Jeg kjenner hvertfall fire personer som har fått livet fullstendig ødelagt av dårlig psykolog de ble tvangssendt til i skoletida. De har pent måttet stable seg på beina igjen på egenhånd.

Du ser hva du skriver her? Tvangssendt? Skoletid? Du er ikke 14 år gammel og blir tvunget til psykolog av foreldrene dine, er du vel? Du er et voksent menneske som selv evnt. velger å motta hjelp, og står fritt til å slutte, eller skifte behandler når du vil.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 09-10-12, 22:02   #16670
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

og står fritt til å slutte, eller skifte behandler når du vil.

Vel, jeg vet jo ikke engang hvor jeg evt skulle begynne så å slutte eller skifte er liksom ikke et alternativ. Også føler jeg at om jeg har begynt må jeg fullføre det, selv om det er dårlig... At jeg skylder personen det.
Og hvordan vet man at noen er bra? Og ikke minst hvor finner man dem?

Gammel 09-10-12, 22:08   #16671
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hmm, overdreven lyst på barn og overfølsom? Du er helt sikker på du ikke allerede er gravid?....

Håper da ikke det ? Jeg går på P- sprøyten. Hvordan merker man at man er gravid da, når man likevel ikke har mensen?

Gammel 09-10-12, 22:08   #16672
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vel, jeg vet jo ikke engang hvor jeg evt skulle begynne så å slutte eller skifte er liksom ikke et alternativ. Også føler jeg at om jeg har begynt må jeg fullføre det, selv om det er dårlig... At jeg skylder personen det.
Og hvordan vet man at noen er bra? Og ikke minst hvor finner man dem?

Vet ikke hvor du skal begynne? Du blir henvist til en dps, eller en privatpraktiserende, av fastlegen, og så, hvis kjemien ikke fungerer med behandleren du blir tildelt, ber du om å få bytte. Easy peasy. Og du skylder ikke noen behandler hvis jobb det er å snakke med deg noenting, og de blir ikke såret hvis du slutter eller vil bytte.

Du vet om noen er bra hvis behandlingen funker. Og at du føler deg vel med personen. Den som noen synes er bra, kan for noen andre være dårlig (psykologer/psykiatere har forskjellige tilnærmingsteknikker, som passer for noen, og ikke for andre). Men selv om behandlingen kan være tøff, betyr ikke det at det ikke funker. Det som er litt smertefullt er ofte veldig effektivt.

Ut i fra det du skriver gjentatte ganger i div.tråder her om at du gjentar destruktive handlingsmønster, tror jeg Kognitiv Adferdsterapi kunne vært noe å vurdere. Google, og hvis det synes som noe du finner fornuftig, be om å få en psykolog/psykiater som er utdannet innen kognitiv terapi.

Gammel 09-10-12, 22:12   #16673
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte sv

Du blir henvist til en dps, eller en privatpraktiserende, av fastlegen

Må jeg gå gjennom fastlegen? Kan jeg ikke finne en selv? Legen fikser sykdom, ikke at jeg har fucka opp livet mitt.... Vil veldig gjerne holde de to tingene så separat som mulig!

Gammel 09-10-12, 22:15   #16674
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Håper da ikke det ? Jeg går på P- sprøyten. Hvordan merker man at man er gravid da, når man likevel ikke har mensen?

Du griner av ting på TV! Og syns at alt og alle lukter veldig mye!
Jeg fikk høy feber i en dag, og trodde jeg brygge på omgangssyke i 11 uker....

http://www.babyverden.no/Gravid/Dive...FSh2cAodDT8AWQ

Gammel 09-10-12, 22:16   #16675
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, kort

Må jeg gå gjennom fastlegen? Kan jeg ikke finne en selv? Legen fikser sykdom, ikke at jeg har fucka opp livet mitt.... Vil veldig gjerne holde de to tingene så separat som mulig!

Vel, du kan sikkert gå rett til privat, men da må du gå privat, og kanskje ikke få utbytte av frikortordningen, og privat psykolog uten frikort er INNMARI dyrt...alt du trenger å si til fastlegen din er at du føler at du trenger psykolog, og muligens, hvis han forlanger det, en kort begrunnelse, men det er ikke sånn at du og fastlegen og behandleren skal ha sånne gruppemøter der dere diskuterer hvordan det går med Carisma nå...og legen får ikke rapport fra psykologen/psykiater om hvordan det går og hva du har sagt...

Du skal bare ha en henvisning. Akkurat som når du får henvisning til spesialister på andre områder, som gynekolog.

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.