Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Informasjon Informasjon fra administrasjonen. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-10-12, 21:19 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2011
|
Hvor mye karber er det egentlig i tagatesse?Kan noen hjelpe meg med hvor mye karber en skal regne i 130 gr tagatesse.. skjønner ikke helt dette med å regne og ikke regne med disse søtstoffene ,. hva er det beste å bruke hvis man skal være i ketose.. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
14-10-12, 22:13 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
|
Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????tja... ikke lett å si... ut av det jeg har klart å lese meg til så vil ikke de fleste ingridiensene i tagatessen gi noe blodsukkerstigning eller at de påvirker insulin produksjon. Så da trenger man jo ikke å regne med den i karboregnskapet. Men så står det jo også at noen av de sukkeralkoholene som er i tagatessen(tagatose) kan påvirke kroppen, men da er det kun snakk om opptil 20% av det som er intatt som vil reagerer i kroppen. Og når innhold av tagatosen er på ca 40% vil det jo si at det er bare ca 8 g av 100 g tagatesse som kan virke som karbohydrater som påvirker kroppen. |
Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF |
15-10-12, 07:58 | #3 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Oct 2012
|
Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????Slik jeg har forstått det så kan et slikt apparat gi deg en god indikasjon på om du er i ketose, da ketostix kan være misvisende. Det er nivået av ketonlegemer i blodet som er det ultimate målet på om man er i ketose eller ikke.
15-10-12, 08:27 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
|
Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????
? |
Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon |
15-10-12, 08:42 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
|
Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????Vi har diskutert tagatesse og tagatose monge gongar, og sånn eg har forstått det skal ikkje karbene i dette søtstoffets telles. Leita etter tråden det stod i, men fant den ikkje. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ |
15-10-12, 09:05 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Sv: hvor mye karber er et egentlig i tagatesse????Den enkleste og sikreste måten å finne ut på om dette blir tatt opp og gir blodsukkerstigning for nettopp deg er å måle med en blodsukkermåler.
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mye kan jeg egentlig spise? | Daraya | Mer enn 30 kg overvekt | 3 | 06-04-11 11:54 |
Hvor mange karber per 100 g er det i rips, og hvor finner jeg oversikt!? | Jente 1980 | Ketolysekuren | 4 | 16-03-11 22:53 |
Hvor tåpelig kan en egentlig bli :-P? | Opheliia | Generell diskusjon | 10 | 30-10-10 17:20 |
Hvor mange karber er det egentlig i mandler? | mål:littavetmenneske | Spørsmål og svar | 5 | 10-12-09 00:17 |
Hva er det man egentlig kan trekke i fra totalt antall karber? | Gracella | Lavkarbo generelt | 11 | 25-05-08 23:49 |