Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg nå?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-12, 22:53   #1
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Hva gjør jeg nå?

hva gjør jeg nå????

har vært til konsultasjon hos plastisk kirurg og fått bekreftet at jeg får dekket hudfjerning på armer, lår og mage av det offentlige.. Kan få time allerede 10 januar til første operasjonen.. Problemet er at skal jeg ta alt så ser jeg frem til 5 operasjoner med påfølgende sykemeldinger.

Hadde jeg hatt fast jobb så hadde det ikke vært noe problem.. Men jeg går på kontrakt, og jeg kan liksom ikke fornye kontrakten når jeg vet at jeg blir borte i flere måneder.. Så nå lurer jeg på.. Hva skal jeg gjøre? Jeg har jo veldig lyst å få fjernet denne huden.. Men jeg kan jo ikke miste jobben..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 01-11-12, 23:00   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå????

For det første kan du helt fint fornye kontrakten selv om du blir borte. man har ikke lov til å sparke sykmeldte folk uten videre! Jeg ville kontaktet en fagforening.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 08:28   #3
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå????

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For det første kan du helt fint fornye kontrakten selv om du blir borte. man har ikke lov til å sparke sykmeldte folk uten videre! Jeg ville kontaktet en fagforening.

Enig, du har rettigheter som arbeidstaker. Spør om veiledning hos din fagforening og evt gå i åpen dialog med din arb giver dersom de anbefaler dette. Masse lykke til

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 08:40   #4
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå????

Er du innleid?
Snakk med innleie firmaet i tilfellet, ting ordner seg gjerne..

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 08:45   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå????

5 operasjoner? Jeg får det i beste fall til å bli 4. Armer i en, mage i en og lår i en, kanskje 2, avhengig av hvor du skal opereres!

Disse operasjonene må uansett tas over lang tid og da snakker vi kanskje år! Det anbefales ikke å ta for mye for tett! Du risikerer at du blir syk, at ting ikke gror, at du utvikler ME osv om du utsetter kroppen for alt for mye på kort tid!

Det er ikke snakk om mange uker sykemelding for mye av dette, litt avhengig av hva du jobbber med, selvsagt, og om du skal sy magemuskler i tillegg osv. Det vanlige er vel 2-3 uker sykemelding, da sårene gror på ca 10 dager.

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 13:43   #6
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

Kirurgen ville bare ta en ting om gangen, og han snakket om fra 10 januar til midten på mai.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 13:45   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

Kirurgen ville bare ta en ting om gangen, og han snakket om fra 10 januar til midten på mai.


Hvor er dette hen?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 15:26   #8
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

Fana medisinske. Han var redd for eventuelle fettembolier, om det ble for mye på en gang. Har ganske mye som skal fjernes.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 15:54   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå?

Mange som har gått ned dobbelt så mye som deg som får tatt begge armer eller lår på en gang, men slett ikke så tette operasjoner.
Det er jo bare å be om komplikasjoner og senskader å holde på sånn.
Det anbefalte er jo å ha minimum 3 måneder mellom hver operasjon og du skal altså ha 5 operasjoner på 4 måneder!

Må si at som sykepleier blir jeg svært skeptisk til at noen går i mot alt som finnes av anbefalinger på den måten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 19:11   #10
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

Går det an å få vurdering fra en annen lege før du bestemmer deg?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 16:01   #11
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

littegranne skeptisk jeg og..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 16:11   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av mrs kishty, her.

littegranne skeptisk jeg og..

Da stiller du en masse spørsmål og gjør det klart at du er skeptisk til opplegget han har skissert for deg!

Grunnen til at de tar en arm og et lår av gangen, er stort sett økonomisk motivert, da de får betalt pr operasjon av staten. Men det er ingen grunn til å presse inn flest mulige operasjoner på kortest mulig tid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 00:02   #13
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

Tusen takk kitt Jeg skal ringe de imorgen..

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 08:03   #14
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da stiller du en masse spørsmål og gjør det klart at du er skeptisk til opplegget han har skissert for deg!

Grunnen til at de tar en arm og et lår av gangen, er stort sett økonomisk motivert, da de får betalt pr operasjon av staten. Men det er ingen grunn til å presse inn flest mulige operasjoner på kortest mulig tid!

Skulle jo tro de fikk penger fra staten uansett om de ventet ett år mellom hver av kroppsdelen..
Jeg hadde vært høyst skeptisk.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 10:03   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Skulle jo tro de fikk penger fra staten uansett om de ventet ett år mellom hver av kroppsdelen..
Jeg hadde vært høyst skeptisk.

De får nok det, men det kan høres ut som de ville ha inn mest mulig penger raskt....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-12, 10:12   #16
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De får nok det, men det kan høres ut som de ville ha inn mest mulig penger raskt....

Ikkje braaa..
Bare det gjør det jo nesten litt bekymringsverdig..

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg nå? paprika Spørsmål og svar 13 21-04-10 01:41
Hva gjør man når ... bobbla Ketolysekuren 19 07-01-09 14:14
hva gjør jeg? dingpot Generell diskusjon 24 10-06-06 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no