Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store sparetråden

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-12, 20:15   #1
ketoqueen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 3
ketoqueen er på en erverdig vei

Den store sparetråden

Har ganske trang økonomi for tiden og lurer på om noen har noen gode oppskrifter til middager som faktisk smaker? Er ikke på diett, men vil jo ikke bare spise pasta og poteter selv om det er billig. Funnet et par sider med gode tips, men hører gjerne hvis dere har tips om billige middager eller andre sparetips.

Her er noen nyttige sider:
Spis sunt og billig – det er mulig!
22 tips for å få mest mulig ut av maten du kjøper
En hel festuke med billig mat!

Noen som er i eller har erfaring fra tider med dårlig økonomi? Kom med forslag og ideer, så lager vi en stor og nyttig tråd!

ketoqueen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-12, 20:52   #2
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store sparetråden

Jeg er student i London med kun studielån som inntekt. Gjett om.

Etter at jeg har blitt litt mer løssluppen på karbohydratene har det gått mye i kikertmel og hermetiske belgfrukter (bønner, kikerter, linser). Hermetikk generelt er en god ting: tunfisk, hakkede tomater, kokosmelk, makrell i tomat for en rask middag... og så videre. Av kikertmel lager jeg kikertpannekaker, som rett og slett består av 1 del kikertmel og 1 del vann. Mine middager består som regel av ymse grønnsaker i en stekepanne, og så noen av ingrediensene nevnt over. Og krydder (som, i likhet med kikertmel, fås billig hos "innvandrerbutikker")!

Et annet råd er å handle kun en gang i uka. Jeg handler som regel hver mandag, og så plukker jeg opp noen ekstra småting på torsdag/fredag.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 08:59   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Den store sparetråden

Jeg har lagt merke til at flere Rema butikker setter ned prisen på kjøttvarer til det halve og enda mindre en dag eller to før utløpsdato. Da kan det være lurt å raske med seg en del og fryse det ned.

Ellers så har jeg en miljøbevisst datter som prøvde seg på dumpster diving med et par venninner i fjor. De kom hjem med 3-4 bæreposer med mat, både frukt og grønt og bakervarer og kjøtt. Alt i originalemballasje og med en dag eller to igjen på datostemplingen. Litt sånn ekstremsport, men artig!

Kiwi har jo også sin gartantiordning, her er det mye gratis mat å hente om du følger litt med. Sjekk Kiwi.Bob, han henter jo ut varer for flere hundre tusen i året helt gratis...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Store IFA Bells Ketolysekuren 16 19-03-11 10:08
IFA store pastiller Nuvian Ketolysekuren 16 13-02-11 14:39
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08
Den store gåtetråden! guro Livets lyse side 69 14-11-06 08:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no