Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 14-01-13, 20:03   #8401
akas
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 71
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Gøl-pølse med rødløk og blomkål-mos.

Gammel 14-01-13, 20:10   #8402
Filifjonka
Medlem

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Laksefilet og grønsaker i sterkt krydra kokosmjølksaus, med omnsteikte jordskokkbåtar til.

Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 14-01-13, 20:21   #8403
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Karbonader med salat

Jeg leste karbohydrater med salat.

Gammel 14-01-13, 20:25   #8404
elien
Seniormedlem

elien sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 57
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Vi fikk dampet torsk med gulerøtter og purre

Gammel 14-01-13, 20:37   #8405
Muff-muff
Medlem

Muff-muff sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 42
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Røkt kolje med kokt brokkoli og bacon-biter stekt i smør m/purreløk. Resten av familien fikk litt poteter også.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 14-01-13, 21:49   #8406
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

pinnekjøttrest... kålrabistappa var oppspist, så det ble bare en ensom liten pinne.... ja ja

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 15-01-13, 02:07   #8407
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Chili

Gammel 15-01-13, 12:42   #8408
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 66
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Chili

Du mente chilisuppe

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 15-01-13, 12:43   #8409
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Hot suppe

Gammel 15-01-13, 12:56   #8410
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Resten av gårsdagens kyllinggryte med masse godt oppi.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 15-01-13, 12:57   #8411
wenche@@
Medlem

wenche@@ sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 61
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Noe med laks..

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 15-01-13, 14:48   #8412
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Kyllingsuppe.

Gammel 15-01-13, 17:58   #8413
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Kjøttpudding og wokede grønnsaker

Gammel 15-01-13, 18:05   #8414
Karrbis
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Karrbis er ny på veien

Kylling i fløtesaus med dampende grønnsaker

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent
Gammel 15-01-13, 18:57   #8415
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Fiskekaker, bacon pluss diverse tilbehør

Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 15-01-13, 19:48   #8416
Colt-pixy
Seniormedlem

Colt-pixy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 35
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

krydderbiff med kokt blomkål og brokkoli, skulle egentlig lage mos men stavmikseren er ikke i humør til å samarbeide.

Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-01-13, 19:51   #8417
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Slengte en kyllingfilet, en hel spisspaprika, hvitløksfedd, olivenolje og en stor løk i store biter i en form. Krydret med salt, harissa og hvitløkspulver og satte i ovnen på 200 grader i 20 minutter. Dro av "skallet" på paprikaen etterpå. Namnam. Godt, enkelt og raskt.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 15-01-13, 21:23   #8418
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

I dag laget jeg kjøttkaker i brun saus og kokte poteter + surkål. Nydelig.
Min middagsporsjon var 1 kjøttkake, 1 ts tyttebær + 1 ss surkål = stapp mett

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 15-01-13, 22:24   #8419
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Kyllingsuppe.

Og den blei HOT!!! Var gubben som lagde den, etter mine instrukser. Jeg sa to chili, noe han tok. Men de var jo KJEMPEDIGRE!!! Kan tenke meg det tilsvarte fem... Hadde oppi fløte og deretter CF i skåla, men det var full fyr.

Gammel 16-01-13, 00:04   #8420
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Jeg hadde kjøkkenfri, fordi ene sønnen min stelte i stand karibisk mat til oss.
Kyllingfileter ble marinert og fylt med rødløk, hvitløk, gressløk, persille, timian, allehånde, chili og lime i noen timer og så grillet.
Han kokte ananas og romsaus, ikke helt lavkarbo men lovlig på bursdagen min, og så laget han en stor og fargerik salat.
Kan ikke huske sist jeg spiste meg så mett, for det smakte nydelig.

Gammel 16-01-13, 07:44   #8421
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Du mente chilisuppe

Ehhh nei, men det var et rasende godt forslag
Kanskje i dag

Gammel 16-01-13, 11:29   #8422
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

I dag har eg vore flink og planlagt middagen for tre dagar framover.
I dag: Ovnssteikte svinekotelettar (krydder i steikepose), blanda kokte grønsaker til.
I morgon: Kjøttdeig- og ostesuppe
Fredag: Laksegrateng m kokte grønsaker.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 16-01-13, 13:05   #8423
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Kanskje i dag

Så bra,kos deg masse kjære Dietta med den hote suppen

Gammel 16-01-13, 13:06   #8424
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Kålgryte med kylling

Gammel 16-01-13, 14:43   #8425
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Kanskje i dag

Du får lage den kyllingsuppa gubben laget i går. Den tar nok drepen på alle bassilusker.

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.