Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo på Gran Canaria

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-13, 12:42   #1
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Lavkarbo på Gran Canaria

noen som har noen tips til meg?

skal bo i leilighet, så kan lage mat selv, men kan slike easy living shaker være noe?
har aldri prøvd shaker før, men tenkte det kunne være lett nå når vi er på ferie å slippe å lese på alle matvarene før vi handler

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 12:55   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo på gran canaria

De shakene inneholder mange gram karbo, men en holder seg i ketose pga lavt kaloriinnhold.

Skjønner du vurderer det, jeg hadde kanskje nesten vurdert det selv, selv om jeg virkelig ikke synes noe om innholdet eller metoden. Men om det gjør at en holder seg på matta, så ja.

Men mulig det er grei mat der?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:00   #3
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo på gran canaria

Jeg ville tro at handler du i en butikk nær ett hotell så kan du finne norske produkter...

Norsk butikk http://www.canariajournalen.no/Shopp...a-Gran-Canaria

I Arguineguín ligger det en norsk butikk ved markedsplassen som importerer matvarer fra Norge, og et dansk bakeri i Ancora-senteret. Et norsk bakeri finner du i Puerto Ricos største kjøpesenter.

Det innebærer at det er mulig å få tak i kaviar, knekkebrød, brunost, makrell i tomat, norsk og svensk kaffe og en hel del andre skandinaviske matvarer på Gran Canaria.

Det svenske møbelvarehuset Ikea fins også på øya, i Telde kommune, like ved motorvei GC-1 et stykke nord for flyplassen, ved siden av Alcampo, Leroy Merlin og McDonalds. I tillegg til møbler og ting og tang til hjemmet fører de en del svenske matprodukter.

Telde er for øvrig det området på øya med flest møbelforretninger.

Brukte varer

Antikvitetsutsalg finner du flest av i Las Palmas. Første søndag i hver måned er det også et antikvitetsmarked i Santa Catalina-parken.

Bruktbutikker fins det flere av i Las Palmas og Vecindario. Dessuten har den ideelle hundeorganisasjonen Tara en bruktbutikk i Arguineguín.

Loppemarked arrangeres hver søndag på taket av San Telmo busstasjon i Las Palmas, og av Tara på markedsplassen i Arguineguín på lørdager.

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:41   #4
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: lavkarbo på gran canaria

Men, er det da nødvendig å holde seg til norske matvarer eller shake. Tror det kan være både spennende og interessant å spise lokal mat. Så lenge man holder seg til hovedprinsippene som er grønnsaker over bakken, rent kjøtt skal det da ikke være noe problem. Og de fleste varene står det jo på hva de inneholder. Og hvis ikke jeg tar heeelt feil så regnes Grand Canaria som en del av Spania, og da er de i EU og da er merkingen forholdsvis lik den norske.

Og så syns jeg ikke det er nødvendig å gjøre ferien mindre opplevelses rik med å spise shake. For meg er det å oppleve lokale smaker en del av opplevelsen.

EDIT: Og så er jeg grønn av missunnelse fordi du skal til varmere strøk!!!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 13:56   #5
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo på gran canaria

har tre små barn med og ønsker å gjøre det lettvint..
ikke holde på norske varer i utgangspunktet...

men jeg har funnet ut at mannen får bare springe etter unger mens jeg sjekker opp i matvarene de første dagene
ang shake, vell jeg har aldri prøvd det, og ikke er jeg egentlig så lysten på prøve heller, for da føres maten over til slanking istedefor livstil som passer min kropp....

blir mye kjøtt med deilig krydder og slikt tenker jeg...

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 14:05   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: lavkarbo på gran canaria

Kjøtt, fisk, egg og grønnsaker inneholder vel det samme uansett hvor du befinner deg. Så om du i hovedsak holder deg til disse og er restriktiv med kjente karbohydratkilder så burde det ikke være noe problemJeg sjekker aldri hva maten inneholder på restaurant, men pleier å velge noe med mye fisk eller kjøtt og ber om ekstra grønnsaker i stedet for poteter, ris eller pasta. Fungerer helt OK det!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 14:23   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Gran Canaria

Når jeg er på sydeturer har jeg alltid leilighet og da er det ikke noe problem å lage maten. Som nevnt over her så inneholder jo kjøtt, fisk, egg og grønnsaker det samme der som her, så datrenger du jo ikke lese på matvarene?
Og skal du på stranda kan du jo lage med deg en salatboks med f.eks kylling. Invistere i en kjølebag, så holder det seg fint.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 16:41   #8
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på Gran Canaria

takk for svar...

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 21:24   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Gran Canaria

Jeg blir litt trist over at man anbefaler en som skal til Spania å finne norske og svenske matvarer... spansk mat må vel være blant den mest egnede i verden for lavkarbo! Masse tapas, godt kjøtt, skinker ost og grønnsaker. Desverre er gran Canaria litt for full av de som ønsker norsk mat, men så lenge du lager selv finner du spennende ting på butikken. Bare ikke gå på spar i puerto rico f.eks....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 22:02   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Gran Canaria

Opprinnelig lagt inn av mariana, her.

noen som har noen tips til meg?

skal bo i leilighet, så kan lage mat selv, men kan slike easy living shaker være noe?
har aldri prøvd shaker før, men tenkte det kunne være lett nå når vi er på ferie å slippe å lese på alle matvarene før vi handler

What?! Nå har jeg vært i syden bare en gang, men halve moroa er jo å gå på lokale spisesteder og prøve lokale retter! De jeg reiste sammen med, altså ungene og Lille Gubben, var helt håpløse og levde stort sett på pizza, burger og spaghetti bolognese i to uker... Jeg spiste moussaka, grillet sverdfisk, forskjellige grillspyd og masse annet godt!

Til sommeren skal vi til Mallorca og da skal jeg smake paella!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 22:08   #11
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på Gran Canaria

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

What?! Nå har jeg vært i syden bare en gang, men halve moroa er jo å gå på lokale spisesteder og prøve lokale retter! De jeg reiste sammen med, altså ungene og Lille Gubben, var helt håpløse og levde stort sett på pizza, burger og spaghetti bolognese i to uker... Jeg spiste moussaka, grillet sverdfisk, forskjellige grillspyd og masse annet godt!

Til sommeren skal vi til Mallorca og da skal jeg smake paella!

Det er absolutt ikke noe problem å få maten tilpasset på restaurant heller. Men siden jeg ikke kan spise noe fra sjøen og ikke lam, så begrenser det eg ofte på den måten for meg. Jeg finner det mye enklere å spise lokal mat i f.eks Hellas enn Spania. Derfor lagr vi stort sett maten selv der det er mest nødvendig.. Men å bytte ut gode råvarer med pulver? Det hadde jeg aldri gjort.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 11:19   #12
mariana
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 80
mariana er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på Gran Canaria

jeg er ganske kresen, og dermed er det mye jeg ikke spiser som er ferdiglaget, mye fordi jeg ikke liker løk, og løk finner mann i "alt"

dermed er det lettere for meg å lage mat selv.
Ikke er jeg en matnyter heller så når vi er ute å reiser er mat noe a det siste jeg intr meg i...

__________________
igang igjen etter svangerskap og ammetid
mariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Gran Canaria Homer Simpson Spørsmål og svar 5 20-03-09 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no