Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spørsmål om vegetarmat og lavkarbokosthold

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 21:16   #1
Smuggi
Medlem

Smuggi sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 45
Smuggi er på en erverdig vei

Spørsmål om vegetarmat og lavkarbokosthold

Nå har det seg sånn at jeg startet på relativt streng lavkarbo før jul (20-40 g kh, men oftest nærmere 20 g), ga f... nyttårshelgen (kjærlighetstur til Paris) og startet opp med Atkins induksjon for 11 dager siden.
Om 3 dager er det jo egentlig over til neste fase, men jeg har gått ned nada og kommer til å være ganske streng en stund til.

Så til "problemet":
I mars har jeg fått plass på Skogli rehabilitering og der er det peskovegetarisk kost, dvs fisk to ganger i uka, ellers veggismat... Mye grønnsaker er jo supert, egg og meieriprodukter også, men linser, bønner, kikerter osv, det er vel altfor mye karbs i vel?

Ville det kanskje vært ok å kjøre streng lavkarbo en stund til, for så å øke litt og litt til en Fedon-type lavkarbo når jeg skal inn til rehabilitering?
Kikerter, linser osv inngår i hans type kosthold, eller tar jeg helt feil?

Noen som har peilimg på vegetarmat og lavkarbo som har lyst til å svare meg?

Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 22:55   #2
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om vegetarmat og lavkarbokosthold

Fedon anbefaler bønner og linser istedenfor ris, pasta etc, ja. Er du glad i fisk er det jo supert å spise mye av. Han tillater frukt og nøtter også. Torkil (ketolyse) anbefaler Fedonkosthold etter vekttap med hans diett. Leser du boka "bedre uten brød" anbefales max 72 g karbohydrater dgl.

Gammel 24-01-13, 23:11   #3
Smuggi
Medlem

Smuggi sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Oppland
Alder: 45
Smuggi er på en erverdig vei

Takk
Ja, jeg tror jeg skal satse på å øke til max 70 g kh, det burde funke fint, så kan jeg jo evt gå litt ned igjen når oppholdet er over.

Håper det å øke såpass i karbs ikke gjør at suget etter alt det ulovlige kommer da! Sukker, brød og brunost, hehe
Man kan fortsette å spise en god del fett om man ikke overstiger 70 g kh, om jeg har forstått det rett?

Smuggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo og mengdekontroll Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 17:44   #4
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

ja, stemmer

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbokosthold er best Kari Marita Lavkarbo generelt 3 08-06-11 21:42
Lavkarbokosthold med gallesten? Emmie Spørsmål og svar 16 25-01-11 13:30
Livet på lavkarbokosthold nevergiveup Mer enn 30 kg overvekt 2 17-08-09 14:35
Dyrt med lavkarbokosthold? Up-and-down Lavkarbo generelt 4 13-09-08 22:31
Lavkarbo for veggis, vektproblem til tross for vegetarmat Spirea Generell diskusjon 16 19-11-07 17:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.