Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spørsmål til Torkil om hudproblem og mulig vitaminmangel...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-06, 00:02   #1
Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 39
Malin er ny på veien
Exclamation

Spørsmål til Torkil om hudproblem og mulig vitaminmangel...

Hei Torkil!

Min mann spiser også ketolysekostholdet, og han har fått et seriøst problem kviser og svært tørr og flassende hud på nesen, noe han ikke var plaget med før... Han har ikke vært plaget med kviser siden han var i tenårene, før nå de siste måneden(e) på ketolysekostholdet.

Må sier at han ikke har vært så nøye med å ta 1 multivitamin og 3 B- kompleks fra Nycoplus pr dag... men kan dette være årsaken da???

Spør jeg, for han sliter mye med dette for tiden, vil ikke være med ut lenger... og jeg forstår han! Han har ellers ingen som helst plager eller problemer, og trives utmerket på dette kostholdet, men så var det dette da...

Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 09:59   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål til Torkil om hudproblem og mulig vitaminmangel...

Det kan være vitaminene. Han får være litt mer nøye med å ta dem en periode og se om det bedrer seg. Ellers, så kan det jo også være en slags utrensing. (Dersom ha spiste snop og industrielt behandlet mat tidigere) Også kan det være feks. at han nå reagerer på noe han ikke tåler, som feks. melkeprodukter.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 10:02   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spørsmål til Torkil om hudproblem og mulig vitaminmangel...

...eller for lite fett?

  Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 11:33   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål til Torkil om hudproblem og mulig vitaminmangel...

Hei
Dette er en veldig uvanlig problemstilling. Hvis man ser bort fra de første to uker får nesten alle renere, glattere og mer smidig hud når de følger ketolysekuren. Tar han ketolysetablettene trenger han ikke andre tilskudd ennevt magnesium som kan forsøkes 2 uker.
Følger han kuren med variasjoner i de blandede salater og grønnsaker og holder maten fet tror jeg problemet ligger et annet sted.
Kanskje er det seborrhoisk dermatitt som skyldes en sopp, den behandles med soppkrem. Utslett er naturligvis umulige å vurdere på beskrivelsen.
Han bør sjekke seg hos en hudlege, forutsatt, at han for øvrig følger ketolysekuren i sin enkelthet.
PS sol kan være løsingen, på denne tid får mange røde flassende utslett og hudproblemer.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål til Torkil auroraborealis Ketolysekuren 4 27-02-11 09:55
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no