Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
![]() ![]() |
Hvor blir det av? Og hvorforJeg vegde meg her en dag, tidlig kveld/sen ettermiddag og vekta viste 91,2kg. Og så vegde jeg meg når jeg sto opp, da vegde jeg 87,3. Hvorfor er det så stor forskjell, og hva skjer i løpet av natta? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Paleo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor blir det av? Og hvorfor.Regner med veiinga i dag var etter do-besøk?....
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Hvor blir det av? Og hvorfor.Du svetter mer enn du vil vite på natten. Derfor er det ofte både 600 og 800 gram forskjell på morgenvekt og kveldsvekt. Men det tallet der tror jeg ingen kan forklare.. Med mindre du har, som Carisma sier, vært på do først.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
![]() ![]() |
Sv: Hvor blir det av? Og hvorforVar på do først ja, hehe, men når det er sagt har jeg vært 2-2,5kg forskjell før også, uten dobesøk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Paleo
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Hvor blir det av? Og hvorforMan merker ikke noe til den, men den er der.
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Hvor blir det av? Og hvorforDet er det mange som lurer på, men det er mulig
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor blir det av? Og hvorfor
Jo det går an hvis du veier deg etter middag evt hvis du spiser masse, endel salt mat eller mat som holder på vann. Så veier du deg neste dag etter do besøk. Kan det være en grunn? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2012
![]() |
Jeg har opplevd noe sånt selv, men det var ca 1,5 kg. Jeg hadde levd på lchf ganske strengt og fastlagt i flere uker, men en dag ga jeg litt blaffen og spiste god lunsj, stor porsjon middagsmat, stor porsjon kveldsmat og litt lchf-snacks i tillegg. Var proppmett da jeg la meg og tenkte at jeg sikkert kom til å gå opp i vekt, men det motsatte skjedde altså. Magen var flatere enn på flere uker morgenen etterpå. Jeg går ut ifra at jeg hadde fått kick-start på forbrenningen og kroppen mest sannsynlig fortalte meg at den vil ha mer mat i seg enn jeg tidligere hadde tilført den, i fht. aktivitetsnivå etc. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Hvor blir det av? Og hvorforEn ting er svette, men du utånder en del fukt også i løpet av natten. Sammen med litt forbrenning og et toalettbesøk eller to så blir det lett litt ut av det. Men så mye som 2,5 kg på en natt har jeg ikke vært ute for før! Normalt opp til en kilo for min del. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 42
![]() |
Samme her! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Variert
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
Sv: Hvor blir det av? Og hvorforForskjellen på kvelds og morgenveiing hos meg er minst 700gram, 90% av tiden er forskjellen nøyaktig 1,3 kg lettere om morgenen-etter dobesøk-enn før jeg la meg. Vært borti over 2 kg "nedgang" et par ganger også
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Hvor blir det av? Og hvorforom jeg inkluderer dobesøk, så er det ikke uvanlig med 2-3kg ned hver natt, snarere nomalt. For det første er jeg opp og tisser 2-3 ganger hver natt( gjort alltid), men jeg trodde hovedinnlegger snakket om 2kg forskjell FØR dobesøk? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor blir det av? Og hvorforEn liten detalj, en venn av min mor som var byplanlegger og jobbet mye med infrastruktur/kloakk sa alltid at vi skal vite at hvert menneske har minst 2kg avfall i seg til enhver tid... Vet ikke hvor nøyaktig dette er, men det er mye vi skifter ut i løpet av dagen/natten så det er ikke rart at vekten varierer!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvorfor blir jeg så sulten av hvetebakst-erstatninger? | shailene | Spørsmål og svar | 12 | 30-03-12 22:22 |
Skyld og skam - hvorfor blir vi tjukke? | surfeline | Generell diskusjon | 26 | 24-02-12 23:37 |
Hvorfor sprekker jeg når jeg bare blir deppa? | Bindi | Spørsmål og svar | 20 | 17-07-11 23:11 |
Hvorfor blir jeg logget av hele tiden? | Fru Potethode | Spørsmål og svar | 5 | 01-07-11 17:21 |
Hvorfor blir man dårlig av karbo? | scubadoo | Spørsmål og svar | 9 | 06-04-11 12:53 |