Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spm om matinntak

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-02-13, 19:49   #1
Elling
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2013
Elling er på en erverdig vei

Spm om matinntak

Hei
Nå har jeg og fruen holdt på med lavkarbo i ca en måned. Jeg har gått ned 7 kg hun ca 4kg

Jeg var fryktelig dårlig i nesten hele første uke men det har heldigvis gått over. Det store energi kicket føler jeg ikke jeg har hatt enda men føler meg i bra form. Det som jeg lurer på er om det jeg spiser er bra. Dette kan være vanskelig å svare på da vi ikke følger annen filosofi enn at vi ikke spiser maten hvis den inneholder mer en 5 karbs pr 100g. (Bare helt unntaksvis ) vi spiser ikke mel,ris,pasta,sukker,poteter.
Jeg varierer mellom naturell youghurt,vaniljekesam og bær og egg og bacon til frokost

Lunch er gjerne litt peanøtter med skall eller kyllingklubber

Middag er feks nakkekoteler, kjøttdeig, torskefilet, kylling, pølser(Coop sine 5pr100 g) tilbehør er typisk brokkoli, blomkål,løk,paprika, sopp, squash, salat
Tillegg bruker vi bearnaise eller seter rømme eller chreme fraiche

Kvelds varierer veldig fra ingenting til nøtter, rester fra middag

Ser dette noen Lunde greit ut??

Innimellom dette er det en og annen pose med baconcrisp, mørk sjokolade 70%
Litt cola zero

Takk for svar!

Elling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 23:24   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Spm om matinntak

Opprinnelig lagt inn av Elling, her.

Hei
Nå har jeg og fruen holdt på med lavkarbo i ca en måned. Jeg har gått ned 7 kg hun ca 4kg

Jeg var fryktelig dårlig i nesten hele første uke men det har heldigvis gått over. Det store energi kicket føler jeg ikke jeg har hatt enda men føler meg i bra form. Det som jeg lurer på er om det jeg spiser er bra. Dette kan være vanskelig å svare på da vi ikke følger annen filosofi enn at vi ikke spiser maten hvis den inneholder mer en 5 karbs pr 100g. (Bare helt unntaksvis ) vi spiser ikke mel,ris,pasta,sukker,poteter.
Jeg varierer mellom naturell youghurt,vaniljekesam og bær og egg og bacon til frokost

Lunch er gjerne litt peanøtter med skall eller kyllingklubber

Middag er feks nakkekoteler, kjøttdeig, torskefilet, kylling, pølser(Coop sine 5pr100 g) tilbehør er typisk brokkoli, blomkål,løk,paprika, sopp, squash, salat
Tillegg bruker vi bearnaise eller seter rømme eller chreme fraiche

Kvelds varierer veldig fra ingenting til nøtter, rester fra middag

Ser dette noen Lunde greit ut??

Innimellom dette er det en og annen pose med baconcrisp, mørk sjokolade 70%
Litt cola zero

Takk for svar!

Ser veldig greit ut,masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 01:02   #3
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Spm om matinntak

Du skriver jo ikke om hvor mye grønnsaker dere spiser, men 5 om dagen er nok ikke mye å strekke seg mot. En enhhet er 100g så en halv kilo med grønnsaker om dagen burde være greit.. Det tilsvarer en middels stor brokkoli/blomkål eller 2 boller med salat.

Sjekker dere så er dere nok ikke langt unna dette uansett :-)

Gammel 02-02-13, 02:34   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Peanøtter er ikke den mest lavkarbovennlige nøtta... Forøvrig ville jeg gått for en litt mer variert lunsj. helst med grønnsaker til.

Gammel 02-02-13, 09:45   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Det ser greit ut men husk å variere maten. Ikke spis samme type kjøtt hele tiden, få inn fisk og varier på hvilk nøtter du spiser. Mandler, valnøtter og hasselnøtter kan du også spise. Frø også, tahini f.eks som er god som saus på kjøtt. Avokado med salt på er godt sammen med kjøtt og fisk. Masse kalium i bl.a. Frisk spinat er supermat stappfull av mineraler. Bl.a jern og kalium. Bringebær og jordbær er lov å spise. Det er fint du spiser yoghurt istedenfor kremfløte. Fordi kremfløte kan stoppe vektnedgangen for en del. Muligens pga det høye antall kalorier ,men den inneholder også karbohydrater så det kan være det også.
Du har en verden av ost, kjøtt, fisk , sopp og grønnsaker å ta av for å skape et variert og spennende kosthold.

Gammel 02-02-13, 09:48   #6
Elling
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2013
Elling er på en erverdig vei

takk for svar

Elling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og sykdom/null matinntak Caramella Ketolysekuren 2 04-03-11 13:59
Kan noen kommentere mitt matinntak i dag? Sophie Lavkarbo generelt 11 20-08-09 11:51
Trenger litt hjelp ang dagens matinntak Sassy88 Ketolysekuren 10 28-04-09 23:23
Matinntak Bergen27 Spørsmål og svar 3 09-04-08 20:50
Ett par spm ang matinntak ... rez Ketolysekuren 2 18-01-08 09:32

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.