Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-13, 18:20   #19201
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, det er fordi det er forskjellige typer tunfisk som koster forskjellig.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-03-13, 22:11   #19202
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har greie på dette med hairextenion ? Ikke slike som limes i håret men slike man kan feste selv.

Hvilke typer er det å velge mellom, hvordan fester man de ? Er det vanskelig å få festet dem så det ser naturlig ut - dersom man har mistet en del hår og håret er tynnt ? Og hvordan får man rett farge om man liksom ikke har ensfarget hår ? Og hvor selger man slikt?

Håper dette kan være et alternativ til det å måtte klippe seg.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 22-03-13, 23:23   #19203
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Nei, det er fordi det er forskjellige typer tunfisk som koster forskjellig.

Aha!


Kan forsåvidt melde om at frosne tunfiskfileter var helt nydelig det og. Merket ikke noe forskjell fra disse og den ferske tunfisken jeg hadde tidligere denne uken. Det er bare synd at jeg er tom for tunfisk igjen.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 22-03-13, 23:48   #19204
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

lurer på hvorfor nav har nettsidene stengt om natta <.<

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 23-03-13, 07:54   #19205
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

lurer på hvorfor nav har nettsidene stengt om natta <.<

I følge dem selv er det pga oppdateringer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-03-13, 07:55   #19206
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

lurer på hvorfor nav har nettsidene stengt om natta <.<

pga vedlikehold/oppdateringer.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-03-13, 07:56   #19207
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

... Som også skjer på dagtid nesten annenhver helg når de fleste sender meldekort, f.eks.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-03-13, 10:12   #19208
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Sist jeg tok blodprøver hadde jeg lett forhøyet vitamin d3. I det siste har det jo vært ganske mye om at d3 er viktigere enn vi har trodd, og at man kanskje trenger mer enn man har trodd før. Er det noen som vet noe om hvordan dette er i forhold til de referanseverdiene de bruker ved boldprøver. I følge blodprøvene bør jeg jo redusere d3 noe, men jeg lurer litt på hva som er optimale verdier, særlig ettersom jeg har noen autoimmune sykdommer.

Jeg får i meg mellom 1200-1500 ie om dagen + at jeg et par ganger i uka har tatt 5000 ie. Så nå lurer jeg på om jeg bør slutte med de 5000 ekstra et par ganger i uka, evt. redusere det til en gang i uka. Er det noen som har noen god info å referere til når det gjelder optimale verdier?


Nå skriver du jo ikke hva verdien på d-vit er men f.eks skriver Fedon at 120 nmol/l er en sånn ca optimal verdi for folk flest. Det står en del om det her .

Jeg bruker selv 5000 IU i uka og sist jeg målte D3 låg det på 86 nmol/l om jeg ikke husker feil. Legen anbefalte meg derfor å bruke 5000 IU hver dag i et par uker også gå ned til 3-5 ganger i uka. Han mente at det ikke nødvendigvis var hensiktsmessig og ta tilskudd hver dag i så høye doser. Det har jeg holdt på med noen mnd nå og skal ta en ny måling på mandag så jeg er litt spent på hva verdien er nå.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 23-03-13, 10:18   #19209
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som har greie på dette med hairextenion ? Ikke slike som limes i håret men slike man kan feste selv.

Hvilke typer er det å velge mellom, hvordan fester man de ? Er det vanskelig å få festet dem så det ser naturlig ut - dersom man har mistet en del hår og håret er tynnt ? Og hvordan får man rett farge om man liksom ikke har ensfarget hår ? Og hvor selger man slikt?

Håper dette kan være et alternativ til det å måtte klippe seg.

Jeg hadde "fast installasjon" med små punkter i håret. Ingen lim. De ble holdt på plass av mikroringer. Da kjøper man bare mikroringer (som er noen kobberringer med silikon inni) og så tar man extensionpunktene sammen med en hårtust, tar en ring utenpå og klemmer hardt sammen med en tang. Det er en fordel at den som klemmer sammen er sterk. 95% var fortsatt i da jeg tok dem ut fire måneder senere. Jo tynnere hår man har, jo mindre ekstrahår kan man ha. Tar man i for mye ekstrahår så blir det for tungt for håret og man vil miste mye hår... Så jeg var veldig obs på at jeg ville heller ligge litt under grensa enn over grensa. Jeg har veldig tynt hår og hadde 100 fester.

En annen mye brukt metode for fast installasjon er teip. Da er det teip-stripser som teipes sammen over ditt hår (over og under seksjoner slik at to limstriper vender mot hverandre. Selv om dette er lim, så skal det visstnok være lett å få ut med riktig produkt.

Mange velger klips som man fester i håret ved behov. Det er godt å kunne ta ut extensionene av og til og gre håret skikkelig. Etter noen måneder med fast installasjon blir hårbunnen litt rufsete... Hårstrå vokser litt forskjellig, og så holdes de hårstråene som skulle falt av fast i installasjonen.

Jeg var hos frisør (i Syden) og fikk satt inn extensions, men det skal ikke være så vanskelig å sette dem inn selv, uansett hvilken metode av de over du bruker. Du kan farge extensions en gang, men de har også extensions i mange farger på nett. Mine extensions ble farget i salongen for å passe mitt hår. Jeg ble skuffet over at de ikke traff helt fordi de traff helt perfekt på lillesøstera mi sitt hår da de gjorde det dagen før. Men det løste de ved å farge tre nyanser på extensionene.

Har hørt at locks and bonds skal være veldig god på extensions. Har ikke bestilt derfra selv.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-03-13, 10:38   #19210
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

... Som også skjer på dagtid nesten annenhver helg når de fleste sender meldekort, f.eks.

mistenker det er noen servere som kneler da

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-03-13, 10:41   #19211
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

mistenker det er noen servere som kneler da

Mest sannsynlig. Aldri hørt om andre servere som trenger så mye vedlikehold. High fiver meg selv hver gang jeg får logget inn med en gang!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-03-13, 10:47   #19212
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Mest sannsynlig. Aldri hørt om andre servere som trenger så mye vedlikehold. High fiver meg selv hver gang jeg får logget inn med en gang!

Jeg er inne på NAV stadig vekk( en gang om dagen - venter svar på noe), men har aldri problemer med at serveren er nede jeg. Var inne i morges og sendte meldekort bla.

Kan det være noe med din pc som skaper dette?
Har riktignok ikke vært inneom natten da...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 23-03-13, 10:54   #19213
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg er inne på NAV stadig vekk( en gang om dagen - venter svar på noe), men har aldri problemer med at serveren er nede jeg. Var inne i morges og sendte meldekort bla.

Kan det være noe med din pc som skaper dette?
Har riktignok ikke vært inneom natten da...

Problemet kommer nesten alltid i helgene, særlig lørdag morgen for de som skal sende meldekort, ikke ellers.
Tror noe av det beste med å få innvilget varig, var å slippe disse tullete meldekortdagene med server som stadig var nede. Vet det er til stor frustrasjon for svært mange!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-03-13, 11:14   #19214
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ingenting galt med min pc, nei! Jeg er langt i fra den eneste som har frustrert litt over akkurat dette at serveren er nede på bemerkelsesverdig ofte på lørdager (og gjerne også søndager), og sånn har det vært i flere år nå. Ellers er jo innloggingstjenestene stengt etter elleve på kvelden og fram til sju på morgenen.
Den funket også fint da jeg skulle sende meldekort i morges, men for to uker siden var den nede helt til søndag.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-03-13, 11:37   #19215
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg er inne på NAV stadig vekk( en gang om dagen - venter svar på noe), men har aldri problemer med at serveren er nede jeg. Var inne i morges og sendte meldekort bla.

Kan det være noe med din pc som skaper dette?
Har riktignok ikke vært inneom natten da...

Nei, dette har ingenting som helst å gjøre med våre pc-er. Det har å gjøre med hvor stor trafikk serverne til NAV tåler.

---
Og så gjetter jeg på at de "stenger av" (gjør tjenestene utilgjengelige) for å minske utgifter dersom noe skulle knele midt på natta Det er dyrt å vekke en systemadministrator som er serveradmin klokka tre om natta

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-03-13, 11:49   #19216
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bare vært heldig jeg da
Godt at NAV er snill mot meg og fra tid til annet

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 23-03-13, 12:11   #19217
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk sende meldekort idag heldigvis. men jeg må nok troppe opp på kontoret på mandag igjen.. forrige gang jeg skulle sende kort fikk jeg melding om at jeg ikke var registrert arbeidssøker siden 31.01.13 (da jeg faktisk ble registrert) men kunne til nød sende et siste meldekort.
dro på nav mandagen etter, men i systemet dems er jeg registrert som permitert og alt var ok. så får jeg samme beskjed idag... her er det no muffens.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-03-13, 16:46   #19218
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

I overkant av ref - eller like innenfor er iallfall det jeg sikter mot. I f.eks USA har de et mye høyere "øverste referanseområde" enn det vi har her etter konvertering av verdiene, så sånn sett kan du nok fortsette som før om du ønsker det. Jeg tviler jeg på at det er problematisk... Men dersom du har spist deg opp så høyt med tilskudd så hadde nok jeg redusert tilskuddet nå (om det ikke er helsemessige årsaker til å bruke så høye tilskudd) og heller toppet opp med litt sol - siden d-vitamin fra sol er selvregulerende. Og da ikke primært for å få verdiene ned, men heller for å få inn selvreguleringen - og siden vi ikke kan garantere at d-vitamin fra tilskudd fungerer like godt som den vi danner sel på alle måter. Det kan hende selve prosessen (å danne dvitamin via huden fra sola) også er en del av d-vitaminets positive virkning...

http://www.grassrootshealth.net/

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nå skriver du jo ikke hva verdien på d-vit er men f.eks skriver Fedon at 120 nmol/l er en sånn ca optimal verdi for folk flest. Det står en del om det her .

Jeg bruker selv 5000 IU i uka og sist jeg målte D3 låg det på 86 nmol/l om jeg ikke husker feil. Legen anbefalte meg derfor å bruke 5000 IU hver dag i et par uker også gå ned til 3-5 ganger i uka. Han mente at det ikke nødvendigvis var hensiktsmessig og ta tilskudd hver dag i så høye doser. Det har jeg holdt på med noen mnd nå og skal ta en ny måling på mandag så jeg er litt spent på hva verdien er nå.

Takk for svar begge to! Min verdi var 167 og referanseområdet var 50-150. Så da tror jeg jeg kutter ut de sterke kapslene ei stund framover og satser mer på sol.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 23-03-13, 20:40   #19219
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor kan jeg finne støveletter som passer mine "pipstilklegger" ?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-03-13, 21:00   #19220
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen erfaringer med, øh, lave østrogennivåer? Ikke overgangsalder eller hormonprevensjonrelatert - og ikke pga "åpenbare" stressgreier som trening eller stort vekttap. Jeg opplever manglende menstruasjon og mye typisk "ulvesult" - og ser litt på mat som kan kompensere for østrogen (deriblant soyagreier, uff). Idéer, erfaringer?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 23-03-13, 21:24   #19221
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Noen erfaringer med, øh, lave østrogennivåer? Ikke overgangsalder eller hormonprevensjonrelatert - og ikke pga "åpenbare" stressgreier som trening eller stort vekttap. Jeg opplever manglende menstruasjon og mye typisk "ulvesult" - og ser litt på mat som kan kompensere for østrogen (deriblant soyagreier, uff). Idéer, erfaringer?

Humle. Kjøp tørket humle og lag te. Ikke humler som surrer, men disse som klatrer på veggen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-03-13, 21:35   #19222
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Noen erfaringer med, øh, lave østrogennivåer? Ikke overgangsalder eller hormonprevensjonrelatert - og ikke pga "åpenbare" stressgreier som trening eller stort vekttap. Jeg opplever manglende menstruasjon og mye typisk "ulvesult" - og ser litt på mat som kan kompensere for østrogen (deriblant soyagreier, uff). Idéer, erfaringer?

Hmm.. jeg ser på soya som noe fanden skapte, jeg da... så den vil jeg ikke snakke om. Tror ikke jeg kan komme på noe annet som er sånn hormonnormaliserende.
Ellers så ser jeg på hormoner som noe vanskelig å justere. Jeg hadde nok anbefalt å få med legen på notene?
Men jeg antar du ikke er så langt ute på viddene verdimessig at fastlegen din har lyst til å røre dette? Og jeg antar at du spiser nok fett. (Fett og i sær kolesterol danner basisen for MASSE av hormonene våre.).
For å være helt ærlig hadde jeg anbefalt deg privatlegen min dersom du har mye problemer. Han er hormoninteressert - og lavkarbovennlig (eg: steinalderkostvennlig). Ja, du har jo en viss idé om hvilket helsesenter jeg går til (like ved der du fikk scooby'en).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 23-03-13, 21:43   #19223
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitter og ser på "Spellemannsprisen". Jeg var med på å få den prisen et år (med Bergen Domkantori). Mange nye artister for meg som har levd i "utlendighet" så lenge.

Jeg ble sjokkert av Maria Mena. Trodde hun var veldig flink. Men synger hun alltid så gyselig falskt som i kveld?

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 23-03-13, 21:44   #19224
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hmm.. jeg ser på soya som noe fanden skapte, jeg da... så den vil jeg ikke snakke om. Tror ikke jeg kan komme på noe annet som er sånn hormonnormaliserende.
Ellers så ser jeg på hormoner som noe vanskelig å justere. Jeg hadde nok anbefalt å få med legen på notene?
Men jeg antar du ikke er så langt ute på viddene verdimessig at fastlegen din har lyst til å røre dette? Og jeg antar at du spiser nok fett. (Fett og i sær kolesterol danner basisen for MASSE av hormonene våre.).
For å være helt ærlig hadde jeg anbefalt deg privatlegen min dersom du har mye problemer. Han er hormoninteressert - og lavkarbovennlig (eg: steinalderkostvennlig). Ja, du har jo en viss idé om hvilket helsesenter jeg går til (like ved der du fikk scooby'en).

Neida, jeg tror legen min (som er lavkarbopositiv) kommer til å følge meg opp, men det blir 2-3 uker til, siden jeg allerede har en time avtalt da. Men jeg prøver å komme på noen overkommelige tiltak i mellomtida, for det er slitsomt å være så sulten hele tida, til tross for godt fettinntak. Mye egg, kokosfett, kjøtt, nøtter, avocado og tran/fet fisk i denne skrotten - men vil bare spise meeer!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 23-03-13, 21:47   #19225
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Sitter og ser på "Spellemannsprisen". Jeg var med på å få den prisen et år (med Bergen Domkantori). Mange nye artister for meg som har levd i "utlendighet" så lenge.

Jeg ble sjokkert av Maria Mena. Trodde hun var veldig flink. Men synger hun alltid så gyselig falskt som i kveld?

nå har ikke jeg sett på programmet, men det er vel få som synger like bra live som på plate.... (med mindre de "synger" istedenfor..) dog har hørt enkelte artister som er bedre live enn på plate

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no