Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-06-13, 12:09   #4951
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ååå så herlig å høre - masse glede hos alle

La ikke merke til det i går, Pruttis - var nokk litt for trøtt i øynene - men 8 kg på en mnd er jo bare helt fantastisk - gratulerer!!!

Og Nysgjerreig , mammaer lyver ikke - helt sikker på at det vises godt! Ja, jeg husker den følelsen fra jeg gikk ned også, plutselig fløtes det som om man kunne kjenne den vektnedgangen over natta - veldig rart. -Vekta går nok ikke av over natta, men ofte ligger hodet litt etter kroppen, så kanskje er det plutselig noe som slipper i det mentale, slik at man kanskje greier å se det? Hehehe hodet ligger ganske langt etter, jeg har fremdlese problemer med å se hvilken størrelse jeg trenger når jeg er ute og shopper jeg, liker å ha med meg datteren min, hun ser det alltid korrekt

Akkurat ferdig med lunchen her på jobbn, bare en liten arbeidsøkt igjen, så kan jeg ta helg. Været er litt varierende, sol i ene øyeblikket overskyet i neste, men krysser fingrene for at det skinner opp. I så fall blir det litt pusling i hagen i helga. Jeg har ikke akkurat grønne fingre... men det er igrunnen noe deilig med det å fikse litt ute når været er fint. Har aldri hatt den store tålmodigheten til å ligge og sole meg, men stuller men litt ute får man jo også litt sol på kroppen.
Ønsker dere begge en fantastisk helg!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 14:24   #4952
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei jenter - håper dere har en fin helg! Det har i alle fall vært stille fra dere - så jeg regner med Pruttis koser seg på hyttetur og Nysgjerrig koser seg med knøttet

Planen min var å være utendørs i helgen, siden været har vært bra. -Men det skar seg litt. Våknet opp lørdag morgen med smerter i ryggen og har derfor vært litt rett ut på sofan i helgen. Det er egentlig dansingen som holder ryggen min noenlunde i sjakk. Nå er det ferietid, så jeg har gått fra å danse flere gange i uka, til bare litt av og til... det liker ikke ryggen Så min utfordring til meg selv kommende uke får bli at jeg rett og slett må sette på musikk og danse rundt her hjemme alene noen ganger i uken. Vet det er den beste medisinen jeg kan få... Har litt mer bevegelighet i dag enn i går, så fra i morgen av får jeg starte på min healing-kur og heller spise litt smertestillende slik at jeg greier danse

God søndag til dere jenter

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-13, 14:10   #4953
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei hei, jenter!

Nå er jeg (dessverre) tilbake til fastlandet igjen. Vi har kost oss masse med små oppgaver som har vært gjort ute, finvær og soling, gode samtaler og ellers bare nøt den tiden vi har vært der. En deilig balanse mellom å slappe av 100% og gjøre litt småpusk. Fantastisk! Har vært så utrolig varmt, så forleden dag etter all jobbing så la vi oss ut for litt soling. Hundene i langline, Basse (min) har fått hundehus og mor fikk solstolen mens far måtte pent finne seg i å sitte i trillebåra. Litt av et syn!

Er jo så heldig at jeg har en forståelsesfull fyr oppi alt dette med lavkarbo, og selv om han ikke er 100% overbevist om at det er helsebringende, så legger han til rette for at jeg skal klare meg fint. All handling gjør vi sammen, men legger det opp etter mine behov og ønsker. Maten på hytta gikk også fint, men begrenset med vann i og med at vi måtte kjøpe med oss vann utover. Det er en brønn utenfor og vannkobling lagt inn til hus (kjøkken og bad), så til oppvask, kaffe, dusj og klesvask duger brønnvannet helt ok, men jeg er så fin på det at jeg må ha blankt vann. Han selv drikker brønnvannet, men han er jo oppvokst der med det vannet, så blir litt annerledes for han enn for meg. Det smaker dessuten jord.

Vet ikke om jeg har blitt noe klokere på ham disse dagene, men prøver holde meg til at jeg tar alt som det kommer. Det i seg selv er en utfordring, for jeg må ha kontroll på alt. Planlegge, se framover. Men mye av klærne jeg tok med utover lot 'vi' bli igjen fordi "de er alt for store, Sandra, la de heller være her så kan du bruke de her ute uten å bekymre deg for hvordan du ser ut". Og tannbørsten, deodoranten, nattpysj, klær og jakke... Nå tilhører jeg også der ute, om noen forstår. Tilhørighet?

Mye skal gjøres der ute, ikke pga. behov for forandring, men rett og slett vedlikehold. Vi skal legge gulv i gang og kjøkken, legge gulvbelegg på stor-soverommet (det er vegg-til-vegg-teppe der nå...), male litt og sette opp noen skap. Han vet at jeg er praktisk anlagt og liker gjøre slike ting, og jeg liker å se på at han ser på meg når jeg gjør disse tingene. Tror egentlig han beundrer meg litt, for jeg er jo flink!

Nå vet jeg ikke om vekta før jeg dro er så veldig realistisk, jeg var både utsultet og ujevn i vannbalansen, så det tallet tror jeg at jeg må se bort i fra. Det var, forøvrig, 105,3 og i dag 106,0. Ikke store forskjellen, og jeg bryr meg ikke særlig om det akkurat nå. Er i ketose og kroppen krymper. ALT av klær er for stort nå. Deilig når han sier "du, den buksa... den kaster du, er like før jeg også får plass inni der". ..."ja, kom nu bare"- tenker jeg... høhø.

Nei, nå skal jeg dusje og brette noe klær som har hengt her siden torsdag. Blomstene trenger også litt kjærlighet kan det se ut som...

Håper ryggen er bedre, Bente! Sett på litt musikk du, og kos deg!
Nysgjerrig, heia!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CAM00049.jpg (563,2 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg CAM00051.jpg (957,9 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg CAM00052.jpg (342,8 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg CAM00067.jpg (521,8 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg CAM00069.jpg (556,7 KB, 2 visninger)
Filtype: jpg CAM00058.jpg (844,9 KB, 2 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 08:29   #4954
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen jenter

Nydelige bilder du har lagt ut Pruttis! Det høres ot som du hadde en fantastisk tur. Veldig glad for å høre det du forteller - han hadde definitivt ikke foreslått de tingene han gjør om han ikke ser en framtid for dere - jeg tror dette går veldig fint jeg, bare ta ett steg av gangen du, vær tålmodig, legg alle de gode tingene til hjerte ditt og nyyyt! Han høres ut som en veldig flott fyr, spør du meg, og veldig godt å høre at han også støtter deg i forhold til maten. Lavkarbo mat er jo godt, så det er ikke noe problem å spise det for alle. Når jeg har folk på besøk serverer jeg alltid lavkarbo mat, men de merker det ikke en gang om jeg ikke sier noe hehehe.

At vekta varierer litt er bare naturlig ut fra vannbalanse og hvor full magen er. Så deilig å høre at alle klærne dine er blitt for store Fantastisk - du er flink

Ryggen min er på vei å bli bedre. Var bedre i går, så jeg danset litt hjemme på stua, og i dag er det enda litt bedre.

Ha en fin uke!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 16:13   #4955
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei fine flotte dere
Jaggu ble det stilt her inne!

Her i Bodø har jeg kost meg med guttene hjemme, litt jobbing og ellers hatt det ganske så greit. Det er progresjon på hjemmefronten, kan man si, men så tilter psyken og så rakner det litt innimellom. Men alt ordner seg.

Gått ned totalt 9,3 kg nå, er bare 700 gram igjen til -10 kg og 3,7 kg igjen til 100 kg blank. Målet er 98,4 før sydentur 25.august Stresser ikke, men gir en deilig mestringsfølelse å klare dette her.

Håper dere har det fint og nyter sommeren. Her er det meldt regn og 8 grader de neste 10 dagene.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 12:47   #4956
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei jentene mine

Wow, fantastisk resultat Prutti! jeg er kjempestolt av deg, og det synes jeg du skal være selv også! Herlig! Krysser fingrene for at målet ditt nås til sydenturen.

Det høres ut som du er inne på en god vei, godt hjemme med guttene og gode vaner med maten. Når vi stresser er vi vår egen værste fiende, så det beste du kan gjøre er å senke skuldrene, nyte dagene og kjenne på akkurat den følelsen - at alt ordner seg

Ja det har vært stille her, nesten så stille at jeg har kommet ut av vanen med å sjekke igjen.... Men litt slik må vi vel regne med - vi får holde hverandre oppdatert med jevne mellomrom. Og så får vi heller skrike høyt og tydelig om det er en periode der vi trenger litt ekstra hjelp og støtte og prøve å være der for hverandere de gangene vi ser det.

Her er det sol og fint nesten hver eneste dag. Prøver å komme meg litt ut av huset etter jobb slik at jeg kan nyte det litt. Er ikke så stor tilhenger av å ligge og sole meg, for utålmodig til det...-Men det er deiig å rusle seg en tur i solen eller pusle litt i hagen. Ellers er dagenene som vanlig, tiden går med til jobb, være sammen med barna, treffe venner, ordne med us og hage osv. De norske jordbærene er nå i butikkene her, så tror jeg overspiser på jordbær og fløte for tiden, men, men, det er jo ikke helt "feil" mat da, og det er jo bare en kort periode, så jeg håper det tåles.

Ha en fin dag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 13:10   #4957
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei jenter!!

Her skjer alt og ingenting -

Ny leder på jobbfronten, - hvilket er veeeldig bra!
Noen "synder" gjennomført på karbofronten - som ikke er særlig bra..
Stille dager på jobb, etter hektisk uke - som er helt ok.
Fint vær - helt fantastisk.
Konstant trøtt - litt slitsomt.
Fått "noe" i ansiktet - usikker på hva jeg tenker om det. Ser jeg kvisete ut pga uskjeielser i matveien er det fortjent. Hvis det er der av noen annen årsak er det veldig irriterende. Kort oppsummert - ikke helt fin hud om dagen. BLÆ.
Kjøpt litt nytt tøy - hvilket er veldig bra. Ville ikke kjøpe fordi jeg var stor (ref gravid), og så fortsatte jeg å ikke kjøpe fordi jeg ikke følte jeg var i rett størrelse. Men nå: - Ok - fortsatt ikke i rett størrelse - MEN landet på at jeg kan se ok ut selv om jeg ikke er der jeg vil være enda, altså mens jeg venter på snuppekroppen. Haha - kanskje ikke snuppekropp i sikte - men - dere vet hva jeg mener?!
Akkurat spist lunsj nå - hm; innkjøpt på REMA 1000. Hva skal man liksom raske med seg der? (Forslag mottas med takk). Ble en pakke med sånn jalapenoost (som vi lager kjeks av) og en pakke med kalkunkjøttpålegg. Rullet sammen og åt, - ble mett også.


Dere da jenter - skjer i livet for tiden? Håper dere nyter - hva enn dere driver med!

Stor klem fra meg -

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 13:13   #4958
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Forresten - hva mener vi om MALTITOL??

Kjøpte sjokolade, sukkerfri, som var søtet med Maltitol...
Smaker veldig godt - og er praktisk fordi man får veldig vondt i magen etterpå - så det blir ikke til at jeg spiser det for ofte eller for mye.

Men - Maltitol - det er sukkeralkoholder, ikke sant? Og det trekker vi jo i fra? Eller?

(Trenger læreren og den ivrige lærerassistenten min nå!!)

Klem igjen -

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 11:01   #4959
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heiiii!!

Å som jeg har savnet dere! Jeg sitter her på jobb og glaner på magen.. Og nå har jeg lest igjennom alt dere har skrevet den siste tiden, og ble helt dårlig... Hvorfor er magen tilbake!? Den er tilogmed større enn den var da jeg begynte på lavkarbo første gangen.
Jeg lette meg gjennom veietråden vi hadde. Den første vekten jeg hadde da var 68,5 kilo - og jeg kom meg ned til 63,4 mens vi holdt liv i denne tråden. Nå balanserer vekten på ca 70-71 kilo. Heldigvis sånn ca stabil, men med den ulvehungeren jeg har om dagen, så tror jeg den kommer til å øke veldig om jeg ikke gjør noe for å stoppe det!

Men dere... Hvordan kommer jeg i gang igjen? Forsøkte meg for et par måneder siden. Det varte i ca 3 dager før jeg gikk på en smell. Jeg har glemt alt sammen! Får prøve å se lyst på det - Det er sommer og her i Oslo er det grillvær! Så da er jo ikke middagen noe problem, men hva spiser man til lunsj? Og frokost? Og kvelds?

Hva har skjedd hos meg siden sist? Hmm..

  • Jeg er ikke lenger student. Nå jobber jeg fulltid, og trives utrolig godt - spesielt når lønna kommer! Det er noe annet enn å være student, det. I tillegg ligger ikke jobben i nærheten av noen kjøpesentre, så det er skikkelig tiltak når jeg skal shoppe noe - så da bruker jeg jo mindre penger!
  • Kjæresten jeg hadde sist gang, han har jeg fortsatt ! Vi ble samboere for ca halvannet år siden. Han likte ikke at jeg gikk på lavkarbo den gangen, og kommer sikkert ikke til å like det nå. Men såpass får han tåle! Det er stort sett jeg som lager middagen, og jeg det er ikke noe problem for meg å koke noen poteter til han uansett (Selger fjorland fortsatt sånne vakumpakkede poteter man kan ha i mikroen? ). Moren hans er fantastisk. Husker godt at hun passet på å lage mat som passet meg når vi ble invitert på middag. Gutta i den familien er ikke sånn overbegeistret for grønnsaker, og sist gang så stekte hun MASSE grønnsaker til meg i ekte smør hver gang jeg skulle komme. Så da lot jeg som ingenting når torosausen kom på bordet. Trenger jo ikke så mye av den uansett når det kun er bittelitt på kjøttet som er nødvendig
  • Lagt på meg flere kilo enn jeg er komfortabel med. Kjøpte et par bukser rett før jeg mistet grepet om lavkarbo sist (da jeg veide 63,4 kilo!). De var kjempetrange da jeg kjøpte dem. Det er kanskje ikke nødvendig å si at jeg ikke klarer å få dem på meg nå?

Har dere noen anbefalinger til bøker jeg kan lese for å komme i gang igjen? Har Wheat Belly og Kostholdsrevolusjonen hjemme. Skal de to bli årets sommerlektyre (igjen)?

Bodde noen av dere i Oslo? I så fall husker jeg at jeg fant ut at kebaben fra bislett kebab funket på meg uten at jeg falt ut av ketose. Kjøpte kebab i pita, og droppet å spise brødet (for det lærte jeg av prutti at ble til grønn, ekkel gugge i magen). Greit å vite når man ønsker seg junk, men ikke vil ut av ketose. Kanskje ikke noe å spise hver dag, men noen ganger bare må man ha junk .

Nå skal jeg slutte å skrive, for jeg har savnet dere så mye at jeg skriver så mye at jeg ikke lenger har oversikt over hva jeg har sagt og ikke. Så nå trykker jeg på "send svar" og håper at dere har savnet meg bittelitt også

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 11:09   #4960
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

.. Og så må jeg endre signaturen min. Jeg veier jo ikke 66 kilo lenger

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 12:46   #4961
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Heiiii!!

Å som jeg har savnet dere! Jeg sitter her på jobb og glaner på magen.. Og nå har jeg lest igjennom alt dere har skrevet den siste tiden, og ble helt dårlig... Hvorfor er magen tilbake!? Den er tilogmed større enn den var da jeg begynte på lavkarbo første gangen.
Jeg lette meg gjennom veietråden vi hadde. Den første vekten jeg hadde da var 68,5 kilo - og jeg kom meg ned til 63,4 mens vi holdt liv i denne tråden. Nå balanserer vekten på ca 70-71 kilo. Heldigvis sånn ca stabil, men med den ulvehungeren jeg har om dagen, så tror jeg den kommer til å øke veldig om jeg ikke gjør noe for å stoppe det!

Men dere... Hvordan kommer jeg i gang igjen? Forsøkte meg for et par måneder siden. Det varte i ca 3 dager før jeg gikk på en smell. Jeg har glemt alt sammen! Får prøve å se lyst på det - Det er sommer og her i Oslo er det grillvær! Så da er jo ikke middagen noe problem, men hva spiser man til lunsj? Og frokost? Og kvelds?

Hva har skjedd hos meg siden sist? Hmm..

  • Jeg er ikke lenger student. Nå jobber jeg fulltid, og trives utrolig godt - spesielt når lønna kommer! Det er noe annet enn å være student, det. I tillegg ligger ikke jobben i nærheten av noen kjøpesentre, så det er skikkelig tiltak når jeg skal shoppe noe - så da bruker jeg jo mindre penger!
  • Kjæresten jeg hadde sist gang, han har jeg fortsatt ! Vi ble samboere for ca halvannet år siden. Han likte ikke at jeg gikk på lavkarbo den gangen, og kommer sikkert ikke til å like det nå. Men såpass får han tåle! Det er stort sett jeg som lager middagen, og jeg det er ikke noe problem for meg å koke noen poteter til han uansett (Selger fjorland fortsatt sånne vakumpakkede poteter man kan ha i mikroen? ). Moren hans er fantastisk. Husker godt at hun passet på å lage mat som passet meg når vi ble invitert på middag. Gutta i den familien er ikke sånn overbegeistret for grønnsaker, og sist gang så stekte hun MASSE grønnsaker til meg i ekte smør hver gang jeg skulle komme. Så da lot jeg som ingenting når torosausen kom på bordet. Trenger jo ikke så mye av den uansett når det kun er bittelitt på kjøttet som er nødvendig
  • Lagt på meg flere kilo enn jeg er komfortabel med. Kjøpte et par bukser rett før jeg mistet grepet om lavkarbo sist (da jeg veide 63,4 kilo!). De var kjempetrange da jeg kjøpte dem. Det er kanskje ikke nødvendig å si at jeg ikke klarer å få dem på meg nå?
Har dere noen anbefalinger til bøker jeg kan lese for å komme i gang igjen? Har Wheat Belly og Kostholdsrevolusjonen hjemme. Skal de to bli årets sommerlektyre (igjen)?

Bodde noen av dere i Oslo? I så fall husker jeg at jeg fant ut at kebaben fra bislett kebab funket på meg uten at jeg falt ut av ketose. Kjøpte kebab i pita, og droppet å spise brødet (for det lærte jeg av prutti at ble til grønn, ekkel gugge i magen). Greit å vite når man ønsker seg junk, men ikke vil ut av ketose. Kanskje ikke noe å spise hver dag, men noen ganger bare må man ha junk .

Nå skal jeg slutte å skrive, for jeg har savnet dere så mye at jeg skriver så mye at jeg ikke lenger har oversikt over hva jeg har sagt og ikke. Så nå trykker jeg på "send svar" og håper at dere har savnet meg bittelitt også


HEIII - APPELSINEN ER TILBAKE JO!!!!!
Så koselig - dette blir jo rene reunionen!! Me like altså!

Som deg følte jeg at jeg var heeelt på null når jeg startet opp igjen - litt sånn "hva pokker var det vi spiste??". Har relativt god kontroll på hva jeg ikke skulle spise, - men hva kunne man putte i seg da liksom. Men sånn var det første gangen jeg startet også. Blir så fokusert på hva man ikke kan spise - og glemmer å tenke på at vi nesten kan spise hva som helst.

Lag deg knekkebrød - så har du "noe" å legge pålegget på, ta en tur innom helsekosten eller smartclub og kjøp deg cocosa, handle inn mengder med egg og bacon (da blir sikkert samboeren fornøyd også - GRATULERER forresten!!), så bør kjøleskapet inneholde majones + rømme + smør + fløte, kanskje litt cottagecheese (som faktisk er en brukandes dessert om du har en knert med funlight saft oppi) Venner du deg til å lage litt ekstra middag så er det ypperlig lunsj - eller så kan du gjøre som jeg gjorde i går: spise TO pakker med pålegg(rullet sammen osteskiver og kjøttpålegg)
Har du noe mulighet til å kokkelere noe på jobben eller - micro der eller noe? Kjøpe sonn jalapenos-ost fra kavli og lage kjeks av de - putte på noe godt pålegg, som du limer fast med fet majones - eller bare legge på en dynge med Castello eller Brie?

Tror bare det er vi to i Oslo, - og ja: kebaben på bislett er fortsatt god den! Hihi!
Grattis med jobb også - tenker det er deilig med mere penger og ingen eksamener?

Kom plutselig på avhandlingene dine om de folka du delte kjøkken med, som la beslag på det i timesvis og aldri ryddet etter seg - HAHA! Husker du hva du pleide å lage der da? ? Har du kanskje noen gamle oppskrifter - eller så kan du jo surfe litt rundt her inne og samle deg noen gode flashbacks?! Du kommer inn i det igjen - det tar bare litt tid. Og som du har oppdaget så er vi her vi tre andre - sånn av og tilo, men likevel så er vi her. Tror jeg har med mneg både Bente1 og Pruttis på at vi ikke har planer om å bli borte fra hverandre en gang til - jeg har ikke kropp til det heller. Haha!

Stor klem, - og velkommen tilbake!!!


PS: "BENTE1!!!! PRUTTIS!!!!!
APPELSINEN ER HER!!!!"

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 12:47   #4962
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Beklager skrivefeilene - lite strøm på tastaturet -

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 11:09   #4963
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Næh - hva skjer a'

Er dere på ferie alle sammen?

Skal jeg sitte her alenie liksom?

Blæ -

Ja, ja - kos dere da, nyt sommerdagene så lenge - pust med magen og senk skuldrene -

Prekas!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 11:20   #4964
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bare måtte dele disse oppskriftene med dere, mange flere på hjemmesiden hennes. Var mye av dtte som virker veeelig godt og veeeldig enkelt.

Og det trenger vi jo -

Bon apetite!!

http://www.abcnyheter.no/livet/2012/...-lavkarbo-kost

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 11:23   #4965
Kroll
Medlem
 
Kroll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 278
Kroll er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg antar at dette ikke er en tråd som startet opp denne junien, men juni er juni og jeg startet opp igjen denne junien og tenkte det var greit?
Jeg har gått ned en del, men så er det ferier og andre ting som bare drar meg langs bakken og tilbake 40 hakk, noe som er frustrerende når jeg virkelig vil det så mye! Må få det til, skal få det til nå!

__________________
Min Journal!
Kroll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 11:38   #4966
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Kroll, her.

Jeg antar at dette ikke er en tråd som startet opp denne junien, men juni er juni og jeg startet opp igjen denne junien og tenkte det var greit?
Jeg har gått ned en del, men så er det ferier og andre ting som bare drar meg langs bakken og tilbake 40 hakk, noe som er frustrerende når jeg virkelig vil det så mye! Må få det til, skal få det til nå!

Tror Kroll dette er tråden for de som startet i Juni 2013: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54632

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 11:55   #4967
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Kroll, her.

Jeg antar at dette ikke er en tråd som startet opp denne junien, men juni er juni og jeg startet opp igjen denne junien og tenkte det var greit?
Jeg har gått ned en del, men så er det ferier og andre ting som bare drar meg langs bakken og tilbake 40 hakk, noe som er frustrerende når jeg virkelig vil det så mye! Må få det til, skal få det til nå!

Hallo ja - dette er tråden for juni 2011.... Vi er bare så dårlige på å avslutte - hehe.
er ut til at vi lgger på oss når vi tar pause fra hverandre - og når kiloene skal av igjen så er vi plutselig tilbake.

Antar det er mere aktivitet i en ferskere tråd, men vil du henge her så får du lov til det altså.

Når det gjelder ferier så er vel alle forandringer fra hverdagen en utfordring, for LCHF er jo ofte greiest om man planlegger...og det gjør man skjeldent på ferie.
Så er det jo ikke dermed unulig å gjennomføre altså - be om xtra grønnsaker i stenden for ris / poteter, nyt grillsesongen, ha noe nødmat i veska, drikk vann - og om du skulle ryke på noe karber; så er det bare å komme seg opp på hesten igjen så fort som mulig. Altså - det går ann å hive i seg en sjokoladebit uten å ete hele godtebutikken.

Lykke til -

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 12:48   #4968
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei på dere

Oisan, her har det jo skjedd masse siden sist jeg var inne. Det ble liksom så stille noen dager, så da ble det til at jeg også logget av litt. Men er ikke på ferie altså - og så lenge jeg vet det skjer noe her inne så er nysgjerrigheten så stor at jeg følger med

Velkommen tilbake appelsinpiken. Så kjekt å høre fra deg, og ja, selvfølgelig har vi savnet deg! Ser at Nysgjerrig nok har kommet med masse gode tips om mat - følg dem du - og hvis jeg ikke husker helt feil var du en gang i tiden en kløpper på å lage opp lavkarbo lasange i store posjoner som da hadde mat av flere dager - det kan jo være en god vane å ta opp igjen Ellers er det jo bare å tvinge seg inn i vanen igjen, når man har vært der en periode så går det i grunnen av seg selv, da blir blodsukkersvingningene som skriker etter påfyll av "det som blir grønn guffe i magen" borte, så kroppen begynner å gi beskjed om sult på en mer naturlig måte.
Hehehe jeg husker også de hybelkameratene til appelsinpiken - godt du er kvitt dem - og gratulerer med samboer, ferdig utdannelse og ny jobb - lille appelsinpiken vår er jo blitt helt voksen jo

Nysgjerrig nok - snuppa - skal prøve å ikke la deg være for lege alene her inne, men glemmer meg litt av jeg også når det blir veldig stille her
Et tips for mat på Rema: På remaen ved siden av meg selger de varmrøkt laks. En slik posjon er flott til en person. Den synes jeg er god, lager salat og eggerøre til + seterrømme. For meg blir det middag på 5 minutter. Veldig enkelt og greit på dager der jeg har det travelt og bare er hjemmom så vidt etter jobb før jeg må avgårde igjen.
Og den Maltitolen ja: Den er ikke så helt bra mener mange. Den brytes delvis ned til sukker i tarmen, så derfor kan man ikke trekke bort alt fra karbene. Noen mener man må regne med at så mye som 30-50% av det blir tatt opp i kroppen som sukker.... Men det er visst individuelt. -Og ja, så begrenser det seg jo litt selv, for magen sir i fra at den ikke liker det.

Her er dagene som vanlig. I går kom jentungen på middag hos meg rett etter jobb, og så kom en av de jeg danser salsa med senere, for vi hadde en del papirer og slikt vi måtte gå igjennom. Litt varierende være her - i dag regner det - men er meldt fint vær til helgen, så håper det slår til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 12:50   #4969
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Okei! NÅ skal jeg skrive.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 12:51   #4970
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og mens jeg sitter her mutters aleine - hmrf - så surfet jeg litt rundt på "Cocosa"...for det er jeg veldig flink til å få i meg..
Havnet på en tråd her inne - og der snakker de om at det er 2ts cocosa som er anbefalt pr dag...


Ehhhh - for å si det sånn - da er jeg velsmurt innvendig for flere år framover... JA, ANTAKELIG GODT UT I DE NESTE TRE LIV I TILLEGG!!

Bente1 - Pruttis - eller Appelsinen: HVOR MYE COCOSA PUTTER DERE I DERE EGENTLIG???

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 13:05   #4971
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hei på dere

Oisan, her har det jo skjedd masse siden sist jeg var inne. Det ble liksom så stille noen dager, så da ble det til at jeg også logget av litt. Men er ikke på ferie altså - og så lenge jeg vet det skjer noe her inne så er nysgjerrigheten så stor at jeg følger med

Nysgjerrig nok - snuppa - skal prøve å ikke la deg være for lege alene her inne, men glemmer meg litt av jeg også når det blir veldig stille her
Et tips for mat på Rema: På remaen ved siden av meg selger de varmrøkt laks. En slik posjon er flott til en person. Den synes jeg er god, lager salat og eggerøre til + seterrømme. For meg blir det middag på 5 minutter. Veldig enkelt og greit på dager der jeg har det travelt og bare er hjemmom så vidt etter jobb før jeg må avgårde igjen.
Og den Maltitolen ja: Den er ikke så helt bra mener mange. Den brytes delvis ned til sukker i tarmen, så derfor kan man ikke trekke bort alt fra karbene. Noen mener man må regne med at så mye som 30-50% av det blir tatt opp i kroppen som sukker.... Men det er visst individuelt. -Og ja, så begrenser det seg jo litt selv, for magen sir i fra at den ikke liker det.

Helt ok at du tar deg en pause innimellom altså - det gjør vi jo alle - villle bare få protokollført at jeg savner dere mens dere pauser dere -
Så vil jeg jo ikke "miste dere" en gang til. Jeg blir tykk av sånt! Og sikkert mere ugrei i hverdagen fordi jeg ikke lufter hodet mitt her inne. Hehe -

Du sier noe - sånn varmrøkt laks (eller - jeg tenker på sånn med pepperperler på...er det laks? Ørret?) - men - sånn jeg tenker på er knallgodt. Men store pakker... Er det sånn du mener? Sånn som ofte ligger på et gullfarget pappbrett? Eller - ehhh - er jeg på vilspor nå? Mener du sånn i hermetikkboks - ala makrell i tomat? (Som jeg nå egetlig tipset meg selv om , for det er nammis men jeg hadde glemt det)

Og Maltitol - vet du? Jeg mente det var noe sånt ja - at jeg har lest ca det tidligere, men husker ikke helt... Hvis det (og det tror jeg det gjør) reghnes som en sukkeralkohol - så kan det jo være at vi får i oss mere enn vi vet - og trekker det fra??!! Hm. Jeg spiser ikke mye sånn sjokolade. Selv om den hadde vært direkte sunn. et er best for meg å unngå søte ting, sånn type "godterierstatninger", for jeg blir jo søtmums av det. Jo mere søtt jeg eter, jo mere vil jeg ha. Så da styrer jeg unna. Og ryker jeg på en sjokkis, så er det nok bedre med maltitol enn sukker.

Høres ut som om du har gode dager Bente1 - og det unner jeg deg. Krysser fingrene for at du får litt sol i tillegg!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Okei! NÅ skal jeg skrive.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 13:10   #4972
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

To ts er jo veldig lite synes jeg også. vet at noen mener magen blir litt løs dersom man spiser for mye av det, men har hørt en del starter forsiktig for å la magen venne seg til det og øker gradvis. Jeg er litt "av og på" mhp cocosa, noen ganger blir jeg lei det og bruker mer smør og fløte isteden. Men de periodene jeg er "på" bruker jeg myyye mer enn 2 ts altså!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 13:15   #4973
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

De pakkene jeg har kjøpt på Rema er vakumpakket og pakket i papp krydret med pepper og wasabi, 200g i hver pakke, så helt perfekt som middagsposjon for meg

De maltitol sjokoladene er greie en sjelden gang som nødproviant eller litt kos når man vil ha det, men tror ikke det er smart å spise for store mengder av dem nei, jeg gjorde det en periode og merket at klærne begynte å stramme, så jeg måtte droppe dem og stramme til igjen. Man lærer så lenge man lever....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 13:20   #4974
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ladies and ladies. Livet er ganske greit om dagen. Har vært et stress uten sidestykke de siste ukene, så har ikke hatt tid/overskudd til å bruke så mye tid på PC'en, men nå sitter jeg med kaffen og gossip girl på tv'en, så nå blir det et langt og fyldig svar/oppdatering herfra.

For tre uker siden ble livet snudd opp ned igjen, da Mr Perfekt tok vett til seg og kom "hjem". Tror vi er iferd med å løse gamle knuter. Vi trenger absolutt et kurs eller 7 i kommunikasjon. Og jeg er dessverre det svakeste leddet. Kan konversere helt problemfritt, men når jeg skal formidle personlige meninger og følelser, så går alt i "stå".
Nå tror jeg også at vi snakker om å flytte sammen -igjen-, uten at vi sier konkrete ting eller stiller konkrete spørsmål. Tåler jeg denne runden en gang til? Nysgjerrig - hva skal jeg gjøre?

Fire dager etter han kom "hjem" kollapset jeg på jobb, og heldigvis at jeg jobber i akuttmottaket. Nevrologen kom raskt til og jeg ble sendt umiddelbart opp til CT for hjerne da de fryktet hjerneslag. Rakk akkurat å få tak i Mr Perfekt, og han kom raskt til og var med meg under hele greia. Var en skummel affære, men symptomene ebbet ut mer og mer etter at timene gikk. Ble en overnatting på sykehuset, og det morsomme er jo at temperaturen var steget med 0,5 grad og positivt utslag på ketoner i urinen, så legene var jo rådville. Jeg sa ingenting om ketosen. <- med vilje. Uansett, hele episoden fant Mr Perfekt og jeg ut kom fra stress. Fysisk og psykisk press og stress over flere uker, og når Mr Perfekt kommer hjem igjen og kroppen begynner slappe av, så kommer baksmellet. Resultatet av dette var jo at vi dro på hytta. Fantastiske hytta.

Jobben er kjedelig. Jeg mener, jeg gjør alt jeg skal gjøre fordelt på 7,5 time på 3 timer, og hva skal jeg liksom ta meg til de resterende timene? Jeg kjeder meg og føler meg understimulert, så jeg er faktisk mer sliten de dagene det er lite å gjøre enn de dagene det er full rulle. Skal jeg ta opp fag på internett? Lukter litt på NKS nettstudier og sosiologi... Men det er jo en stiv pris... Skal jeg kjede meg et år og vente til neste år og søke bachelor på universitetet her? Har jo ikke studiekompetanse heller. Forvirret

Maten går greit. Mye kvalm for tiden, men det tilskrives jo ketosen og da er det egentlig greit, i den grad kvalme er greit. I dag feirer jeg -10,1 kg. Jeg er glad, stolt og frustrert på samme tid. Har ingen klær som passer, og har allerede brukt for mye penger på klær som ikke passer etter en uke. Bortkastet med andre ord :P Men skal jo strengt tatt ikke klage når kroppen blir mindre? Bare 3,4 kg igjen nå til "dundre under hundre" - GJETTOMJEGGLEDERMEG!!!

Appelsinpiken - jeg er så glad du stakk innom! Du spiste veldig mye lasagne tidligere, sånn med squash og sånn :P Anbefaler at du begynner på side 1 og blar deg utover. Jeg gjorde det og brukte en liten uke på det, og så mange oppskrifter og gode tips og råd jeg fant underveis hadde veldig motiverende effekt på meg. Gratulerer med jobb og samboer, tenk at livet kan forandre seg så mye på to år! Bare jeg som stamper i samme gamle. :P

Nysgjerrig - Ketose? Back on track? Alt ok?

Bente - Alt vel med ryggen? Har du det bra i sommer?

Og, nysgjerrig - du spurte hva som hendte hos frisøren (som jeg glemte å fortelle om). Her kommer det.

Jeg og mamma var på et kjøpesenter og jeg ville innom frisøren der for å høre om de hadde tid til en liten stuss. Kommer inn og får kontakt med den mannlige assistenten der. Ser det er én kunde i salongen og flere frisører står bak der og drikker kaffe og rydder. Samtidig som jeg står der og iferd med å ta kontakt med assistenten kommer det inn en jente rundt min alder og størrelse. Hun spør den andre assistenten. Vi får samtidig høre "Dessverre, det er helt fullt i dag..." Hun snur og går en annen vei, jeg snur meg for å se på en shampo. Mamma går ut og mot butikken ved siden av, og idet jeg skal til for å gå etter, så kommer det inn en høy, slank og utrolig pen jente inn og stilte nøyaktig samme spørsmål som jeg.
"Hei, skulle ha stusset håret litt, har dere tid i dag?"
Svaret hun fikk var som følger: "Ja, passer det med en gang eller klokken 17?"
Så, pga. størrelsen eller mindre skjønnhet, så skulle ikke jeg og hun andre jenta få samme behandling som hun som var slank, høy og vakker? Den stikker...Den stikker djupt.

Håper dere har en fantastisk dag - det har jeg! Skal feire -10 kg med å farge håret og finne en ny bukse STOR KLEM!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-07-13, 13:26   #4975
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Og mens jeg sitter her mutters aleine - hmrf - så surfet jeg litt rundt på "Cocosa"...for det er jeg veldig flink til å få i meg..
Havnet på en tråd her inne - og der snakker de om at det er 2ts cocosa som er anbefalt pr dag...


Ehhhh - for å si det sånn - da er jeg velsmurt innvendig for flere år framover... JA, ANTAKELIG GODT UT I DE NESTE TRE LIV I TILLEGG!!

Bente1 - Pruttis - eller Appelsinen: HVOR MYE COCOSA PUTTER DERE I DERE EGENTLIG???

Når jeg har cocosa i hus så får jeg servert kaffe med det jeg mistenker er nærmere 1 dl... Han er så søt. Men når jeg ordner selv har jeg i alle fall et par ganger per dag 2-3 ss i.

Og ang. maltitol - noen reagerer på sukkeralkoholer lettere enn andre. I tillegg til å få akutt diare og farting from another planet, så får jeg blodsukkerstigning og faller lett ut av ketosen - i alle fall den som kan påvises med stix. Så, jeg er forsiktig. En atkins bar i ny og ne tillater jeg meg, men sjokolader og andre erstatninger prøver jeg holde til et minimum pga. livsstilsendring og ikke bare kostendring, men om jeg har lyst på eller vi drar på kino, så er nøkkelen "stevia".

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no