Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aprilstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-13, 00:13   #326
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Andrine84, her.


Men amucat, så frekt! Kjenner du han utenom jobb også eller? Kjente jeg ble forbanna på dine vegne!

Nei, vi har ingen kontakt utenom jobb. Han er 20 år eldre enn meg og sa rett ut at han lurte på om jeg ikke skulle ta tak i vekta, for jeg har jo et så vakkert fjes

JEg jobber nesten bare med menn, så lufta gikk helt ut av meg altså. Tårer var det som kom og ikke en treffende kommentar om at min vekt ikke var oppe til diskusjon. Lammet. Trodde ikke de målte meg slik, mer som en likeverdig kollega enn en dame, om du skjønner?

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 00:14   #327
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Så skremmende at den møkkamaten kan ha en sånn effekt, og på så kort tid? :sjokk:

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 09:56   #328
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Det er heilt utrulig kor taktlause noen kan vera... Du får ha på deg ei sånn t-skjorte på jobb der det står: "Jeg er tjukk, du er stygg. Jeg kan slanke meg"

Mye av sannheten bak min slanking er frykten for sånne kommentarar. I dag føler eg meg som ein normal person når det kommer til vekta, men ei veka i bikini var ikkje bare enkelt... Med ein gang så sammenligner eg meg med andre rundt meg, og føler meg alltid som den tjukkaste. Med hjelp fra min kjære har eg begynt å forstå at eg er mindre enn eg føler meg. Den kroppen eg ser i bikini er ikkje det andre ser i bikini...

Sånne kommentarer som du fikk er grunnen til at eg har problemer med å spise sammen med andre.
Håper du klarer å ta han ein dag. På ein fin måte

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 10:17   #329
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av MajaKr, her.

Det er heilt utrulig kor taktlause noen kan vera... Du får ha på deg ei sånn t-skjorte på jobb der det står: "Jeg er tjukk, du er stygg. Jeg kan slanke meg"


Jeg hadde heller brukt "Jeg er tjukk, du er teit!" Hoppe helst over å ta folk på utseendet. Men, er med på tanken

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 08:32   #330
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Ja, då var dagen kome og eg skal starte på treninga igjen... Ringte treningssenteret i dag tidelig, og abonnementet mitt er igjen aktivt!
Første treningsdag vert i dag

Spørsmålet er: Spinning eller styrke??

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 11:24   #331
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei hei!

Her er det feiringer hele helga. I går en god venn, i dag mannen og i morra bryllupsdag. Så jeg gikk til innkjøp av en ismaskin i går for å kunne lage en annen fristelse til meg enn krem

Så nå skal det lages en vaniljeis - gleder meg!

Dere skulle bare sett kakebordet i går - det var helt fantastisk! Men, jeg kosa meg med to kopper kaffe med fløte i - utrolig lett å ikke putte sukker inn altså. Men det er klart, det hadde jo vært kos med NOE
Så derfor ismaskinen altså. Nå står bunnen til iskaka i ovnen (for dem som ikke spiser ketogent).

Ha en fin fin helg! Håper dere andre har finere vær enn her, for her øser regnet ned

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 20:05   #332
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Holder fortsatt på. Hadde enda en planlagt sprekk forrige uke (eller, på en måte uka før det), begynte igjen forrige tirsdag, så har snart holdt på en uke igjen. Har egentlig ikke gått opp, men ikke gått ned heller. Har det ikke travelt, men er fornøyd med at jeg begge gangene har sklidd fint tilbake til kostholdet. Treningen går derimot ganske dårlig for tiden. :P

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-13, 10:14   #333
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei igjen

Her er det tydelig sommerferie... utskeielsene står i kø...
Ligger på eit 40 - 80 gram nivå på karbene siste dagane. Spiser forsatt ikkje brød, pasta eller poteter, men likevel så sniker karbohydratene seg inn. Jordbær, is, litt syltetøy osv. Må ta skikkelig tak i meg sjøl no når kvardagen begynner igjen.

MEN, eg har begynt å trena

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 04:07   #334
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Har holdt på i nesten 2 uker siden forrige (planlagte) sprekk. Men har knapt trent, og har veldig svakt utslag på stixa. Er faktisk usikker på om det er utslag i det hele tatt, men jeg har gått ned til vekten jeg hadde før sprekk (og går saaaakte men sikkert litt og litt ned). Veier ca. 97.3-97.6 omkring de siste dagene jeg har sjekket. Det er helt okei, men skuffende å tenke på at jeg kunne ha gått ned mer om jeg var flinkere til å trene. Siden det offisielt er mandag nå, så er det hele dag 95 for meg siden jeg begynte. På lørdag er det dag 100 - og søndag 100 fullførte dager. Jeg tenker å prøve på å trene mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og muligens også lørdag - for å legge inn en skikkelig god innsats for å se den offisielle nedgangen etter 100 fullførte dager.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-13, 14:58   #335
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Her har sommaren kome med dei farlige små utskeielsane... ein liiiten sjokolade her og litt chips der, is, frukt og bær osv. Men ingen brød, pasta, ris eller poteter! Vekta er stabil Men eg skal jo ned 6 kg til, så eg må hive meg rundt og komme i gang igjen, snart...

Jobber nattevakter i ein måned framover, og det er vanskelig med tanke på kostholdet. Eg merker at kroppen vil ha sukker og chips på natta... har med meg cola light for å døyve den verste trangen, men det er vel egentlig bare viljestyrke som hjelper for å stå imot!

Ellers er det deilig å gå i kort shorts i sola (noe eg ikkje har gjort siden eg var 16)!!

Noen som har ein god oppskrift på lavkarbo-is?

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-13, 16:37   #336
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Trening på mandag ble det (sykkeltur til jobb, 12.5 km - ble hentet på hjemveien fordi jeg var sinnsykt sliten), og det ble også trening på tirsdag (sykkeltur til jobb og hjem!)

I dag har jeg fri, så da må jeg finne en annen form for trening jeg kan gjøre. Tenker å ta meg en gåtur kanskje, etter jeg har ryddet rommet (som er en liten treningsøkt i seg sjæl).

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 11:29   #337
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Etter 100 fullførte dager på ketolyse er jeg 20.0 kg lettere.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 10:25   #338
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Ser ut til at folk har tatt litt sommerferie her

Har hatt 1 veka med sprekk etter sprekk... det vil si, is, pølsebrød, reker og brød, øl, meir is, chips, nachos og litt meir is... åja, også sjokolade (nattskift gjør meg svak)!!
No skal eg på festival igjen til helga, så då blir det meir chips og øl...
Mandag morgen er det bare å ta seg hardt i nakken og komma seg på rett kjøl igjen!
Har gått opp 1 kilo, så det er ikkje så ille, men uansett...

Noen andre som sliter i ferien??

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 23:50   #339
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei jenter!
Da var ferien over og jeg er ankommet hovedstaden for å jobbe her til og med onsdag.

Jeg er SÅ fornøyd med kosthold og viljestyrke i ferien. Jeg har hatt en lavkarboøl (liten boks) hver dag og av og til et glass vin til maten. Men det er det eneste, ikke en is i syden er jo helt utrolig. Resultatet er selvsagt stagnasjon i vekta, meningen oppgang fornøyd med det

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 10:05   #340
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Endelig tilbake i vanlig kvardag
Den første ferien har vore ein prøvelse... mest på grunn av festivalliv og latskap! Har spist lite, men feil... har ikkje turt å vege meg endå, men er tilbake i lavkarbo modus, og skal på vekta om ei veke

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-13, 10:06   #341
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Kva nettsider bruker dere når dere finner oppskrifter?
Eg har brukt lchf.bloggen.blogspot.com for det mesta, men kunne tenkt meg å prøve nokon andre òg
Forslag tas imot med takk

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-13, 03:42   #342
Andrine84
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
Innlegg: 60
Andrine84 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Tittei.
Tilbake til hverdagen jeg også.
Begynte fint i ferien, men når jeg først sprakk så tok det jo helt av. Regna med jeg kom til å gå opp massevis, men det endte på "bare" 2 kg, så det er jeg fornøyd med.
Er bare i første uka nå etter å ha begynt igjen så jeg har ingen resultater å vise til enda.

Grattis Walle!
MajaKr: Jeg synes det er lettere på nattevakter. Drikker kaffe og cola zero og spiser knekkebrød med ost på.
Nå er jeg på siste nattevakta på ei stund. Skal ut i praksis, og dag/aften vakter fører med seg mer fristelser for min del.
Det værste er når en sitter i sofaen hjemme på kvelden..

__________________
Andrine84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 13:00   #343
arthas_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 30
arthas_ er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei og hå!

Tilbake etter 4 ukers ferie, og fire uker med å spise godteri fra morgen til kveld. Ferien skal jeg unne meg og vet konsekvensene av det, men fy fader så herlig ;D
Har gått opp 5 kg, haha! Men nå etter litt under en uke så har jeg gått ned 2 av de 5 igjen, så er på rett vei

Håper alle har hatt en fin sommer!
Jeg er klar og motivert for et nytt halvår med lavkarbo ;D
Må vel prøve å sette meg et mål frem tli jul, hva tror dere er realistisk?
Veier 101,1 nå

__________________
Start: 22. April 2013
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54388 <-- Dagbok thingy :P
http://www.listigator.com/public/9818 <-- Vekttap
arthas_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 14:05   #344
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Her har ferien resultert i 2,6 kg opp...
Men i dag er dagen eg starter på ny frisk

Målet mitt er satt til 60 kg til jul! Dvs 10 kg fra der eg er no...
Arthas_: Eg trur det kan vera realistisk med 10 - 12 kg fram mot jul... Det er ca 3 kg i måneden, og litt under 1 kg i veka. Kva tenker du om det?

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 21:10   #345
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hurra! I dag har eg trent 2 ganger! Ein gang før jobb (brukte endelig Jillian Michaels sin 30 days shred dvd, fordi den har økter på 20 minutt), og ein gang etter jobb på treningssenteret!
Har sett på the biggest loser, og de folka der inspirerer meg så vanvittig! Tenker at om de klarer å komma seg opp av sofaen og trena hardt, ja då skal eg klare det òg

Så no sitter eg med goood samvittighet her. Har svetta, har gangsperr og maten er under kontroll!
Gleder meg til å kjenne på resultatene igjen

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 14:38   #346
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

TIlbake i hverdagen har jeg i løpet av siste uka klart å kvitte meg med en kg til
JEg tør ikke å sette meg noe mål i tid, er fryktelig redd for å "ta til takke med et resultat" Men jeg har et mål for hvor jeg ønsker å ende opp, enn hvor lang tid det blir å ta....
Hadde jeg klart like "stor" vektnedgang til jul som jeg har gjort hittil - for det er like lang tid, hadde jeg vært i mål. Men det tror jeg ikke på Det virker som om kroppen tviholder mer og mer på fettet etter hvert som jeg går ned

Hadde faktisk forventet å få kommentarer om vektnedgangen på jobb her etter sommerferien Men den har uteblitt. Litt sårt kjenner jeg at i allefall han som MÅTTE fortelle meg hvor feit jeg er ikke ser det en gang....

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 14:44   #347
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Sånn! Da har jeg også oppdatert endelig mål i tickeren min Hadde jo satt meg et mål på 70 kg da jeg ikke trodde det skulle være mulig å motivere meg for en vekt jeg burde komme ned i

Målet er 65!

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 17:00   #348
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Samme her, hadde satt målet litt høgare enn det eg egentlig håpte på. Men når eg ser at det går an så satt eg den til 60 kg, og har tru på at det kommer til å gå

Trent 2 ganger i dag òg Og nå skal eg på fotballtrening for å toppe det heile!
Planen min er å trene tirsdag, onsdag og fredag på treningssenter. Hver morgen med DVD heime, og fotball mandag og onsdag! Ein veldig ambisiøs plan, men håper å på den måten tvinge kroppen til å bli avhengig av følelsen av trening.
Forrige gang eg var 63 kg var eg hekta på trening i 3-4 år. Gjekk ned frå 90 kg til 63 kg og holdt meg der i 2-3 år! Så slutta eg å trene på grunn av ei lengre reise eg var på, og då kom vekta krypande på 1-2 år... så plutselig satt eg der 70 kg... og i april i år hadde vekta gått opp og ned i eit par år, før den stoppa på 78 kg! Dermed var grensa nådd...

Håper treningslysten kommer meir og meir! Men ein ting er heilt sikkert: Det er så deilig å trene....når ein er ferdig vel og merke

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 16:37   #349
Amucat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 35
Amucat er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Så flink du er til å trene

JEg er jo helt i andre enden, kommer meg ikke i gang. Er rett og slett tiltaksløs og orker ikke ut i regnet Har jo vært regntid her nå siden jeg kom hjem fra ferie med et par oppholdsdager. Innbiller meg sev at jeg burde kjøpe meg en tredemølle, men tør faktisk ikke - for jeg er redd jeg sikkert finner en unnskyldning da også

Skammelig skammelig. Jeg var som deg ett år etter første svangerkspa helt hekta på trening og trente masse helt til andre svangerskap kom hvor jeg ikke klarte å bli kvitt bekkenplager mm og sliter med å finne gleden med det rett og slett.

Vekta står stille, men jeg klager ikke. Går helt fint å holde seg til maten og jeg har det jo ikke travelt. Men å tro at jeg skal ha et like bra resultat de neste mnd som jeg har hatt til nå har jeg jo slått i fra meg Dette går veien, til slutt

__________________


Amucat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 10:19   #350
MajaKr
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 73
MajaKr er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei folkens

Det er litt dødt i gruppa for tiden. Har dere nådd målet/gitt opp/sluttet å skrive?
Eg har hatt ein periode med mye trening, og ikkje veid meg.
Tenkte å prøve å gå ein måned med trening og rett kosthold, men uten å veie meg. Er jo livredd for å trø på vekta etter 1 måned og bli skuffa... Men eg prøver likevel
Har tatt mål av lår, armer, livvidde og hofter, så eg er spent på om disse endrer seg neste måneden. Har stått stille på målene på armer og lår selv om eg har gått ned 8-9 kg fra april, noe som eg synes er rart.

Denne helga har eg likevel skeiet heilt ut. Har vert aleine heime, og spist pitabrød, chips og sjokolade både fredag og lørdag... :/ Men i dag er eg tilbake i LCHF modus!

No skal eg løfte vekter på stuegolvet, og kanskje sykle meg ein tur

Fortell om deres medgang og motgang folkens!
Kva er dei største fristelsane for dere?
- chips er min store last...
- nysteikte vafler og sjokoladekake er umulig å motstå
- Og lukten av nysteikt bakst!

__________________


MajaKr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med en tråd for aprilstartere? nokia90 Ketolysekuren 599 30-04-14 18:32
Mars eller aprilstartere 2012? Elewyn Ketolysekuren 143 15-03-13 11:22
Er det noen aprilstartere igjen? sistegang Ketolysekuren 6 02-11-10 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no