Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-13, 15:52   #26
Speedy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 13
Speedy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Hm...Avokado får jeg vel prøve. Syns bare det er utrolig kjedelig på smak. Men kan jo ikke gå rundt med shots av diverse oljer heller...

Så var det det med å prøve å justere energifordelingen mellom proteiner og fett litt da. Ser at jeg kanskje bør få en litt lavere prosent på proteinene. Men mye av det jeg spiser har jo både proteiner og fett i seg...som ost, egg, kjøtt o.l. Syns det er så vanskelig å finne ut hvordan jeg kan kutte ut proteinene uten å kutte ut fettet..? Spesielt siden jeg ikke spiser majones.

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 22:19   #27
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Jeg får i meg mye fett ved å spise salat med en del olje på. Spiser ikke majones, og prøver også å redusere mest mulig på meieriproduktene. Egg har jo også mye fett, og de fisketypene du nevnte. Jeg elsker avocado, da. Husk at det er mange måter å spise den på, det trenger absolutt ikke være kjedelig.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 09:44   #28
Speedy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 13
Speedy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Idag gjorde jeg et heltemodig forsøk på å spise en halv avokado, og jeg må bare si....blæ! Kom meg halvveis igjennom før jeg bare måtte gi meg. Tror det er den "fettete" konsistensen som gjør det, og ikke nødvendigvis smaken. Har tatt med meg resten i en boks med litt sitronsaft på da. Satser på å lure den i meg sammen med annen mat i lunchen.
Men ren avokado var ikke noen høydare akkurat.

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 09:55   #29
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.247
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av Speedy, her.

Idag gjorde jeg et heltemodig forsøk på å spise en halv avokado, og jeg må bare si....blæ!

Det der må jeg bare si meg helt enig i! Jeg har prøvd meg på Avocado to ganger, og det blir neppe en tredje for å si det slik....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 10:07   #30
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

jeg spiser avokadoen min kjøleskapskald (jeg liker den best da) med urtesalt og noen ganger hvit pepper på. ellers har jeg den i skiver som tilbehør/pålegg (sammen kjøttpålegg), i salat eller lager en form for guacamole. helt alene uten noe annet er jo bare kjipt.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:38   #31
Speedy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 13
Speedy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Hei.

Liten oppdatering fra meg her. Klarte ikke holde meg helt unna vekten likevel, men idag viste den ihvertfall ca en kilo ned.
Så da ble jeg litt glad igjen. Merker også ganske stor forskjell på magen. Den begynner å bli stram og fin, ihvertfall er den det om morgenen. Erfaringsmessig mister jeg først fettet rundt magen. Forhåpentligvis vil det snart begynne å minke litt på lårene også, som er mitt største "problemområde". Der samler det seg både fett og vann...

Jeg sliter fortsatt veldig med å senke proteinprosenten og heve fettprosenten i energifordelingen. Dette syns jeg er vanskelig, spesielt når jeg ikke takler avokado. Men, så lenge endringene synes på kroppen så er vel det det viktigste. Å holde meg til ca 1600kcal om dagen (teller både kcal og karbohydrater, med mål om maks 50g karb om dagen) går greit. Må bare passe meg på kveldene, for da har jeg mest lyst til å plyndre både kjøkkenskap og kjøleskap. Har derfor begynt å flytte mitt "yoghurt og bringebær"-måltid fra frokost til kvelds, så jeg har noe jeg kan kose meg med når det blir for ille.

Om noen fortsatt er inne og leser, er det noen av dere andre her som teller kalorier i tillegg? Og vet dere i så fall omtrent hvor dere ligger? Hadde vært interessant å vite.

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:53   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Har aldri telt kalorier. Har heller prøvd å lytte nøye til kroppens signaler og lære meg å kjenne dem igjen. Spise sakte og kjenne godt etter. Men det kan jo være litt av en jobb det også, og for noen funker det ene vel så bra som det andre. Har sjekket kaloriene for gøy innimellom, og har aldri ligget spesielt høyt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går opp i vekt, HJELP! victorious LCHF 17 25-01-12 13:42
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hjelp meg å gå ned i vekt! littstor Generell diskusjon 8 13-02-11 13:40
Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ... Pombagirl Ketolysekuren 13 18-01-10 16:21
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 18:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no