Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spinning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-06, 14:14   #1
Feline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 38
Feline er på en erverdig vei

Spinning

Ser at det er mange spm ang trening, men jeg lurer på om jeg kan fortsette med spinning når jeg har startet på Ketolysekuren? Er dette regnet som for hard trening? Kommer bare til å trene effektivt i 30 min.
Vil f.eks. trening av spes muskelgrupper som mage, lår, rumpe være lurt å fokusre mer på nå?
tenker litt på om jeg kommer til å få kjempe muskuløse lår om jeg trener spinning på ketolyse, og det vil jeg ikke ha... noen som vet?

Feline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-06, 14:59   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Spinning

Så lenge du kjører med høy frekvens så vil nok ikke musklene bli så mye større. musklene blir nok bare mer markerte og det syns jeg er flott på jenter. Men du må være forberedt på at det kan bli tyngre å trene i ketose.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 18:17   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Spinning

Opprinnelig lagt inn av Feline

Ser at det er mange spm ang trening, men jeg lurer på om jeg kan fortsette med spinning når jeg har startet på Ketolysekuren? Er dette regnet som for hard trening? Kommer bare til å trene effektivt i 30 min.
Vil f.eks. trening av spes muskelgrupper som mage, lår, rumpe være lurt å fokusre mer på nå?
tenker litt på om jeg kommer til å få kjempe muskuløse lår om jeg trener spinning på ketolyse, og det vil jeg ikke ha... noen som vet?

Hei her er litt "klipp og lim"
Når det gjelder trening er det slik at ketolysekuren medfører at kroppen tvinges til å benytte sitt eget fett som brennstoff. Fett benyttes ved moderat aktivitet, mens glukose benyttes ved kraftig anstrengelse.
Da man på ketolysekuren ikke har noen vesentlige reserver av glukose i kroppen, vil hard fysisk trening fort medføre utmattelse, og kroppen må da nedbryte protein for å skaffe seg glukose til å holde blodsukkeret stabilt. Det tar tid og man må hvile en god stund for å hente seg. SÅ, for å unngå utmattelse OG for å forbrenne det man helst vil bli kvitt, må man holde seg til den moderate mosjon. Veldig mange rapporterer at ketolysekuren gir en veldig flott kropp sammenliknet med tradisjonelle slankekurer basert på " spis mindre-mosjoner mer" nettopp fordi fettet forsvinner fra mage rumpe etc.
Vi har alle en sixpack under fettlaget, den kan ikke trenes frem, magefettet må slankes bort for å få den frem.
Personer som i utgangspunktet er godt trent vil kunne trene med noe kraftigere intensitet. Heldigvis kjenner man godt når det blir for mye og man blir slapp.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no