Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekt med eller uten bein?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-12-13, 17:22   #1
danielve
Medlem

danielve sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
danielve er på en erverdig vei

Vekt med eller uten bein?

Er det bare jeg som lurer på det? I matværetabellen og på diett.no finner en jo det meste. Men jeg lurer ofte på hva de tar utgangspunkt i. F.eks. ved pinnekjøtt. Gjelder 450 kcal den tørre råvaren, eller kokt og med bein eller bare kjøttet? Det samme gjelder jo kyllinglår og mye annet. og grønnsaker- skal de veies etter at de er kokte? Det blir vanskelig i gryterett f.eks. Hva mener dere?

danielve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-13, 17:32   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vekt med eller uten bein?

Kjøtt/fugl av spiselig vare, grønnsaker i rå tilstand. Jeg mener at frosne grønnsaker er utregnet etter rå tilstand.

I vertfall når det gjelder karbohydrater.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 14:19   #3
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Spiller det noen rolle? Kalorier skal spises, ikke telles.....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 14:52   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Står det i grunnloven, eller?

Gammel 05-12-13, 22:09   #5
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Står det i grunnloven, eller?

Jepp!!!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-12-13, 23:28   #6
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Jepp!!!

Signerer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 03:43   #7
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Når den er ferdig dampet er den vel som vanlig lammekjøtt. F.eks. så ligger jo nesten alt rått kjøtt på 75% vann og går ned til 50% ved steking (filet). "Pinnekjøtt (råvare)" har vel nesten ikke noe vann før den vannes ut og utifra matvaretabellen her har jo den der 31g/100g vann og 452kca. Tror dermed det er utvanna vare som da fremdeles har mindre værske enn f.eks. kjøttdeig.

En porsjon med Fjordland pinnekjøtt er ca. 700kcal med alt.. Hvor mange gram rent kjøtt er det i den esken mon tro?

Emneord
bein, pinnekjøtt, veie

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Ned i vekt uten diett Licota Nyheter / media 8 27-09-10 12:52
Ned i vekt uten ketose? Iselilja Spørsmål og svar 4 10-02-10 18:06
Om å gi hunder bein, og hvilke bein ..? Lava Generell diskusjon 29 17-09-09 00:23
Vi som slanker oss uten vekt LenaBeatrice Lavkarbo generelt 2 12-06-09 18:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.