Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Vekt med eller uten bein?Er det bare jeg som lurer på det? I matværetabellen og på diett.no finner en jo det meste. Men jeg lurer ofte på hva de tar utgangspunkt i. F.eks. ved pinnekjøtt. Gjelder 450 kcal den tørre råvaren, eller kokt og med bein eller bare kjøttet? Det samme gjelder jo kyllinglår og mye annet. og grønnsaker- skal de veies etter at de er kokte? Det blir vanskelig i gryterett f.eks. Hva mener dere? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekt med eller uten bein?Kjøtt/fugl av spiselig vare, grønnsaker i rå tilstand. Jeg mener at frosne grønnsaker er utregnet etter rå tilstand. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Vekt med eller uten bein?Spiller det noen rolle? Kalorier skal spises, ikke telles..... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Sv: Vekt med eller uten bein?Står det i grunnloven, eller?
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vekt med eller uten bein?Når den er ferdig dampet er den vel som vanlig lammekjøtt. F.eks. så ligger jo nesten alt rått kjøtt på 75% vann og går ned til 50% ved steking (filet). "Pinnekjøtt (råvare)" har vel nesten ikke noe vann før den vannes ut og utifra matvaretabellen her har jo den der 31g/100g vann og 452kca. Tror dermed det er utvanna vare som da fremdeles har mindre værske enn f.eks. kjøttdeig.
Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det)
![]() |
![]() |
Emneord |
bein, pinnekjøtt, veie |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! | Iset | Lavkarbo generelt | 28 | 20-10-11 19:43 |
Ned i vekt uten diett | Licota | Nyheter / media | 8 | 27-09-10 12:52 |
Ned i vekt uten ketose? | Iselilja | Spørsmål og svar | 4 | 10-02-10 18:06 |
Om å gi hunder bein, og hvilke bein ..? | Lava | Generell diskusjon | 29 | 17-09-09 00:23 |
Vi som slanker oss uten vekt | LenaBeatrice | Lavkarbo generelt | 2 | 12-06-09 18:08 |