Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-06, 19:54   #1
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Talking

Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Ja, da var jeg tilbake..... igjen... for ørtende gang. Er ikke så lett dette livet.. i matveien altså. Personlig tror jeg alt ligger i hodet, men det er nok også viktig å ha et sunt kosthold. Jeg holdt nesten på å melde meg på Grete Roede her for 1 mnd siden, men det føltes galt, så jeg droppet det. Lindberg har også streifet meg, men jeg klarer ikke sånne faste spisemønstre og forpliktende møter og slikt. Jeg liker å kunne ha litt valg i hverdagen.

Jeg har alltid likt meg her inne. Mange gode tips fra mange erfarne koselige mennesker. Jeg håper at ved å bli aktiv her inne får jeg litt fokus på kostholdet.

Nå har ikke jeg tenkt å følge noen filosofier slavisk, men heller fokusere på å spise mat med relativt lave karbohydrater... og mat som ikke har vært gjennom noen prosess (skal ikke fornekte for at det med tiden kommer til å bli litt sjokolade, men men, noen gleder må en kvinne få beholde)...

Mmmm gleder meg til å endelig få litt ORDENTLIG energi og slutte med alt det idiotiske sukkeret. Avokado.. nøtter... cottage cheese m/kanel... kylling (får se hvordan dette med fugleinfluensa arter seg).. og fisk... masse masse grillet fet fisk... nam!

Jeg spiste nettopp pasta med saus fra pastasentralen... nam nam, men huff så full i magen!! Jaja, siste måltid som det berømt kalles (er ikke så keen på pasta egentlig)..

Svakheter: sjokolade, sjokolade, sjokolade...

En undersøkelse har vist at 9 av 10 kvinner innrømmer å like sjokolade....... den siste lyger...



Takk for at jeg alltid er velkommen tilbake!!! Denne gangen skal jeg ikke skuffe meg selv. Uansett hvordan det går er det terapeutisk å skrive dagbok. Da kan jeg få litt av frustrasjon og gleder ut!

*Klemmer*

TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 22:54   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Velkommen tilbake TinaF !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 23:43   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Velkommen tilbake. Kjekt å se deg igjen!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 09:30   #4
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

Dag 1:

Dagen har såvidt begynt. Jeg har spist litt cottage cheese m/kanel og en halv avocado. Har positiv energi i kroppen... det liker jeg. Jeg skal vaske huset i dag (får håpe det forbrenner litt kalorier - uansett får jeg jo det litt rent og ryddig rundt meg ). Body Pump kl 17... ser frem til det som alltid!

Gikk for å se Geisha på kino i går. Var siste forestilling. Helt utrolig, den filmen (i hvert fall boken) er jo kjempeknall!!! Hvorfor i all verden vil ikke folk se den? Og hvorfor i all verden har den fått dårlig kritikk?? Jeg rister på hodet, sukk. Norge. Sukk.

Ellers er jeg for at snøen pakker seg sammen for i år. Jeg vil ha våren fram. På tide med litt sol og blomster og fuglesang!

*Klem*

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 12:19   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Velkommen !!!! , hm du har jo vaert medlem her lenger enn meg men onsker deg velkommen for det jeg

oj vi har jo samme alder

heier paa deg !!!!!!!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 12:55   #6
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

Takker så mye til alle sammen. Føler meg veldig velkommen !!

Jeg sitter nå her og leser opp og ned inne på forumet... mye jeg har gått glipp av, men ikke så mye at jeg ikke klarer å "ta igjen". Synes det er veldig inspirerende å lese frokostklubbtråden. Mange gode tips, den bør absolutt bygges videre på

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 15:39   #7
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Hei på deg. Velkommen. Kan ikke si at jeg husker deg, men du har sikkert vært her mens jeg ikke har vært her og omvendt. For jeg er også en tilbakevent! En såkalt til og fra-slanker.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-06, 17:15   #8
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

Jeg må jo innrømme at jeg startet noe dårlig. Har spist både brød, sjokolade og snop denne helgen. Jeg må nok skli sakte over på et protein/fett-kosthold. Jeg tror egentlig jeg bør lytte til kroppen min og gi den det den vil ha... for ellers går alt rett i dass. Alt ligger i hodet. Nekter jeg meg noe, så vil jeg bare ha det mer. Jeg vil ikke være en evig slanker (jeg føler meg slik nå).. Jeg vil ha et sunt forhold til mat. Jeg vil ikke gå rundt og hele tiden tenke karbohydrater, protein, fett, kalorier osv.. men jeg gjør det... og jeg går helt rundt meg selv!

Planen min er nå og ikke nekte meg selv noe. Jeg skal forsøke å spise det jeg vil ha, lytte til kroppen min når jeg er mett (overraskende fort faktisk!) og kjenne etter hvordan jeg reagerer på forskjellig mat. F.eks. i sted spiste jeg fajitas hvor jeg puttet i most avocado (m/sitron & salt), tomat og kylling.... jeg spiste ikke opp den ene første lille fajitasen jeg lagde meg engang. Kjente den mettet som bare det!... Trengte ikke 3-4 fajitaser for å føle meg tilfredsstilt..

Så til dere som leser dette... prøv det dere også! (Ikke fajitas da), men være mer oppmerksom på maten mens dere spiser. Putt ned gaffelen eller maten på tallerkenen! Smak på maten! Nyt det!... Tenk ikke og gjør ingen andre ting mens dere spiser. Fokuser på maten, på hyggen rundt det og spise... Og når du er ferdig og spise.... glem mat! Gjør andre ting... Ikke gå rundt og tenk på mat hele dagen, la det være til måltidene!...

... dette prøer i hvetr fall jeg. Nytt livsprosjekt.... rette opp mitt eget forhold til mat

Hmm... men det får bli det for i dag.. livet går opp og ned hos meg.. tar dagene som de kommer. Prøver å nyte livet.. Håper dere andre gjør det også

Mange klemmer fra Tina

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 12-03-06, 22:32   #9
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Hei tina.. såg ikke at du var tilbake.. er du tilbake i bergen og eller? ikke mer reising lenger? håper ikke det. blir så ufattelig misunnelig

sjokolade er godt..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 10:10   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Det hores ut som teorien "franske kvinner blir ikke fete" har du lest boka ?

jeg er saa enig i deg at alt sitter i hodet, jeg heier paa deg


__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-03-06, 22:10   #11
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

NØTTA: Ja, jeg har lest den boken (Franske kvinner blir ikke fete, engelsk versjon).... men var ikke den jeg refererte til. Ble inspirert av en bok av Paul Mckenna (I can make you thin). Han har en utrolig fornuftig teori. Er å anbefale på det varmeste. Den promoterer at du kan spise hva du vil, når du vil så lenge du smaker på maten, nyter maten og kjenner etter hvor sulten du er. Du skal heller ikke spise til faste tider, men når kroppen din sier ifra at den trenger næring. (Kan komme tilbake med en oppsummering fra boken senere når jeg leiter den fram igjen).

Likevel må jeg si at jeg har forelsket meg i smaken av nøtter, avokado, cottage cheese osv... så det blir nok et lavkarbokosthold jeg kommer til å føre likevel. Jeg er overbevist om at det er bra for å opprettholde et sunt kosthold og holde en stødig og god forbrenning. I følge P.M. skal en spise det som "kroppen skriker etter"... så jeg krysser fingrene for at den skriker etter slik mat (tror egentlig det.. kroppen er ikke akkurat programmert til å skrike etter frossenpizza)

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 08:27   #12
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

men kropp kan skrike etter pannekaker..


Jeg er ikke gift, men forlovet.. blir enda noen år til vi gifte oss.. 2010 kansje? vi får se.. ingenting er bestemt. og barn det tror jeg at jeg kan se langt etter enda...

sliter veldig med å komme meg på rett sti igjen. men i dag begynner vi på nytt igjen. jeg har lagt på meg noe #"€!%€#"% for å si det sånn.. må ta av hvertfall 10kg før sommeren. men dagen har begynt fint, så får vi se hvordan det kommer til å gå.. håper jeg får reist til bergen i morgen å trent litt.. pleier å hjelpe på humøret..

du reiser alt for mye du.. *misunnelig* jeg har alltid hatt så mange planer om å studere i utlandet, flytte til utlandet. men jeg har rett og slett ikke råd til noe sånt.. jeg hadde 3 uker på språkreise i england for mange år siden. det var minkariere i utlandet.. nå er jeg forsatt ung... men ser ikke for meg at jeg skal få mulighet til å flytte utenlands med den utdannelsen jeg velger.. fordi førskolelærer utdannelsen er ganske forskjellig fra land til land.. så det er ikke sikkert jeg hadde fått jobbe engang...

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 21:47   #13
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

Jeg kan jo adaptere meg litt da... Hvis kroppen skriker pannekake (sjelden)... kroppen min skriker stort sett sjokolade.... så må den bare akseptere at den må nøye seg med 70%++ sjokolade... eller litt annen mat... Vi får se, jeg prøver meg fram i hvert fall. Det viktigste er at jeg ikke er FOR streng mot meg selv... for da motarbeider jeg meg selv mentalt... og det har jeg erfaring i at ender VELDIG DÅRLIG! Så jeg tar hver dag og gjør det beste ut av det... Nå prøver jeg å trene intensivt hver dag 30min++ på treningsstudio (hvis ikke er mitt årsabonnement en vits!)... og spiser jeg da sånn noenlunde okey... da går det vel bra

Jeg fikk en ufattelig motivasjon i går til å høyne proteininntaket og senke karbohydratene... og TRENE MER!!..... Er så mange lekre menn som trener på treningsstudioet (...ja...jeg er singel... har vært det ALTFOR lenge... på tide med forandringer)... Uansett... de er en stooooor inspirasjon når jeg løper på tredemøllen... TV'ene blir liksom ikke like interessante... Huff... dette ble nesten litt tragisk.. men men... så lenge det hjelper meg i gang og holder meg gående så er jo det jo helt streit

(Hmm... ble liksom veldig obs på denne singel-situasjonen nå... hmm... undre undre..)

Dagen i dag har bestått av altfor mye cottage cheese (jeg bare elsker det... med kanel på... er sååååå godt!!!) og litt avokado... og altfor mye kaffe (men 7-eleven kaffen er sååååååå god.... nykvernet og herlig!!!)... og så litt biff til middag... Sitter her og har så lyst på sjokolade... så jeg tror jeg sniker meg bort til kjøleskapet og tar en 10g rute md 86% (har lager, tjihi... også kjent som nødprovisjon )

Jeg var forresten på tegnekurs i dag... Kjempekos!! I morgen er det oljemalingskurs... Åhhh, livet er herlig! Og så skrev jeg under på arbedskontrakt i dag.... Skal bli stuepike og servitør på et hotell i by'n!!

Men nå skriker de frustrerte fruene etter meg... Vi snakkes i morgen folkens!!

*Klemmer*

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 15-03-06, 08:57   #14
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

God morgen! Frokosten ble en kopp kaffe (kaffen forblir, kroppen skriker etter kaffe om morgenen)... 100g cottage cheese m/kanel, 1/2 avokado most m/sitron & salt - spist med 2 skiver røkelaks namnamnam!

Ellers masse godt humør! Synes magen min allerede har skrumpet litt (jobber nok bare med proteinene).. livet er alldeles strålende på godt kosthold Føles godt å være på riktig vei..

*Morgenklem*

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 15-03-06, 09:48   #15
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

fantastisk !! her var det god energi

jeg heier paa deg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-03-06, 21:35   #16
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

Er bare middels fornøyd med meg selv i dag. Kunne unngått å spise de to atkins decandence barene, men kroppen skrek etter det i butikken (skamme seg å gå og handle sulten!) Jaja, ny dag i morgen... og så har jeg jo trent SCS i kveld i en time + 1/2 time kardio. Hev i meg litt cottage cheese og en eggehvite (kokt) etterpå for proteiner, men det gjorde meg egentlig bare kvalm da jeg ikke var noe særlig sulten... sukk.. men ingen vits å bryte ned muskler for å ikke bygge dem opp igjen, så det får gå..

Dagen i morgen er uten planer.. Skal tillate meg selv å sove litt ekstra lenge... kanskje jeg tar en morgentur før frokost (skal prøve i hvert fall).

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 09:56   #17
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Post

Jeg startet morgenen godt med cottage cheese m/kanel. Så tok jeg med Freia Premium Dark 86% cocoa til sofaen og datamaskinen og hev meg inn på en sjokoladetråd.... og i løpet av tiden der ine gikk det ned 3 ruter... men men.... det var nå ikke hele sjokoladen i hvert fall!

Ellers må jeg nå gå og starte på opptaksoppgavene til kunsthøgskolen

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 10:05   #18
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

hvorfor ikke eggeplommen?

*komme innom med noe mer produktivt når jeg har voknet skikkelig*

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 10:49   #19
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

.... er vel ikke noe særlig proteiner i eggeplommen??

Jeg var ikke sulten... trengte bare proteiner pga jeg hadde vært på styrketrening...

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 11:07   #20
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

det er mest proteiner i plommen, og så er det gode andre ting der..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 15:11   #21
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

Opprinnelig lagt inn av Helene

det er mest proteiner i plommen, og så er det gode andre ting der..

hae ??? er det mest proteiner i plommen ? nei det er vel i hvitten er det ikke fett i plommen da ???

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 15:54   #22
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Tjo&Hei... PåNyVei ;)

synest jeg kan huske å ha lest det her inne.. men kan jo være jeg er på tultur..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 22:22   #23
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Thumbs up

Blitt syk jeg nå, sukk. Oppgitt. Føles litt herlig også, men det å være hjemme med dunkende hode er aldeles ikke festlig. Da vil jeg heller være frisk som en fisk på jobb. Host host!

Satt i morges og leste om e-coli bakterien som visstnok er i morrpølsen og alt det der... og så tenkte jeg på kjøttdeig (jeg har virkelig holdt meg unna Gilde og alt kjøtt siden e-coli utbruddet)... uansett... jeg endte opp med å fundere på dette med mishandling av dyr, oppdrett, slakting og alt det der... og så ble jeg så nedfor... skikkelig deppa... Neste gang jeg stkk hodet inn i kjøleskapet steg det en sånn stank av salamipølse opp i nesen min så jeg nesten brakk meg (kan ha noe med at jeg er syk også da, men men)... jeg fikk bare så forferdelig fokus på alt dette... så jeg satt meg ned og begynte å surfe litt på internett.. og endte opp med å lese om vegetarkost... og så ble jeg så giret på det.. er liksom overbevist at det er riktig mat for kroppen og har jo merket dette med at hvis jeg spiser naturlige matvarer så reagerer jeg positivt på alle måter... og jeg tror at hvis jeg hadde blitt vant til det hadde jeg fått mange fordeler på lang sikt... men så er det dette her om at en må være skikkelig kreativ for å få i seg nok protein på et slikt kosthold (kanskje ikke med tiden, men sånn i starten)... Forall del, jeg er kjempe glad i kjøtt og kylling og alt det der, men å tenke på det var skikkelig disgusting... F.eks. da jeg var på rundreise i sør amerika så jeg alt fra a til å..... der bare hang de dyrene på markedene... kuttet av dem alt her og der og festet dem med tau rundt halsen i døråpninger osv... og så alt kjøttet med fluer på og greier... Og så tenkte jeg på dette med e-coli.... og fugleinfluensa.... og oppdrettfisken som er fulle av metaller..... og da innså jeg liksom at det ikke er rart vi er fulle av sykdommer og plager (både i mindre og større grad).... så jeg vil ikke mer... jeg skal prøve mitt beste å holde meg unna kjøtt, det være seg fra ku eller gris eller hva som helst.... og kylling... kalkun... og så får vi se med den fisken... jeg bare vil ikke.. jeg tror ikke det er nødvendig å la dyrene lide.... eller meg selv lide bare for å gå kjappere ned noen kilo... da kjører jeg heller lindberg vegetarkost og hiver litt ekstra tid på det.... skal jo bli en livsstil, eller hva?

Jeg kan i hvert fall begynne med å redusere drastisk... ingenting ordner seg over natten såvidt jeg har erfart

Hmmm, men jeg går og er litt syk foran tv'en nå jeg... og funderer videre

ciao

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 21-03-06, 11:15   #24
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Syk i dag også, men fortviler ikke. Sitter med lap-top'en på fanget i en gooooood stol i stuen hvor solen skinner inn de store vinduene.... Sitter og titter ut i hagen... det holder på å bli vår!!! Jeg er så positiv i dag at det lyser av meg... Skal sitte på musikk om litt for å bli enda mer inspirert. Jeg har bestemt meg for å begynne å fokusere på de viktige tingene i livet. Gjøre akkurat det jeg vil.. jobbe mot mål i livet. Kose meg med trening og følelsen etter trening (selvsagt etter forkjølelsen min har lagt seg)... Bare kose meg rett og slett!! Og jeg gleder meg veldig!!



Sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå ååååååååå
glad er jeg i dag!

Ønsker dere alle sammen en fantastisk dag også! Ta inn våren med alle sanser! Nyt livet!

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 18:14   #25
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

Nå er det en stund siden jeg skrev innlegg her inne. Har myst innom titt og ofte likevel. Jeg klippet håret mitt kort i dag!! Iiiiik... det er litt skummelt... men men, det var herlig å få vekk alt det slitte håret, lettelse! Jeg sliter litt med det å gå ned i vekt enda. Motivasjonen er liksom ikke der, underlig nok.. Er jo snart sommer... kanskje det har noe med at jeg ikke har bestilt ferie (enda?)... Har tenkt å forsøke å spise nøtter i begrenset mengde, avokado og fisk & sjømat. Har kuttet ut alt av kjøtt og kylling... Mitt bidrag til verden Har ikke samvittighet til det lenger. Har kjøpt meg litt dyre klær i mindre str, så jeg har ikke noe annet valg enn å gå ned. Og så skal jeg studere i Italia eller Frankrike neste år, og da kan jeg ikke komme feit og blubben! Da kan jeg like godt holde meg hjemme

Men nå skal jeg ut og handle litt

Ciao

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no