Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er jeg ikke flink?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-04, 18:35   #1
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Er jeg ikke flink?

Som dere ser av tallene i signaturen, så er jeg veldig nær mitt første mål på 70kg, d.v.s. en reduksjon på 8kg siden 20/6-04. Og så lite som jeg veier nå, har jeg ikke veiet på 11-12 år. Er så glad!
Men... de siste 2 dagene har jeg blitt dårlig i magen etter hvert måltid, diare og smerter. Hm... Var det etter jeg spiste Nilles appelsin muffin..?
Får satse det ikke har med dietten å gjøre, bare et forbigående virus. Men det gjør det jo lett å holde vekten, da!

Jeg sier hurra for meg til meg selv!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 10-09-04, 19:18   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av melene

Som dere ser av tallene i signaturen, så er jeg veldig nær mitt første mål på 70kg, d.v.s. en reduksjon på 8kg siden 20/6-04. Og så lite som jeg veier nå, har jeg ikke veiet på 11-12 år. Er så glad!



GRATULERER SÅ MYE !!

KJEMPEFLOTT !!



Opprinnelig lagt inn av melene

Men... de siste 2 dagene har jeg blitt dårlig i magen etter hvert måltid, diare og smerter. Hm... Var det etter jeg spiste Nilles appelsin muffin..?

Hah !! Den må du lenger utpå landet med !! Det var TIRSDAG du fikk den muffinsen.... Men det er greitt det, det er siste gangen jeg deler matpakka mi med deg (OG DET INKLUDERER SALATEN !!!)

Men du får vel ha god bedring da........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-09-04, 00:23   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Du er gørrflink! : )





__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-09-04, 08:39   #4
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Du har vært utrolig flink med å legge om kostholdet ditt og fått belønningen i form av MANGE kilo av på kort tid!! Så gøy å være nede på en vekt du ikke har vært på sååå mange år! Det må føles veldig nytt og spennende!

GRATULERER!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-04, 00:07   #5
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille



GRATULERER SÅ MYE !!





KJEMPEFLOTT !!



Hah !! Den må du lenger utpå landet med !! Det var TIRSDAG du fikk den muffinsen.... Men det er greitt det, det er siste gangen jeg deler matpakka mi med deg (OG DET INKLUDERER SALATEN !!!)

Men du får vel ha god bedring da........

Det var ikke din muffins, Nille, mente ikke å såre deg, bare spøke. Syns det var så stas å få smake, siden jeg ikke er så flink til baking og sånt selv, og spesielt ikke med lovlige ingredienser. Nilles muffins (og salater) er himmelske!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 12-09-04, 11:22   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg ble ikke så veldig såret altså.... Det var liksom en spøk tilbake, hadde jeg tenkt.....

Men det var da godt at du likte den.....kanskje du får smake neste gang allikevel !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-09-04, 19:48   #7
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg ble ikke så veldig såret altså.... Det var liksom en spøk tilbake, hadde jeg tenkt.....

Men det var da godt at du likte den.....kanskje du får smake neste gang allikevel !!


Don't worry, be happy. I am.
Har skeiet ut noe voldsomt i helgen, er rar sånn. Når det går bra med slanking, så må jeg liksom belønne meg selv... Men jeg regner med at jeg forbrant en uhorvelig mengde kalorier da jeg så "Kvinner på randen fredag." DERE VET DE FRA DEN FANTASTISKE BYEN LITT LENGER NORD... Hysterisk øvelse for lattermusklene

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 12-09-04, 21:18   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kjempeflink!
Men du må finne en annen belønning enn å skjeie ut...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-09-04, 13:49   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Dette var jo kjempeflott resultat på så kort tid.


Det må jo være kjempemotiverende å fortsette med lavkarbomat når du ser så fine resultater. Bortsett fra vekta. Hvordan føler du formen ellers er da? Tenker ikke på magen, men det er så mange av oss , om ikke alle, som føler oss mye mer opplagt på lavkarbomat. Hva synes du? Viktig det også.

lykke til videre....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-09-04, 19:57   #10
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Anne

Dette var jo kjempeflott resultat på så kort tid.


Det må jo være kjempemotiverende å fortsette med lavkarbomat når du ser så fine resultater. Bortsett fra vekta. Hvordan føler du formen ellers er da? Tenker ikke på magen, men det er så mange av oss , om ikke alle, som føler oss mye mer opplagt på lavkarbomat. Hva synes du? Viktig det også.

lykke til videre....

Jeg føler meg hverken mer eller mindre opplagt på lavkarbo... Men som B-menneske som står tidlig opp, mann og tre barn, krevende leder-stilling, så er jeg veldig sliten på ettermiddagene, både før og nå. Men jeg har ikke hatt et snev av hodepine de siste tre månedene, hvis lavkarbo kan ta æren for det. Pleier ha mine sjeldne migrene-helger og "stress"-hodepine ettermiddager, men de er BORTE! Og så merker jeg at det ikke er så viktig å spise lunsj ca kl. 11 lenger, med en god lavkarbo frokost kan jeg holde leeeeenge før jeg blir sulten, og tilsvarende etter lunsj. Så når jeg spiser korrekt blir det mindre behov for mellom-utskeielser. Middagene blir de minst korrekte for meg. Barna er hysterisk allergisk mot sunn mat, så det blir middager de liker som jeg forsyner meg moderat av for syns skyld, og så blir de sunne middager på meg der jeg har mulighet for det uten at noen av barna blir skeptiske.
Og så, æh.. æh.. får man dårlig ånde av lavkarbo? Syns jeg har fått det ihvertfall. Skrekk og gru.
Men sånn når alt kommer til alt, dette har vært den letteste "kuren" jeg noensinne har prøvd (bortsett fra de 2 første ukene, Fase 1 South Beach).

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 13-09-04, 20:03   #11
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Lise

Kjempeflink!
Men du må finne en annen belønning enn å skjeie ut...

Jeg vet, jeg vet... Har du noen gode forslag?

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 13-09-04, 20:18   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av melene

Jeg vet, jeg vet... Har du noen gode forslag?


Igrunnen ikke...
Er litt sånn selv også... "Nå går det jo så bra, så nå kan jeg jo......"

Kansje vi kan unne oss noe annet vi har lyst på? En øyekrem fra hudpleiesalongen? Den lekre genseren vi så i forrige uke?

Jeg har lovet meg selv i dag at om jeg nå skal skeie ut, så skal jeg lage noe "lovlig" å skjeie ut med... (så i kveld skal jeg stivpiske egg og røre i smeltet sjokolade..... Litt lovlig hva? )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no