Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ferdigslanket - hva nå?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-04, 06:56   #1
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 52
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Ferdigslanket - hva nå?

Er nå ferdigslanket, er ikke bare slank men tynn.
Og slik trives jeg og vil ha det.
Nå går jeg gradvis til mer "normalt" kosthold og jobben blir heretter å stabilisere vekta.
Likevel føler jeg et vist tomrom i hverdagen, jeg trivdes med slankingen og savner det å stå opp om morgenen og veie meg..spennende..Har jeg tapt noen gram iløpet av siste døgn.?
Nå synes sikkert dere som holder på med slanking og synes det er tungt at jeg er helt på jordet med slike tanker, jeg burde jo være veldig glad for å¨ha kommet i mål!
Og vist er jeg det, men likevel kommer tanken snikende innimellom..

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 08:52   #2
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Hei Kanel!

Gratulerer så mye! Det er litt av et resultat du kan vise til. til deg. Hvor lang tid har du brukt på dette?

Skjønner godt at du har litt delte følelser nå. Jeg har fortsatt mange kg igjen før jeg er fornøyd, men synes det er utrolig morsomt og motiverende så lenge vekta raser nedover. Kommer nok også å grue meg litt til dagen jeg er i mål.
Men samtidig er jo ikke jobben over da. Det vil fortsatt ta en god stund før kroppen har vent seg til sin nye matchvekt.

Synes du skal fortsette å veie deg, jeg. (ikke daglig, men f.eks. 1-2 ganger i måneden) Ikke bare for din egen del, men også for alle oss andre her inne. Hvis du fortsetter med å rapportere hvordan det går med deg, vil det være til stor hjelp for oss andre. Det vil være kjempefin motivasjon for oss å se at du klarer å holde vekta. Og hvis du mot all formodning skulle begynne å slite litt, sitter vi klare til å støtte deg.

Det jeg egentlig mener å si, er at vi står klare til å fylle opp tomrommet i hverdagen din. Så ikke hold deg borte fra forumet selv om du er ferdig med å "slanke" deg. Fortsett med å rapportere hvordan du har det, og hjelp oss andre med oppmuntringer og gode råd. Tror ikke det er mange som har lignende resultater å vise til som det du har. Du må jo ha masse fine erfaringer som også vil kunne hjelpe mange av oss andre.

Hilsen Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 10:05   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Gratulerer Kanel.

Dette var kjempehyggelig nytt.

Jeg har lurt på hvor du har vært. Jeg synes det er så lenge siden jeg har lest noe av deg....Og ikke sett deg logget inn heller.
Nå derimot, var du her med gode nyheter. Du verden sier jeg bare. Det må være en kjempedeilig opplevelse. Jeg gleder meg med deg.

Du sier du er litt bekymret for "abstinenser", det kan jeg skjønne. Jeg ser jo hvor opptatt jeg blir av det jeg holder på med. Tankene dreier seg veldig mye om kosthold og helse. Sunt det, mener ikke annet, men når vektresultatet er nådd, da får en vel steaks litt bedre tid Eller hvA a skal en bruke tiden til da...bortsett fra vedlikehold

Nei tuller litt, men skjønner jo hva du mener. Du skal bruke tiden til å bli kjent med den nye deg nå, og bukplastikken tar jo også litt tid. Det er jo en tid etter operajonen også. Og etter det; nyt ditt nye jeg. Lær det å kjenne og gjør alt det du ønsket å gjøre før du gikk ned. Hoppe, danse , sprette, trimme lett, mener uten besvær, og nyte det.

Og ikke minst kom innom oss og fortell hvor godt det er. Vi vil gjerne følge deg og ta del i ditt "nye" liv også. Vi trenger noen "forbilder" her vet du

Ta denne med på veien og lykke til med operasjonen til uka

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 10:10   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Wow... Ryli fikk liksom sagt det i dag han!

Skjønner godt at det blir et lite tomrom... En fase av livet er over, og du starter på et helt nytt kappittel... Men du trenger jo ikke kutte ut veiingen, du må jo følge med at du holder deg der du er,-og ikke minst at du ikke går enda mere ned. (kan jeg spørre hvor mye du veier nå? Så du brukte str. 36)

Kansje du kan finne noe annet å fokusere på også... Trene og måle muskelutviklingen med bånd....
Jobbe med selvutvikling,-gå fra fysisk pleie til et mer innoverrettet fokus?

Og delta og bidra med dine erfaringer her inne,- du er jo en kjemperessurs for dem som har et mål å nå.... Tenk,- du befinner deg akkurat der alle her inne ønsker å være!

Nyt det kanel! Og vær samtidig i "tomrom" følelsen,- det er en overgang og en del av utviklingen!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 15-09-04 kl 14:29.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 11:41   #5
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Gratulerer med fantastisk resultat!
Syns det er så morsomt at du har greid dette!!

Når det gjelder tomrommet du føler nå når du er ferdigslanket - så er ikke det noe rart i det hele tatt syns jeg! For vet du hva? Uten at jeg skal sammenligne overvekt og slanking med andre sykdommer - så er det faktisk mange som er syke (la oss si at de har candida) og er med i en forening for denne sykdommen. Og så blir de "plutselig" friske...... Da er det faktisk veldig mange som opplever at "hele det sosiale nettverket" deres raser sammen - for de føler at de ikke har et fellesskap med noen lenger....

Tilbake til deg, Kanel! Vi i forumet har jo absolutt både behov for og glede av at du fortsatt er her - selv om du er 55 kilo lettere og ferdigslanket. Som noen har skrevet før her tror jeg - det er jo noe som heter vedlikehold også. Og du som har vært gjennom den lange prosessen du har vært, har helt sikkert enormt mye å bidra med til alle oss andre som fortsatt er på vei. Og veie deg kan du vel fortsatt gjøre?! Alle som har slanket seg en gang eller to vet at det kan være fort gjort at kiloene såkalt sniker seg på igjen...

Nei - kom igjen og "del av deg"!! Nå skal snart sykehuset få en bit mage - og da kan vel vi få noe av alt som er i hodet og hjertet?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 14:29   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Lise da..Er ikke Ryli et manneben??

Synes du virkelig har gjort det stort,Kanel!Det står virkelig full respekt av det..Gratulere så masse!Jeg kan egentlig skjønne deg godt,for dette har vært hverdagen din en stund nå,og nå er du i mål..Hva skal du gjøre da liksom?Men jeg er enig med Ryli,ikke vei deg for ofte,og fortsett gjerne å oppdatere oss og gi oss motivasjon!Del gjerne dine erfaringer med oss,hva du har gjort,trimmet,og hvor lang tid du har brukt?Opp og nedturer hadde det også vært koselg å hørt om..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 15:07   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av magdalena

Lise da..Er ikke Ryli et manneben??


Har rettet opp feilen...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 15:35   #8
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Gratulerer med ferdig slanking. Men det er faktisk nå det vanskeligste kommer. Det er NÅ du står ovenfor utfordringene. Og det er HER veldig mange feiler. For nå skal du finne nivået du må legge deg på for å holde vekten!! Det krever mye disiplin. Veiing må du gjøre ennå mener jeg. For sniker det seg på en eller to kilo så er det på'n igjen mener jeg. For kommer det fem og syv kilo på så er det dødshard å ta det av igjen. Og så kommer utfordringen med å finne nye ting å fylle livet med. At du er ferdigslanket betyr i alle fall ikke at du blir hivi ut herifra. Nettopp nå blir det kanskje interessant å følge med utfordringene og erfaringene dine, som vi forhåpentligvis en dag også kan kjenne oss igjen i.
De fleste er og forblir jojo-slankere nettopp fordi de ikke klarer denne vanskelige fasen med å STABILISERE. Det er her jobben ligger. Jeg ønsker deg lykke til i det du nå går inn i!!
klem

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 17:10   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

GRATULERER KANEL, MED FLOTT RESULTAT. Lurt på hvordan det gikk med deg og bukplastikken din !

For de fleste av oss finnes det ikke noe som heter ferdigslanket. Vi når et satt mål, og som mange allerede har sagt her; Det er jo de med vedlikehold da. Og å venne seg til den "nye" kroppen. Om man går tilbake til gamle matvaner .... ja du skjønner sikkert hva jeg mener. Det er bra å veie seg en gang pr mnd syns jeg. Og ta det rolig i matveien noen dager om vekta har sneket seg oppover. Jeg regner med at jeg alltid vil måtte "passe på". Jeg vil ikke skli ut og falle tilbake til gamle synder igjen !!

Det går jo an å komme innom her fordi om du er i mål. Det er jo spennende å høre hvordan det går med vedlikeholdet også !!

Lykke til !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 19:08   #10
seagirl
Medlem
 
seagirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 54
Innlegg: 100
seagirl er en juvelseagirl er en juvelseagirl er en juvel

Gratulerer Kanel

Jeg må bare si som mange andre her - forbli på disse sidene og tenk vedlikhold - og hjelp oss andre med dine erfaringer når vi står fast
Det er en bragd det du har greid - skulle ha vært deg bare et lite sekund - for å kjenne den deilige følelsen du må ha nå

Klem

__________________
Seagirl
seagirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?????? Svar med sitat
Gammel 15-09-04, 22:12   #11
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Ser ikke at du har rettet det,Lise...?

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 08:40   #12
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sitat:


Er nå ferdigslanket, er ikke bare slank men tynn.
Og slik trives jeg og vil ha det.
Nå går jeg gradvis til mer "normalt" kosthold og jobben blir heretter å stabilisere vekta.
Likevel føler jeg et vist tomrom i hverdagen, jeg trivdes med slankingen og savner det å stå opp om morgenen og veie meg..spennende..Har jeg tapt noen gram iløpet av siste døgn.?
Nå synes sikkert dere som holder på med slanking og synes det er tungt at jeg er helt på jordet med slike tanker, jeg burde jo være veldig glad for å¨ha kommet i mål!
Og vist er jeg det, men likevel kommer tanken snikende innimellom

Det du trenger er nye mål!

Feks. å bygge litt mer muskler, noe som vil hjelpe deg å holde vekta.

Gratulerer med et fantastisk resultat.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 19-09-04, 23:01   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Gratulerer så mye! Ja det må føles litt rart, dette har jo vært en stor del av livet ditt veldig lenge nå. Bare KOS deg med at du endelig er i mål, og at du faktisk har KLART DET!!!
Den følelsen lengter jeg etter hver dag..... Gleder meg til jeg er der.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags vitamintabletter er best? Tidligere bruker Kosttilskudd 5 06-09-04 09:54
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01
Trenger tips til hva man kan spise Polyanna Lavkarbo generelt 13 25-08-04 21:24
[Bilde av HP] Hva er på HP's flaske??? HP Livets lyse side 19 14-08-04 20:20
Mye godt pålegg uten carb. - men på hva? rsy Induksjonen 2 10-02-04 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no