Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skoletur

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-06-06, 13:39   #1
Lille
Juniormedlem

Lille sin avatar

Medlem siden: May 2006
Hvor: midt i landet
Alder: 62
Lille er på en erverdig vei

Skoletur

Skal være med 10.kl. på skoletur, der all mat er inkludert; altså McDonalds til lunsj og Pizza til middag. Brødmaten er ikke problem, da jeg tar med eget Prinsessebrød.
Er den noen som har et tips om hvordan jeg styrer best unna karboer... Vi skal være borte i 4 dager, i Sverige...
Min datter, som går i 10. kl. går også på lavkarbo, gått ned fra 117 til 108 kg på 7 uker, hun føler at denne turen blir en utfordring, hun vurderer å ta "pause" på denne turen....Takknemlig for gode råd

Lille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 14:17   #2
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Skoletur

på mc donalds har de salater det samme gjelder på de fleste pizza resturanger ... ta med egen dressing ...

lykke til !!

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 14:26   #3
Dorothy
Medlem

Medlem siden: May 2005
Dorothy er ny på veien

På Peppes har de i hvertfall en kjempe god cæsarsalat.. De har sikkert noe lignende på svenske pizza-restauranter.

Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 16:06   #4
Lille
Juniormedlem

Lille sin avatar

Har vært på McDonalds i Sverige, der har de varedeklarasjon på sin mat...Salaten deres hadde 40 karbo, og burgern 30!!!
Takk for svarene, jeg må kanskje gå inn ein deal om å få avvike den felles pizzabestillingen...Jeg må sikkert se på løsninger isteden for problemer

Gammel 04-06-06, 17:06   #5
AnnaV
Medlem

AnnaV sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Be om å få burgeren uten dressing, og ta av brødet - da er det jo bare kjøtt, ost og grønnsaker igjen? Og en salat på siden i steder for Pommes frittes?

"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 17:11   #6
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

du kan jo foklare at du må ha annen mat med en intoleranse for hvetemel... det er jo det du på en måte har... at du får en slags "reaksjon" på karbene.. du legger på deg av de ikke sant...

da er det kanskje lettere for deg å få annen type mat også... eller du kan foreslå at kanskje ikke alle måltidene foregår på mc. donalds? er jo ikke så sunt for de som ikke slanker seg heller det da...

Gammel 04-06-06, 17:50   #7
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Be om å få burgeren uten dressing, og ta av brødet - da er det jo bare kjøtt, ost og grønnsaker igjen? Og en salat på siden i steder for Pommes frittes?

og ikke spise krutongene i salaten. Det er jo de som får karbenivået opp. Kan helt sikkert bestille salat uten krutonger også.
Og på alle andre restauranter, så går det fint an å be om ikke poteter og ekstra salat eller grønnsaker der også.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 18:53   #8
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jepp. Spist på disse plassene jeg, piller vekk brødet og ber om dressing ved siden etc. Salat ved siden av osv osv. Lykke til.

Gammel 04-06-06, 18:55   #9
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Bestill det samme som de andre og pell vekk det usunne og spis det sunne.. Enklere kan det ikke bli.. Ha no lavkarbobrød i bakhand dersom utematen blir i minste laget og for lite mettende.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 20:40   #10
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

og ikke spise krutongene i salaten. Det er jo de som får karbenivået opp. Kan helt sikkert bestille salat uten krutonger også.
Og på alle andre restauranter, så går det fint an å be om ikke poteter og ekstra salat eller grønnsaker der også.

krutongene kommer gjerne i egen pose - ikkeno' problem å unngå disse! Har spist masse salat på McDonalds i ferien - helt uproblematisk.

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 04-06-06, 21:22   #11
Lille
Juniormedlem

Lille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

du kan jo foklare at du må ha annen mat med en intoleranse for hvetemel... det er jo det du på en måte har... at du får en slags "reaksjon" på karbene.. du legger på deg av de ikke sant...

da er det kanskje lettere for deg å få annen type mat også... eller du kan foreslå at kanskje ikke alle måltidene foregår på mc. donalds? er jo ikke så sunt for de som ikke slanker seg heller det da...

Den var god da, har brukt den før , sagt at jeg har glutenallergi
Prøvde å foreslå andre steder, det blir lunsj på McDonalds 2 dager, for det er billigst
Men takk for alle forslag....Tror jeg tar den med hamburger uten brød
Og salat isteden for pizza må nå gå greit....ihvertfall for en med glutenallergi

Gammel 07-06-06, 01:13   #12
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lille

Den var god da, har brukt den før , sagt at jeg har glutenallergi
Prøvde å foreslå andre steder, det blir lunsj på McDonalds 2 dager, for det er billigst
Men takk for alle forslag....Tror jeg tar den med hamburger uten brød
Og salat isteden for pizza må nå gå greit....ihvertfall for en med glutenallergi

Ikke bruk ordet allergi, men heller intoleranse da, så lyver du ikke heller, og dersom datteren også vil være forsiktig kan dere ha samme diagnose

Hamburger uten brø og mcDonalds salat må jo gå bra... bare vær litt obs på at om du kjøper kyllingsalat, så velg den som ikke har den der crisp-kyllingen. Tror det er noe høykarbo i den paneringen de har der...

Gammel 07-06-06, 18:22   #13
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ta med noen bødskiver i veska hver dag. Så kan du jo bare ta innholdet i burgeren over på en grov brødskive. Har gjort det selv et par ganger, og det er mye mer mettende, og faktisk veldig godt!
Hvis noen av de jeg er sammen med da ser rart på meg forklarer jeg at jeg får så halsbrann av loff-brødtyper, noe som egentlig er sant også. De som kjenner meg godt vet at det er noe jeg har slitt med uten å skjønne årsaken til før jeg prøvde lavkaro. Så de blir bare imponert over at man finner smarte løsninger. Det er min erfaring i alle fall.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.