Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Eat International

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-06, 10:19   #1
jomfrua
Juniormedlem
 
jomfrua sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: vestfold
Alder: 61
Innlegg: 22
jomfrua er en juveljomfrua er en juveljomfrua er en juvel

Eat International

Er det noen som går på Eat International her?

__________________

18.6: 83,7
25.6: 81,1
02.7: 80,2
09.7: 80,7
jomfrua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 11:13   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Eat International

Jeg har gått på kurs før. Men det er jo det samme som Atkins.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 11:50   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Eat International

Er det sånn organiserte greier? Hvor får en meldt seg på kurs?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 11:52   #4
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Eat International

Sjekk www.eat-web.com

http://www.eat-web.com/eat/home/inde...d=607&langid=1

Eat dietten er ikke helt det samme som atkins, men det er i samme "retning" - altså steinalderkost med lite karbohydrater, mye naturlig fett og protein.


Anbefales!

-- Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 12:54   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Eat International

Jeg tok et internett-kurs i november ifjor. Har lest endel artikler av Kenn Halstensen også. Fornøyd med kurset og tilsendt materiell.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 16:28   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Eat International

Eat er kjempeflott for de det funker for, akkurat som Atkins er det for de det funker for. Forskjellen fra Atkins er vel at det er noe MER fett og i tillegg denne oppkarbingen en dag i uka... Men det er mulig de ikke har den lenger ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 04:34   #7
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Eat International

Hmm . . . har hørt om denne oppkarbingen. En i koret mente det var Atkins, jeg sa det var det aldeles ikke. Men det var da litt fristende??? Funker det, eller?? Noen erfaringer?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 05:41   #8
jomfrua
Juniormedlem
 
jomfrua sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: vestfold
Alder: 61
Innlegg: 22
jomfrua er en juveljomfrua er en juveljomfrua er en juvel

Sv: Eat International

Jeg har gått på kurset i snart 14 dager og er i ketose. Har ikke sett eller hørte noe til noe opp-karbing, nei. Men fra uken skal jeg øke karber - men det er i rolige former.

__________________

18.6: 83,7
25.6: 81,1
02.7: 80,2
09.7: 80,7
jomfrua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 17:22   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Eat International

Opprinnelig lagt inn av Karin

Hmm . . . har hørt om denne oppkarbingen. En i koret mente det var Atkins, jeg sa det var det aldeles ikke. Men det var da litt fristende??? Funker det, eller?? Noen erfaringer?

Det kan godt hende det funker for deg Karin. Det har absolutt ikke noe med Atkins å gjøre, det er nå sikkert - men det er mange som prøver det allikevel. Med vekslende resultat. For meg funker det IKKE. For meg betyr det et par kilo i pluss som jeg trenger 2-3 mnd på å bli kvitt.

Det er jo vitkig at oppkarbingen blir gjort skikkelig og da. Det er ikke likegyldig hva slags karber man spiser. Det går ikke på "snopedag" eller "planlagt sprekk" med is, cola og chips - og annet snop. Det betyr et karborikt/stivelserikt måltid med pasta, poteter eller ris, sammen med fettfattige proteiner. Dess mer karber i denne forman man inntar dess mindre fett. Det er viktig å huske på. Ellers går det rett i lagring ! Det anbefales også at man inntar dette som siste måltid før man legger seg, slik at en slipper virkningen av blodsukkersvingningen som følger.

Det finnes utfyllende beskrivelser et eller annet sted her på forumet.

Men jeg skulle gjerne likt å vite om oppkarbing ER en del av EAT eller om det er jeg (og andre) som blander her !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-06-06, 21:16   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Eat International

En ting.. De oppkarbingskarbene skal vel være av den grove typen? Jeg mener, fullkornspasta framfor hvit pasta. Villris framfor polert ris... Grovbrød framfor loff. Eller er jeg helt på jordet nå.. ?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-06-06, 04:53   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Eat International

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

En ting.. De oppkarbingskarbene skal vel være av den grove typen? Jeg mener, fullkornspasta framfor hvit pasta. Villris framfor polert ris... Grovbrød framfor loff. Eller er jeg helt på jordet nå.. ?

Ikke saa vidt jeg har hoert. Men det er jo mulig - venter paa svar fra ekspertene jeg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-06, 09:43   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Eat International

Nei karbene skal ikke være av den grove typen, dvs det velger man sikkert selv, men jeg leste nettopp om det i Life-magasinet og der var det listet opp feks. iskrem, vanlig pasta, poteter, pizza av hvetemel (men da med mager ost eller ingen ost) osv.
Står endel om det i et par Mat og Helse-blader også, men gidder ikke lete det frem, er så mange blader.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-07-06, 12:51   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Eat International

JO det er det samme som Atkins ja. Unntatt denne oppkarbingsdagen da, det er kun det som er forskjellen mellom Atkins og Eat.

Fettfordelingen er lik som Atkins. Fasene er akkurat like. Begynner med 20 g karbo pr dag i 2 uker for så å øke karbene hver uke som Atkins.

I uke 4 av kurset så blir man også kjent med blodtypedietten.

Å skeie ut (eller kosemåltid som de også kaller det) er en del av Eat som nevnt. Men da etter 8 uker på kurset og kun 1 dag i uka, til siste måltid. Dette trenger ikke å være "sunn" mat, det er jo det som er hele vitsen med å skeie ut, å spise noe godt (og usunt) en gang i uka.

Men det såklart regler for dette og de er max 20 g fett og max 20 g proteiner. Karber er det ingen restriksjoner på. Men det reduserer seg selv. F.eks. hvis man velger å spise sjokolade så kan man spise max 100 g. sjokolade. Da er det bedre å spise pasta eller loff med syltetøy. Hvis man velger is så er det best å velge yoghurtis. Man kan også velge pizza (eller annet) men det blir naturlig nok veldig lite pizza hvis man skal holde seg til reglene.

Jeg prøvde dette men hadde store problemer med å spise kun 100 g sjokolade. I tillegg så ble det flere dager etterpå med sjokolade og is.. Så det er ikke anbefalt til alle.

Ellers vil jeg si at Eat kurset var ett bra kurs. Var også heldig å få Kenn Hallstensen som kursleder, han var en kilde til mye kunnskap om kosthold ja. Spurte ham masse og fikk utførlige og seriøse svar hver gang.

Det eneste negavtive med kurset var at det var mye mas om å kjøpe kosttilskudd. Og gjerne store kvanta, ikke bare en pakke. Så det endte med at jeg ikke kjøpte noe.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kurs Atkins, Eat el.l. Ametyst Lavkarbo generelt 4 04-06-05 00:52
EAT dietten bibba Lavkarbo generelt 1 11-05-05 09:26
South beach vs. Atkins vs. Eat vs. Sonen Marianne Andre dietter 11 26-10-04 09:14
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 14:32
Eat International Begod Lavkarbo generelt 1 06-02-04 19:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no