Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bakemiks

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-07-06, 14:48   #51
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Bakemiks

Ja, da holder jeg på å lage pizza da, men deigen er jo som en pannekakerøre, så da ble jeg litt sur og gikk inn i stuen
Jeg skal prøve å ta mer bakemiks oppi, for det er vel meningen at den skal strykes utover på samme måten som når det er soyaprotein i??

Gammel 15-07-06, 16:40   #52
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Jeg tok ca 5 toppede t-skjeer mer oppi av bakemiksen og den tyknet litt mer av å stå, men var fortsatt som en røre, så jeg helte greien oppi og strøk det litt utover til et rektange.. Ser ut så det blir pizza av det. Skal ferdigsteke den når vi blir sulten, er spent nå ja

Ja, da har man spist da. Kunne spart meg den ekstra bakemiksen, for dette var tørt som papp med fyll på

Sist redigert av Trolljenta : 15-07-06 kl 18:16.
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 18:06   #53
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Bakemiksen er en erstatning, et surtrogat for mel. Den eneste måte å få en pizzabunn som i Italia er å bruke durumhvetemel.
Med bakemiksen får man noe som likner på pizzabunn. Men man blir skuffet om man tror det er likt. Konsistensen er ikke så sprø og den metter veldig mye på grunn av fett og proteininnholdet.
Røren skal ikke rulles ut med kakarull, men brettes ut med en slikkepott. Konsistensen skal være nesten som tannkrem. Så steiker man med en gang ( slik at bakepulveret får gjøre sin jobb) venter man for lenge blir det vel som papp.
Vel når bunnen er halvstekt, dvs det er litt skorpe og bunnen tåler litt trykk av en finger, da legger man på fyll og baker den ferdig. Da er det ganske godt, men stadig ikke en fullverdig italiensk pizza.
Iset tror jeg lager bunnen veldig tynn og får den litt mer sprø?

Vaflene blir sprøe, ikke slafsete og seige som mange liker det, men en sprø vaffel bakt en gang til med ost og skinke imellom er ganske godt eller blott vaffelen med creme fraiche og litt jordbær med splenda da.

de 2 egg som står på oppskriften er nokk litt lite men det kommer flere oppskrifter etterhvert på www.ketolyse.no

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 15:18   #54
Alessandra
Nytt Medlem

Alessandra sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Alessandra er på en erverdig vei

Får man kjøpt denne bakemiksen i butikkene etter hvert?
Sammen med soyaprotein.

Alessandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 16:50   #55
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Bakemiksen er en erstatning, et surtrogat for mel. Den eneste måte å få en pizzabunn som i Italia er å bruke durumhvetemel.
Med bakemiksen får man noe som likner på pizzabunn. Men man blir skuffet om man tror det er likt. Konsistensen er ikke så sprø og den metter veldig mye på grunn av fett og proteininnholdet.
Røren skal ikke rulles ut med kakarull, men brettes ut med en slikkepott. Konsistensen skal være nesten som tannkrem. Så steiker man med en gang ( slik at bakepulveret får gjøre sin jobb) venter man for lenge blir det vel som papp.
Vel når bunnen er halvstekt, dvs det er litt skorpe og bunnen tåler litt trykk av en finger, da legger man på fyll og baker den ferdig. Da er det ganske godt, men stadig ikke en fullverdig italiensk pizza.
Iset tror jeg lager bunnen veldig tynn og får den litt mer sprø?

Vaflene blir sprøe, ikke slafsete og seige som mange liker det, men en sprø vaffel bakt en gang til med ost og skinke imellom er ganske godt eller blott vaffelen med creme fraiche og litt jordbær med splenda da.

de 2 egg som står på oppskriften er nokk litt lite men det kommer flere oppskrifter etterhvert på www.ketolyse.no

Vennlig Hilsen
Torkil

Ja, jeg forventet ikke "vanlig pizza", men forventet en forbedring av soyaprotein-pizzaen. Jeg synes den pizzaen jeg har laget med soyaprotein ble bedre.
Jeg fikk ikke tannkrem-konsistens når jeg laget etter oppskriften på baksiden, så tenkte jo at det kom til å bli mislykket når jeg måtte helle det ut som en pannekakerøre

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.