Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Måltidserstatning

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-06, 20:44   #1
Lionheart
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1
Lionheart er på en erverdig vei

Måltidserstatning

Er nylig begynt på Lindberg-kuren (eller er vel ikke en kur) og har litt problemer med å få laget 5-6 måltider hver dag med rett sammensetning. Har noen Lindberg-barer som jeg bruker en gang om dagen, men savner egentlig et pulver som måltidserstatning en gang om dagen. Har tidligere brukt NOKA-dietten sitt pulver en gang i blant, men når jeg ser på den så er der for mye karbohydrater.

Vurderer derfor Nutrisport sin MRP som skal ha 60 % protein og 30 % karbo. Noen som har erfaring med denne, eller som kan si meg om denne kan brukes? Gir 24 gram karbohydrater i et måltid og det er kanskje litt mye (men da lager man en drikk på 5 dl, og kan jo gjerne klare meg med halve). Ser andre steder at man anbefaler rent protein-pulver, men skal jo være "kost i balanse" og ikke Atkins

Lionheart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 21:21   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Måltidserstatning

Du finner en masse smoothie oppskrifter her in ne som, kan brukes. Bare søk på smoothie. Ellers anbefales det ikke å bytte ut måltider med pulver på Lindberg kost. (JEg mener det aldri burde anbefales, men...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:18   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Måltidserstatning

Hvis du skal bruke proteinpulver, så anbefaler jeg Protein Delite som du kan få kjøpt på www.proteinfabrikken.no og hos www.fedon.no (tror jeg).

Som du ganske så riktig påpeker skal det være kost i balanse, og derfor anbefaler jeg alltid å bruke proteinpulveret sammen med andre ting - og lage en smoothie for eksempel. Her er det mange oppskrifter på smoothies: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1692

Lykke til videre

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no