Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store film-tråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-05-06, 11:33   #226
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Den store film-tråden!

Opprinnelig lagt inn av mofe

Nå har jeg sett The Family Stone - veldig bra! Med bla. Sarah Jessica Parker, Clare Danes og Diane Keaton.

Dermot Mulroney er også med.. Åh kjære JESUS hvor sexy han er!

den filmen har jeg også sett...

noen som har sett DaVinci koden?

Gammel 29-05-06, 21:30   #227
manikken
Medlem

manikken sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
manikken er ny på veien

Heisann. Synes Da Vinci Koden var sånn passe..
Men det skal jo sies at jeg hadde høye forventninger
etter at boka falt veldig i smak hos meg

NOEN
av mine ydlingsfilmer er:
Den engelske pasienten... tok meg med storm
Ringenes Herre... elsker eventyr
Band of Brothers på dvd.. beste krigsdrama noensinne?
Utro med nissen.. utrolig artig svensk film
Tombstone.. kjempebra og tøff western med Kurt Russel og Val Kilmer
Dirty Dancing.. sett ca. 50 ganger tror jeg
Istid ja... må nevnes
De fleste katastrofefilmene.. av en eller annen grunn
Stolthet og fordom.. BBC versjonen
En håndfull tid.. nydelig norsk film
Brokeback Mountain.. hjerteskjærende

Ble forøvrig satt ut av Breaking the Waves av Von Trier... Huff
Samme med American History X... Flere som opplevde dette?

start: 28.nov 2008

Sist redigert av manikken : 29-05-06 kl 21:45.
manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 21:50   #228
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

manikken:

Jeg synes også Tombstone var veldig bra. En film som du tenker over i lang tid etterpå. Digger også Ringenes herre, ikke historien så mye men mest pga av det voldsomme visuelle inntrykket de ga og Peter Jackson's flotte regi og fortellerkunst. Men jeg synes at 1'ern er best. Istid synes jeg ikke var særlig.

Jeg skuffet av følgende filmer:

Charlie og sjokoladefabrikken

og

King Kong

Johnny Depp var eneste lyspunkt i "Cha.."

Naomi Watts var eneste lyspunkt (og ett veldig bra ett) i "KK". Synes ikke disse filmene var noe særlig bra. Synes KK var helt uten sjel og fortellerevne. Den gamle KK (i sort hvitt) var mye bedre. Effekter er ikke alt nei.

Gammel 30-05-06, 13:11   #229
Tidligere bruker
Gjest

Ja jeg så Da Vinci koden på kino på lørdag. Både jeg og sambo var veeeldig usikker på om vi skulle se den da, for vi hadde lyst å lese boka først. Men ettersom filmen gikk på kino nå, og boka ikke blir lest med det første, så så vi altså den.

Synes den var kjempebra! Likte absolutt alt. Skuespillerne, handlingen osv.

Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 22:01   #230
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Tenkte gi denne tråden litt nytt liv jag,eftersom jag er hjemme å er syk på en lørdagskvæll..kjeder mig!!! ..

1. Hotell Rwanda.(om inbørdes kriget i Rwanda.Gråt mig igenom hele filmen) MÅ SES
  2. Brave heart ( elsker denne filmen )
  3. The constant gardener (korruption å legemiddelsfirmer som utnyttjer syke afrikaner)
  4. Walk the line (gripande film om legenden Johnny cash)
  5. Amageddon ( spennende og romantisk )
  6. La bamba (gammel klassiker om Ritche Valens liv.. Har sett den minst 100 gånger)
  7. Brokeback mountains (nydelig film)
  8. American history X ( hemsk)
  9. Robin hood med costner ( romantisk)
  10. Philadelfia med tom hanks.. (gripende)
  11. Erin brockovich med julia robert.(gripende)
  12. Tristan ( englands historie,type braveheart.. har ikke komme till norge ænnu då)
Som dere ser elsker jag sanne historier..de blir ju litt mer gripande då..

Og alla katastrofe filmer!!! Men jag liker ikke filmer om aliens som invaderar jorden..bare ET..

Astrid Lindgrens barnefilmer er også favoritter tex mio min mio og brødrene løvehjærte.......... Hun borde fått nobels-littraturpris!!!

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 22:30   #231
firth
Gjest

Hm... Brokeback Mountain - har inntrykk av at jeg er den eneste i verden som ikke likte den. Syntes den var såååå kjedelig.

Nettopp sett American History X (for... tiende gang?). Ufattelig bra. Sitter og leser litt og har et halvt øye på Philadelfia på tv3.

Har to nye filmer liggende på bordet som går i spilleren i løpet av helga. Syriana og For the Money - thrillere begge to.

Jeg bare ELSKER film!

Og Astrid Lindgren? Hun burde hatt ALLE nobel-prisene. Hun var jo intet mindre enn fantastisk!

Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 22:58   #232
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Opprinnelig lagt inn av firth

Hm... Brokeback Mountain - har inntrykk av at jeg er den eneste i verden som ikke likte den. Syntes den var såååå kjedelig.

Nettopp sett American History X (for... tiende gang?). Ufattelig bra. Sitter og leser litt og har et halvt øye på Philadelfia på tv3.

Har to nye filmer liggende på bordet som går i spilleren i løpet av helga. Syriana og For the Money - thrillere begge to.

Jeg bare ELSKER film!

Og Astrid Lindgren? Hun burde hatt ALLE nobel-prisene. Hun var jo intet mindre enn fantastisk!

ÅHHHH..(springer å setter på tv3) Har helt misset att den filmen var idag

Ja,det skjedde ju ikke sån masse ting i brokeback, men jag syns det er en fin kærlekshistoria!!! Viss du spørr mig om 1 år,så kanskje den ikke hamnar på min lista..

SYRIANA såg jag igår! En bra historia men viss du syns brokeback va kjedelig så syns du ABSOLUTT det om denne filmen Jag syns det var veldigt vaneskligt å henge med..
Men smaken er som baken :delad Kanskje du syns den er super bra..

[/IMG]
Gammel 16-07-06, 01:07   #233
firth
Gjest

Går en knallfilm på Nrk1 nå også, snart slutt... Den Talentfulle Mr. Ripley, med Matt Damon, Jude Law og Gwyneth Palthrow...

Andre gode filmer jeg har sett i det siste:
Mysterious Skin (en av de sterkeste filmene jeg har sett noen gang).
Adams Epler (dansk film, fantastisk)
Scary Movie 4 (Morsom, men ikke så morsom som nr. 3)
Svarte Penger/Hvite løgner (Tv-serie, fantastisk bra)
Fox Grønland (tv-serie, håpløst dårlige skuespillere, men greie historier. En slags norsk versjon av mordkommisjonen?)

Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 01:37   #234
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

mysterious skin??? er den ny? vad handler den om?

[/IMG]
Gammel 16-07-06, 23:23   #235
firth
Gjest

Mysterious Skin: http://www.imdb.com/title/tt0370986/

Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 22:26   #236
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Adams Epler (dansk film, fantastisk)

Den er absolutt blandt de øverste på min liste om dagen også! Bare helt genial! Havnet tilfeldig på kino og så den i københavn i fjor sommer, og gledet meg villt i et helt år til den kom til norge!
Men hvis du liker den MÅ du se "de grønne slagterne". Minst like skrudd dansk film med noen av de samme folkene.

Gammel 17-07-06, 23:00   #237
firth
Gjest

Har sett det meste av dansk (og svensk film. Har du sett Rembrandtkuppet, Store Planer, og selvsagt de klassiske i kina spiser de hund, blinkende lykter, Pusher-trilogien, gamle menn i nye biler? Hva med mordkommisjonen? Forsvar? Har alt på dvd Helt herlig

Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 23:04   #238
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Har sett det meste av dansk (og svensk film. Har du sett Rembrandtkuppet, Store Planer, og selvsagt de klassiske i kina spiser de hund, blinkende lykter, Pusher-trilogien, gamle menn i nye biler? Hva med mordkommisjonen? Forsvar? Har alt på dvd Helt herlig

Har sett mye av det ja. Likte svensk film før, men har blitt helt hekta på dansk nå

Mordkommisjonen minner meg alltid om den ene kollegaen min i Køben.. hun så masse på mordkommisjonen før hun flytta nedover for å lære seg dansk, men innså at hun ikke kom så langt når det eneste hun kunne var "jeg har slået min kone ihjæl"....

Gammel 17-07-06, 23:07   #239
firth
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Mordkommisjonen minner meg alltid om den ene kollegaen min i Køben.. hun så masse på mordkommisjonen før hun flytta nedover for å lære seg dansk, men innså at hun ikke kom så langt når det eneste hun kunne var "jeg har slået min kone ihjæl"....

Hehe, fantastisk!

Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:57   #240
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

I kveld 23.30 går det en film på Svt1 som jeg har hatt lyst til å se i minst 15 år, men aldri har fått sett. Det er "O Lucky Man" av Lindsay Anderson, med Malcolm McDowell (A Clockwork Orange, Britannia Hospital, If). En kultfilm sikkert få har hørt om, men den anbefales herved

Og om ti minutter på samme kanal går "Swordfish", action med John Travolta, Halle Berry og Hugh Jackman. Får blandet omtale, men de første ti minuttene er tydeligvis spektakulære, hvis man liker action ...

Ved midnatt går "Elskede Kjøtere" som visstnok skal være veldig bra den også. Husker ikke hvilken kanal. Med Gael García Bernal, som visstnok snart blir filmstjerne med en ny film.

God grunn til å sitte inne i kveld altså

Sist redigert av Huldr : 29-10-06 kl 16:50.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:58   #241
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Saw-filmene må sees.....creepy og heeelt genialt

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:59   #242
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

mine yndling`s filmer er : Ringenes herre,den grønne mil,perfect storm,road to perdition,gladiatoren,dragon heart(både 1 og 2)black hawk down,hestehviskeren,gutter er gutter,istid,identity,snatch,lock stock and 2 smoking barrels,final destination(alle),seven,k-pax,tre konger,the ring,the gift..ja det var en lett blanding

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 16:49   #243
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

I kveld på nrk er det en genial og super film, "a beautiful mind" anbefaler den til alle!!

Gammel 02-11-06, 17:44   #244
Sluagh
Juniormedlem

Sluagh sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sluagh er på en erverdig vei

Favorittfilmene mine er:

The Crow
Sin City
Ringenes Herre trilogien
Armageddon
Bram Stoker`s Dracula
Road Trip
American Pie filmene(liker litt sånn dårlig humor filmer jeg...)
Big Daddy

Hm, jeg kommer plutselig ikke på flere...

Gammel 02-11-06, 18:55   #245
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Den grønne mil
Harry Potter filmene-alle...(JUPP-jeg eelsker de!!og bøkene...)
Saw I og II...og nå kommer visst snart III også!!
The sixth sense

Hmm...kommer tilbake når jeg kommer på flere...

Gammel 02-11-06, 18:57   #246
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Harry potter filmene er kjempe gøye

Gammel 02-11-06, 19:29   #247
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

mine yndling`s filmer er : Ringenes herre,den grønne mil,perfect storm,road to perdition,gladiatoren,dragon heart(både 1 og 2)black hawk down,hestehviskeren,gutter er gutter,istid,identity,snatch,lock stock and 2 smoking barrels,final destination(alle),seven,k-pax,tre konger,the ring,the gift..ja det var en lett blanding

jeg ELSKER istid....Ler like godt hver gang!!
Og jeg likte 2'ern og

Seven er bra!!

Gammel 04-11-06, 12:47   #248
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

ja,jeg likte 2 også veldig godt..mange som sier den ikke var noe særlig..og jeg har ikke sett den på norsk enda engang hehe..er jo Dagfinn Lyngbø som er gøy..typen min er fra kristiansand så han syns jo det bare er sååå morsomt å mobbe litt med dialekten..

Gammel 04-11-06, 13:45   #249
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

ja,jeg likte 2 også veldig godt..mange som sier den ikke var noe særlig..og jeg har ikke sett den på norsk enda engang hehe..er jo Dagfinn Lyngbø som er gøy..typen min er fra kristiansand så han syns jo det bare er sååå morsomt å mobbe litt med dialekten..

Dagfinn Lyngbø gjør jo hele fimen....
Love him!

Gammel 03-10-07, 14:49   #250
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

I går så jeg filmen "in the land of women" med Adam Brody (Seth i The o.c) og Meg Ryan. http://imdb.com/title/tt0419843/

Nydelig, nydelig, nyyyyyyydelig film!

Også de av dere som digger Ryan Gosling - så må dere se Half Nelson... Han er genial der. Og jeg regner med at dere har sett The notebook? Hvis ikke - har dere gått glipp av en gedigen romantisk film.....

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Den store tråden for fest, lek og moro guro Generell diskusjon 2 02-02-05 15:17
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.