Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Holder dette...?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-07, 22:48   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Holder dette...?

Jeg tar 2 trantabletter og en multivitamin hver dag..Holder dette nå som jeg skal over på lav-karbo kost?
Bør jeg ta noe mer, og i såfall hva?

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 23:38   #2
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder dette...?

I tillegg til det du nevner tar jeg sink, magnesium og krom-tabletter (det siste hjelper mot søtsuget ). Og så tar jeg rosenrot for å få ekstra energi.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 17:31   #3
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holder dette...?

Jeg tar også Rosenrot og merker god effekt fra den. Tar en type som er 2250 mg, så litt sterkere enn de fleste andre pakkene. Jeg har ingen ide hvorvidt dette er mye, skadelig eller farlig for meg.

Anbefaler ekstra C-vitamin, bør ligge på ca. 2 gram om dagen og er en god antioksidant for kroppen. C-vitamin har vist å gi noe beskyttelse mot kreft i magesekken, colon, bryst og lunger. C-vitamin er trygt i store doser.

Kan føre til diare, så det anbefales å gradvis øke dosen, og spre den utover dagen hvis mulig.

Smertestillende (medisin) og røyking tømmer kroppen for C-vitamin, så hvis du røyker, slutt nå!

Bare husk at du ikke kommer til å dekke kroppens daglige behov med mat alene, så det er flott at du har begynt å ta noe allerede.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:42   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Holder dette...?

Opprinnelig lagt inn av cathrine, her.

Jeg tar 2 trantabletter og en multivitamin hver dag..Holder dette nå som jeg skal over på lav-karbo kost?
Bør jeg ta noe mer, og i såfall hva?


Du har den viktigste basisen inne ialllefall !

Kommer an på om du har tenkt å være i ketose eller ikke. Er du i ketose bør du absolutt ha supplement av flere vitaminer og mineraler siden ketose også er vanndrivende. Iallefall kalsium, kalium og muligens også magnesium om du får leggkramper.

Sjekk ut ketolysepillene også. De har perfekt sammensetning av alt du trenger om du er i ketose.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:48   #5
Changes
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 52
Innlegg: 46
Changes er ny på veien

Sv: Holder dette...?

Hvis inuitter overlevde og var sunne på sin kost, hvorfor skal man da ta slike kostholdstilskudd?

Tyder ikke det på at kostholdet er genuint feil, hvis vi må ty til piller?

Det finnes da mer enn nok vitaminer i kosten. Selv Skaldemannkost dekker jo vårt totale behov for næring.

Så hvorfor driver dere å spiser piller?

Changes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:52   #6
Changes
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 52
Innlegg: 46
Changes er ny på veien

Sv: Holder dette...?

Når Skaldeman sier at han spiser det han er ment å spise, fra naturens side, så skurrer det litt i mine ører at man må spise piller i tillegg.

Enten er Skaldemannkosten feil, eller så er pillene unødvendig.

Selv satser jeg på Skaldemannkost. Pillene får dem spise dem som har for mye penger, dem ikke blir kvitt.

Changes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:30   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Holder dette...?

Opprinnelig lagt inn av Changes, her.

Hvis inuitter overlevde og var sunne på sin kost, hvorfor skal man da ta slike kostholdstilskudd?

Tyder ikke det på at kostholdet er genuint feil, hvis vi må ty til piller?

Det finnes da mer enn nok vitaminer i kosten. Selv Skaldemannkost dekker jo vårt totale behov for næring.

Så hvorfor driver dere å spiser piller?

Dessverre er det nok slik at inuittenes diett hadde langt større næringstetthet enn dagens kosthold. Sprøytemidler, gjødsel, miljøgifter, tungmetaller ødelegger mye av den viktige næringen i maten. Det kommer også an på hvor f.eks. grønnsaken er dyrket. Spinat er målt med fra 1 til 160 mg jern pr 100 gram. maten vi får presentert i butikken som frisk er ikke lenger "frisk". Industriell matbearbeiding reduserer også næringsinnholdet. Det medfører tap av vitaminer, mineraler, sporelementer og enzymer. Og ikke minst ved lagring, frysing, sollys og oppvarming. Næringsbehovet varierer over tid pga. stress, sykdom og lignende. Fysisk og mental belastning reduserer næringsopptaket, øker utskillelsen og dermed behovet for tilskudd.Avgiftningsbehovet vårt er kraftig øket på grunn av miljøgifter. Kroppen trenger hjelp !

Og selv om de fleste på lavkarbo kosthold spiser mer grønnsaker og sunnere enn de fleste som følger myndighetenes kostholdsråd har vi også - på grunn av det jeg har skrevet ovenfor - behov for tilskudd. I tillegg er det som tidligere nevnt en del vitaminer og mineraler som skylles ut gjennom urinen når man går på en ketogen diett som virket naturlig vanndrivende. Mange av diettene er skrevet av leger som faktisk har litt greie på hva de driver med.

Hva du velger å tro og å gjøre er en helt annen sak. Jeg har all respekt for Skaldeman, og om du føler du får i deg nok vitaminer og mineraler gjennom den kosten er det sikkert greitt nok for deg. De fleste av oss andre må nok ha litt hjelp av vitaminer/mineraler og omega 3 i pilleform

Når man kommer til vedlikeholdsdelen vil man ikke lenger trenge alle tilskuddene.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 29-01-07 kl 21:27.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 21:08   #8
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Holder dette...?

Ypperlig kommentar Nille! Bedre enn jeg kunne sagt det selv! Kudos!

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:35   #9
Changes
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 52
Innlegg: 46
Changes er ny på veien

Sv: Holder dette...?

Når du sier det på den måten, Nille, så skjønner jeg at selv en mann i min stilling trenger litt extra vitaminer.

Changes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse, skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Dette er absolutt det beste lavkarbobrødet jeg har smakt i hele mitt liv! Iset Lavkarbo generelt 59 27-06-06 23:54
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15
Kan dette brukes? Fleskepølsa Induksjonen 3 11-02-04 18:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no