Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
![]() ![]() |
Ikke ta tilskudd, du vil dø!!Nå er det rett før jeg legge meg ned i graven og ruller rundt på magen. Forskning.no har publisert en artikkel som blant annet en gjenngitt i BT.no: Vitamintilskudd kan gi tidlig død. Sist redigert av Sondre : 28-02-07 kl 13:28. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 43
![]() |
Sv: Ikke ta tilskudd, du vil dø!!Hva blir det neste? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke ta tilskudd, du vil dø!!Jeg har sendt mail til Poleszynski for å høre hva han sier, jeg blir sprø av slike artikler! Selvsagt er alt basert på syntetiske tilskudd, noe som faktisk kan få et helt annet utfall enn om de brukte organiske tilskudd, samtidig bruker de feks. A-E-C-vitaminer og kaller det "multivitamin". Jeg skjønner ikke at det kan kalles lovlig forskning engang, men som regel er jo slike undersøkelser sponset av legemiddelfirmaer.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 43
![]() |
Sv: Ikke ta tilskudd, du vil dø!!venter i spenning iset... Veldig spent på hva de sier... kan ikke forstå dette selv.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke ta tilskudd, du vil dø!!Kilden er en artikkel i legetidsskriftet JAMA 28/2 (Bjelakovic et al) som påstår at vitaminene A og E, samt kosttilskuddet betakaroten kan gi økt dødelighet. Mens C-vitaminer og mineralet selen får passere, selv om effekten av disse skal være tvilsom.
![]() Så regner Bjørn Vassnes opp flere eksperter som har slått fast at studien er verdiløs. "Men kritikken av studien får neppe samme oppslag som studien selv. Så kan man lure på hvorfor anerkjente medisinske tidsskrift trykker studier med så tvilsom metodologi. Det media bør være oppmerksom på, er at de store farmasiselskapene (som har tette bånd til de medisinske tidsskriftene) ikke er glad i helsekostprodukter og naturlige tilskudd. Grunnen er selvfølgelig at de heller vil at folk skal kjøpe deres produkter enn bli frisk ved hjelp av ikke-patenterbare naturmidler." ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke ta tilskudd, du vil dø!!Dø skal da man vitterlig gjøre uansett |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
![]() ![]() |
Sv: Ikke ta tilskudd, du vil dø!!
Sier hvem? Hvordan vet DU at alle skal dø? Ingen har funnet eller dokumentert noen funksjon i kroppen som er "dødsfunksjoner" eller gener, så jeg tror da vitterlig du tar feil her. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Melk | Kristian | Generell ernæringsdebatt | 39 | 06-06-05 04:52 |