Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Barnevogner!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-07, 16:45   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Jeg er overhodet ikke enig. Av årsaker som spinner seg rundt det naturlige med et ammende barn, og jeg forstår ikke at folk kan bli støtt.
Jeg har ikke barn selv (og mange ammer i nesten et år, noen lengre). Men jeg ville virkelig ha forbeholdt meg retten dersom jeg hadde.
Nå håper jeg ikke dette blir en lang diskusjoen, for folk er jo forskjellige

(MEN jeg synes det er langt mer støtende å skulle gå på førjulsshopping på Oslo City og bilde av en ti ganger life size mann med en død fisk tredd over tissen sin henger over inngangsdøra..)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:48   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Nå er det stort sett bare i norge det blir sett på som naturlig og OK å amme barn offentlig.
Og mange pumper seg og gir barnet fra flaske i andre forbindelser, hvorfor kan ikke det være et alternativ hvis de absolutt ikke takler å måtte ta med barnet vekk fra bordet for å mate det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:09   #28
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå er det stort sett bare i norge det blir sett på som naturlig og OK å amme barn offentlig.
Og mange pumper seg og gir barnet fra flaske i andre forbindelser, hvorfor kan ikke det være et alternativ hvis de absolutt ikke takler å måtte ta med barnet vekk fra bordet for å mate det?

Vekk fra bordet vil jo som regel si inn på toalettet, da ... ikke veldig hyggelig det, kanskje . Og jeg tror nok det er mange andre steder i verden som har et mer naturlig forhold til pupper som matstasjon enn vi har .

Men jeg er litt enig med deg i at man kanskje ikke trenger å ha med seg babyer eller små barn for den saks skyld på fancy restaurant. Også enig i at man må legge noen ting på hylla til fordel for barnet - og til fordel for andre gjester. Barneskrik er veldig stressende å høre på!

Babyer på fly f eks ... de skriker jo så man nesten får hjerteinfarkt. Tror ikke de har det særlig bra med trykket i kabinen. Sist jeg fløy var det masse babyer med, og jeg la merke til at den nærmeste ikke skreik. Da jeg snudde meg, så jeg at mora hadde lagt ungen til puppen. Lurt!! Og jeg syntes absolutt ikke det var støtende altså, for ordens skyld.

Når det gjelder barnevogner så har jeg også barnevognmafiaen på Grünerløkka langt oppi halsen ...!

Men jeg har også prøvd å manøvrere barnevogn i siksak mellom folk og vet hvor tungt det er. Generelt synes jeg man skal ha litt mer forståelse for hverandre og ta hensyn til at alle har sitt og tenker ut fra sin egen situasjon. Som Siljevanlje sier lenger oppi her også, det kan være en årsak til at man ikke kan hjelpe til med barnevogner. Men når samtlige på en buss bare sitter der, eller til og med trenger seg foran en stakkars mor med pakkenelliker og barnevogn på slep, da er det vel blitt litt vel egoistisk ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:44   #29
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Først; jeg kan ikke fatte og begripe at folk lar seg støte av ammende, jeg klarer ikke å ta slike personer helt seriøst. Det er MIN mening.

For det andre så er det IKKE et alternativ for alle å pumpe seg og flaskemate. Jeg er enig i at det ikke trenger å ammes overalt, men overraskende mange barnløse (eller folk som aldri har vært oppe i ammesituasjonen) tror at alle barn tar flaske lett som ingenting og at det bare er å slenge puppen inn i en pumpe og vips så flommer det ut flere liter melk.

Jeg hadde problemer med å pumpe. Jeg hadde masse melk, men vesla ville ikke suge så jeg måtte pumpe. Det rant fra brystene, men jeg fikk maks ut 5-10 ml totalt ved pumping, det er jo ikke nok til et halvt måltid engang! Prøvde 4 forskjellige pumper før jeg måtte gi opp.

Det er en ting, en annen ting er at mange barn nekter å ta flaske. Dessuten skjer det ofte at dersom et ammende barn blir tilbudt flaske, nekter det å gå tilbake til puppen fordi flasken er mye enklere, melken kommer fortere ut av den enn av puppen.

Så flaske ER ikke enkelt for alle, slett ikke.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:46   #30
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå er det stort sett bare i norge det blir sett på som naturlig og OK å amme barn offentlig.

Og det er negativt fordi...?

Jeg tviler sterkt på at det i alle andre land blir sett på som negativt, men ja, Norge er forut sin tid på dette med amming. Og HELDIGVIS for det. Folk som ikke tåler å se en ammende mor har seriøse problemer, mener jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:54   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

...var ikke dette tema i en Ricki Lake-episode en gang?? ()
Nei, jeg føyer meg i rekken for ikke-mødre-for-amming-i-offentlighet (IMFAO)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:00   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Hmmm. Mamma ammet aldri meg, ble av en eller annen grunn ikke sett på som særlig bra på den tiden (eee?!?!).
(Men så er moren min seksti år og har perfekte pupper også )

Uansett. Jeg har en søster som ammer nå, og hun har foreløbig ikke fått en eneste reaksjon, selv om hun ammer hvor hun måtte ønske. Men, hun sitter ikke med puppen i trynet på folk, trekker seg kanskje litt tilbake, like mye for at barnet skal få ro.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:28   #33
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Jeg skjønner at man kan bli støtt av dem som vifter med ammeinnlegg, masserer puppen i det fri for å få melkeflyt så spruten nesten står utover bordet og insisterer på å lufttørke puppen etterpå. Da bør man ikke gå på restaurant.

Men at en kvinne diskret legger ungen i fanget, og lirker puppen til uten å eksponere noe hud, det kan jeg ikke skjønne at noen har noe problem med. Og jeg synes holdninger om at ammende bør bure seg inne i ammeperioden er veldig kjipe. Det er ikke alle som kan gi flaske (som Iset forklarer så fint lengre oppe). Det er ikke alle som har tilgang på barnevakt. Det er kanskje bare den ene gangen man blir 30, eller bestevenninnen har rund dag osv. Og ærlig talt: Forvise en mor og en nydelig baby inn på et skittent stinkende toalett for å sitte i 10-15 minutter? Hva er det med det da? :urk: (For ikke å snakke om køen med tissetrengte gjester som fylles opp utenfor.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:46   #34
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Det er ikke bare folk med barnevogner som sperrer veien da... Har sett folk med handlevogner som klarer kunsten like godt! Eller folk som treffer kjente og blir stående å prate med alt sitt pikk-pakk og unger og partnere og blokkerer ferdselen helt.

På handlesentre er det stor forskjell på hvordan folk beveger seg (om de i det hele tatt forflytter seg)... Noen står til og med helt stille og skravler midt foran rulletrappa! Kan fort bli litt kaotiske tilstander når folk skal av da.
Mange viker naturlig litt til siden når en møter eller går forbi noen. Mens andre breier seg, krysser rett foran andre og så bråstopper!

Det handler om folkeskikk og å vise hensyn. Sikkert fryktelig moralsk dette, men synes faktisk at det burde la seg gjøre. Små ting som dette kan være veldig irriterende i en stressa situasjon. Det hjelper som regel å si "Unnskyld..." men noen er jo fullstendig døve og blinde for omgivelsene og blir nærmest sinte for at du forstyrrer dem!


Og når det gjelder amming, så har jeg ingen problemer med at det skjer på kafeer og slikt, men ikke på fine restauranter. Synes ikke diebarn har noe der å gjøre.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:21   #35
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Det er ikke bare folk med barnevogner som sperrer veien da... Har sett folk med handlevogner som klarer kunsten like godt! Eller folk som treffer kjente og blir stående å prate med alt sitt pikk-pakk og unger og partnere og blokkerer ferdselen helt.

På handlesentre er det stor forskjell på hvordan folk beveger seg (om de i det hele tatt forflytter seg)... Noen står til og med helt stille og skravler midt foran rulletrappa! Kan fort bli litt kaotiske tilstander når folk skal av da.
Mange viker naturlig litt til siden når en møter eller går forbi noen. Mens andre breier seg, krysser rett foran andre og så bråstopper!

Det handler om folkeskikk og å vise hensyn. Sikkert fryktelig moralsk dette, men synes faktisk at det burde la seg gjøre. Små ting som dette kan være veldig irriterende i en stressa situasjon. Det hjelper som regel å si "Unnskyld..." men noen er jo fullstendig døve og blinde for omgivelsene og blir nærmest sinte for at du forstyrrer dem!

...eller å stille seg opp med tralle rett ved bagasjebåndet på flyplassen og blokkere for andre som har stilt seg på litt avstand så alle kan se ... eller prøve å komme seg på trikken før de som skal av er kommet av, sånne ting ... VELDIG irriterende

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:29   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Æ! Ja, jeg hater folk som skal sprenge seg på trikken før jeg har kommet ut!
En gang var det en eldre dame, riktig så prangende i pelslue og perler nok til å fø på en landsby i et u-land, som gikk rett på meg da jeg var på vei ut trikkedøra, og trikken hadde ikke stått stille i femten sekunder en gang!
Da var jeg litt muggen i utgansgpunktet, og så henne rett i øya og sa "Makan! Det må vel gå an å ha litt folkeskikk å vente til alle har gått av!" Hun ble bare så innmari perpleks at hun stamma fram "d-d-d-drittunge! Ingen respekt for sine eldre", (jeg var vel 24 år den gang...) hvorpå jeg tok et godt tak i skuldrene hennes, skjøv henne vennlig og bestemt til side, og gikk av. Etterpå røyka jeg tre sigg på rappen. Var helt shakings av sinne!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:31   #37
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Æ! Ja, jeg hater folk som skal sprenge seg på trikken før jeg har kommet ut!
En gang var det en eldre dame, riktig så prangende i pelslue og perler nok til å fø på en landsby i et u-land, som gikk rett på meg da jeg var på vei ut trikkedøra, og trikken hadde ikke stått stille i femten sekunder en gang!
Da var jeg litt muggen i utgansgpunktet, og så henne rett i øya og sa "Makan! Det må vel gå an å ha litt folkeskikk å vente til alle har gått av!" Hun ble bare så innmari perpleks at hun stamma fram "d-d-d-drittunge! Ingen respekt for sine eldre", (jeg var vel 24 år den gang...) hvorpå jeg tok et godt tak i skuldrene hennes, skjøv henne vennlig og bestemt til side, og gikk av. Etterpå røyka jeg tre sigg på rappen. Var helt shakings!

Å, herlig Nå lo jeg så tårene trilla her

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:46   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Og ærlig talt: Forvise en mor og en nydelig baby inn på et skittent stinkende toalett for å sitte i 10-15 minutter? Hva er det med det da? :urk: (For ikke å snakke om køen med tissetrengte gjester som fylles opp utenfor.)

Det jeg tenkte på i denne sammenhengen var denne artikkelen: http://oslopuls.no/nyheter/article1691989.ece
Og det er absolutt ikke snakk om at de blir forvist inn på toalettet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:53   #39
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Æ! Ja, jeg hater folk som skal sprenge seg på trikken før jeg har kommet ut!
En gang var det en eldre dame, riktig så prangende i pelslue og perler nok til å fø på en landsby i et u-land, som gikk rett på meg da jeg var på vei ut trikkedøra, og trikken hadde ikke stått stille i femten sekunder en gang!
Da var jeg litt muggen i utgansgpunktet, og så henne rett i øya og sa "Makan! Det må vel gå an å ha litt folkeskikk å vente til alle har gått av!" Hun ble bare så innmari perpleks at hun stamma fram "d-d-d-drittunge! Ingen respekt for sine eldre", (jeg var vel 24 år den gang...) hvorpå jeg tok et godt tak i skuldrene hennes, skjøv henne vennlig og bestemt til side, og gikk av. Etterpå røyka jeg tre sigg på rappen. Var helt shakings av sinne!

Ååh! Jeg er så enig, så enig med deg! Det er det mest irriterende med busser/tog/t-bane og trikker jeg vet om! Det er litt bedre om morgenen, litt bedre køkultur. Men utover dagen... *grøss* Hva er det som skjer med folk?! Etterhvert stiller alle seg rett foran døren, de skal jo først på ikke sant? Men, der kommer det altså 20 stk. som vil av - og som ikke kommer av fordi det står folk foran døra... Hallo?! For å komme på, må de faktisk slippe folk av!!
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 23:40   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Skal ikke si noe mer om saken, jeg, men måtte bare humre litt av denne "hyggelige" kommentaren fra en av sjefene på Südöst:

Sitat:

I kjelleren kan de ammende sitte i sofaer, mens de ser på trafikken til og fra toalettene.

Nei, jøss, så hyggelig a du!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 00:14   #41
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 42
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barnevogner!

Nå ammer jo ikke jeg lengre, men har heldigvis aldri blitt bedt om å amme et annet sted.. når jeg amma snuppa så viste ikke puppen noen gang ungen dekker jo hele puppen og magen og så går genseren ned til ungen..

ser virkelig ikke problemet med det..

eneste problemet mitt var at når jeg hadde ammet så stod spruten 1,5 meter etterpå så jeg måtte være veldig rask å ta genseren over puppen med en gang ungen var kobla av.. her var det snakk om millisekund før spruten stod over bordet...

Måtte tørke av pcskjermen på salongbodet daglig for melkeskvetter når jeg amme husker jeg...

Og jeg syntes det hadde vert mye mer blottende å satt meg til å pumpe på restaurant

Når man har melkespreng så må man amme sånn er det bare.. hadde jeg gitt flaske når jeg skulle amme i stedet for å amme hadde jeg hatt så vondt i puppene at jeg ikke hadde klart å ha på bilbelte på veg hjem...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 02:09   #42
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Jeg slettet innlegget mitt lenger oppi her fordi jeg egentlig ikke uttalte meg om amming. Jeg synes det er greit med amming på offentlig sted for min del, selv om jeg prøver å unngå å se på, for det føles veldig intimt. Jeg husker at da jeg var tenåring ble jeg veldig sjenert av å se mødre som dro frem en stor og melkesprengt pupp. Og jeg tror det er ganske mange barn, menn og kvinner som blir nettopp det, sjenerte ... Men det går an å gjøre det diskret, som du sier, Mentos.

Tror egentlig det hele dreier seg om hensyntagen her også jeg, fra alle sider!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 13:50   #43
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Barnevogner!

Jeg kan ikke fatte hva folk har imot diskre amming på resturang. Det er jo det søteste jeg ser. Skal en forvise familier til dårligere spisesteder bare fordi de har ett ammende barn.
Bråkete barn kan jeg forstå at noen ikke vil ha på resturang men en ammende unge bråker da ikke. Jeg kan forstå at kelnere ikke vil ha små barn for de kan rote noe utrolig. men barn som bare ammer roter da ikke.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 14:19   #44
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Enig, Kristian. Jeg syns det er skummelt om vi begynner å ta hensyn til folk som ikke tåler å se noe så naturlig som amming, istedetfor å ivareta rettighetene til de som ammer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 14:29   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig, Kristian. Jeg syns det er skummelt om vi begynner å ta hensyn til folk som ikke tåler å se noe så naturlig som amming, istedetfor å ivareta rettighetene til de som ammer.

Det er vel ikke snakk om å frata noen retten til å amme? Det er vel mer snakk om å tilpasse seg for alle parter?

Og et spørsmål som naturlig følger av dette, hvorfor er det alltid meningen til de som har barn som teller mest? Er man mindre verdt som menneske om man ikke har barn, enten av naturlige årsaker eller av eget valg?
Jeg synes det er helt naturlig at man på enkelte steder ikke ønsker å se blotta pupper, skrikende unger osv. På samme måte som at jeg ikke ønsker at noen skal røyke ved matbordet f.eks. Det andre er jo til og med lovfestet. men dersom noen restauranter ymter frampå om at man har forskjellige soner til de forskjellige gjestene er det straks flere som føler seg tråkka på siden barn jo er så naturlig? For meg er ikke barn så naturlig. Jeg skjønner at det er mange som har problemer med å forstå at man ikke syns det er det største i verden, men det finnes faktisk flere av oss!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 14:42   #46
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Det er vel ikke det at meningen til oss som har barn teller mest, men det er vel det at vi forstår mer situasjonen siden vi har vært der selv. Det ser jeg jo bare på feks. det at mange barnløse tror det "bare" er å gi flaske. Det er jo til å grine av.

Jeg synes heller ikke man trenger å amme overalt, men det bør være tilrettelagt de fleste steder i tilfelle noen må amme. Røyking blir noe helt annet, der er det voksne mennesker som kan ta et valg selv (dessuten forurenser det luften). En baby må ha mat der og da, det er et naturlig behov som MÅ imøtekommes ganske raskt.
Om en restaurant vil ha seg frabedt ammende ved bordet og ikke har noe annet tilbud, bør de opplyse om det utenfor på et skilt. Men bare tanken på et skilt med "ammende forbudt" gir meg frysninger langt inn i sjela.

Sitat:

Jeg synes det er helt naturlig at man på enkelte steder ikke ønsker å se blotta pupper, skrikende unger

Så det skal også bli forbud mot barn på restauranter? En annen ting; en baby som IKKE blir ammet vil skrike ørene ut på alle rundt den, da er det vel bedre med en baby som ligger rolig til brystet?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 14:47   #47
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Barnevogner!

Barnevogner er en nødvendighet, men selvsagt må man ha gangsyn og folkeskikk.

Amming er mat og gjøres hvor som helst. Skal folk med babyer diskrimineres? Vi har jo liksom ikke noe VALG da.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 14:54   #48
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er vel ikke snakk om å frata noen retten til å amme? Det er vel mer snakk om å tilpasse seg for alle parter?

Og et spørsmål som naturlig følger av dette, hvorfor er det alltid meningen til de som har barn som teller mest? Er man mindre verdt som menneske om man ikke har barn, enten av naturlige årsaker eller av eget valg?
Jeg synes det er helt naturlig at man på enkelte steder ikke ønsker å se blotta pupper, skrikende unger osv. På samme måte som at jeg ikke ønsker at noen skal røyke ved matbordet f.eks. Det andre er jo til og med lovfestet. men dersom noen restauranter ymter frampå om at man har forskjellige soner til de forskjellige gjestene er det straks flere som føler seg tråkka på siden barn jo er så naturlig? For meg er ikke barn så naturlig. Jeg skjønner at det er mange som har problemer med å forstå at man ikke syns det er det største i verden, men det finnes faktisk flere av oss!


er vel mest naturlig å ivereta menigene til de som har barn..er jo flest av dem for å si det sånn..og å sammenligne røyking og amming er jo ikke aktuelt..ganske to forskjellige ting.. ..når mødre ammer så er det jo muligheter for å snu seg vekk..man MÅ jo ikke se..
er ganske diskre selv..blotter ikke puppen til alle..og maserer..og vifter med ammeinlegg..haha..og de som syntes det er verst med offentlig amming er vel helst menn ville jeg tro??..

og angående å ha med seg unger på forskjellige spisesteder..der har jeg aldri hatt no problem..man må jo lære ungene å oppføre seg der også..jeg syntes heller ikke at det er noe morsomt med hylende unger på nabobordet..som løper og skriker..men de må jo selvfølgelig oppføre seg..er godt at mange resturanter nå har egne barnerom,for det kan fort bli kjedelig å sitte stille..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 16:37   #49
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Det er ikke ammingen på dyre restauranter som er problemet for meg... men synes faktisk ikke at noen behøver å ha med seg en liten baby dit, det er tross alt ikke snakk om en alt for lang periode av livet.
Noen småbarn oppfører seg eksemplarisk, om en kan si det sånn, mens andre gråter under hele oppholdet på stedet. Og det er ikke greit for de andre gjestene! Noen hensyn må da foreldre kunne ta også...

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 17:42   #50
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Okei, så det er bare dyre restauranter vi snakker om? Greit å vite.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no