Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

I en dagligvareforetning...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-07, 13:32   #1
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

I en dagligvareforetning...

BARE for lavkarbere, hav finner vi der?


Skulle ønske den fantes nemlig.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 14:07   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: I en dagligvareforetning...

DER, der ser du, der finner du alt untatt:

  • sukker og sukkerholdige varer
  • raffinert hvitt mel og varer som inneholder slikt
  • vanlig hvit pasta (Fedons Fullkorn og enkelte lavkarbo varianter finnes)
  • ris (kunn villris, men der er egentlig ikke ris og teller ikke)
  • poteter (eller kanskje littegrann til gjester !)
  • varer som inneholder transfett
  • halvfabrikata / ferdigmat uten næringsinnhold
  • kjøtt/fiske/fugl-produkter uten næringsinnhold
  • eller hvilken som helst vare uten næringsinnhold
  • lettprodukter
Da er det jo innmari mye igjen da....

Ideelt sett ville jeg gjerne finne:
  • svær grønnsaksdisk med masse friske økologisk dyrkede grønnsaker. Hovedsaklig de som vokser over jorden.
  • masse urter
  • inkl. lav GI frukt & bær
  • svær ferskvare disk med garantert "rene"varer uten nifse tilsetningsstoffer
  • meieriprodukter i vår ende av skalaen
  • og alt som ikke inngår i beskrivelsen øverst i posten

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 14:09   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: I en dagligvareforetning...

Gårdsprodukter som egg, kjøttvarer uten tilsetningsstoffer, fisk, upasteuriserte oster og melkeprodukter uten tilsatt sukker, fersk innmat, godt utvalg av biodynamisk dyrkede grønnsaker, noe bær og frukt, ghee, smør, kokosolje, olivenolje, skalldyr, mørk sjokolade, varianter av leverpostei og pateer uten karbohydrater, friske urter, mye krydder, nøtter, esekielbrød (for Fedonistene).

Nesten som Ultra, bare uten fristelsene. Ja, takk.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 14:40   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ideelt sett ville jeg gjerne finne:

  • svær grønnsaksdisk med masse friske økologisk dyrkede grønnsaker. Hovedsaklig de som vokser over jorden.
  • masse urter
  • inkl. lav GI frukt & bær
  • svær ferskvare disk med garantert "rene"varer uten nifse tilsetningsstoffer
  • meieriprodukter i vår ende av skalaen
  • og alt som ikke inngår i beskrivelsen øverst i posten

Jeg har en sånn butikk rett utenfor døra jeg, den heter Grønland (bydel i oslo) Riktignok ikke alt under samme tak, men med 15-50m mellomrom mellom hver ca, så det må vi kunne godta
Og i tillegg til det du beskriver masse sunne oljer, spennende krydder og nøtter til veldig bra pris.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 15:04   #5
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har en sånn butikk rett utenfor døra jeg, den heter Grønland (bydel i oslo) Riktignok ikke alt under samme tak, men med 15-50m mellomrom mellom hver ca, så det må vi kunne godta
Og i tillegg til det du beskriver masse sunne oljer, spennende krydder og nøtter til veldig bra pris.



*misunnelig*

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:29   #6
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har en sånn butikk rett utenfor døra jeg, den heter Grønland (bydel i oslo) Riktignok ikke alt under samme tak, men med 15-50m mellomrom mellom hver ca, så det må vi kunne godta
Og i tillegg til det du beskriver masse sunne oljer, spennende krydder og nøtter til veldig bra pris.

Den 'butikken' har jeg også vært i !!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:35   #7
plysjhai
Medlem
 
plysjhai sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 76
plysjhai er på en erverdig vei

Sv: I en dagligvareforetning...

Kanskje jeg burde ta meg en tur til Grønland da. Men jeg veit liksom ikke hvilke butikker jeg skal på, så er litt skummelt.

__________________



Første delmål: - 5kg nådd 19.05.07

plysjhai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 12:21   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I en dagligvareforetning...

Begynn på den tyrkiske grønnsaksforretningen ved inngangen til smalgangen (Plaza-siden) for grønnsaker, oljer krydder, så går du smalgangen (helsekost, rema 1000, meny-butikk) til Grønland Bazar (grønnsaker, oljer, vill ((vinmonopol )) fisk, klær, bøker osv) og videre til Kjøtthallen Sentrum på baksida av bazaren,i tøyengata (masse billig og bra kjøtt fra sau, storfe, kylling...). Da har du dekket det meste

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 12:29   #9
plysjhai
Medlem
 
plysjhai sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 76
plysjhai er på en erverdig vei

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Begynn på den tyrkiske grønnsaksforretningen ved inngangen til smalgangen (Plaza-siden) for grønnsaker, oljer krydder, så går du smalgangen (helsekost, rema 1000, meny-butikk) til Grønland Bazar (grønnsaker, oljer, vill ((vinmonopol )) fisk, klær, bøker osv) og videre til Kjøtthallen Sentrum på baksida av bazaren,i tøyengata (masse billig og bra kjøtt fra sau, storfe, kylling...). Da har du dekket det meste

Takk, nå skal det bli shopping på meg når jeg får lønning.

__________________



Første delmål: - 5kg nådd 19.05.07

plysjhai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 12:35   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I en dagligvareforetning...

Skrev visst vill, men mente vilt
Og de på slaktebutikken (kjøtthallen) vakumpakker kjøttet for deg hvis du vil, så det er ikke noe problem å kjøpe det noen dager før det skal brukes.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 14:54   #11
lavendel
Juniormedlem
 
lavendel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 45
Innlegg: 22
lavendel er på en erverdig vei

Sv: I en dagligvareforetning...

Drømmer om å starte lavkarbo kafe jeg...

lavendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bare å kutte ned på karbohydratene Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 15:05   #12
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av lavendel, her.

Drømmer om å starte lavkarbo kafe jeg...



Me too...Men vet ikke om det er rette stedet og satse på noe slikt her som jeg bor.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 15:07   #13
lavendel
Juniormedlem
 
lavendel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 45
Innlegg: 22
lavendel er på en erverdig vei

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Me too...Men vet ikke om det er rette stedet og satse på noe slikt her som jeg bor.

Det er det her i Oslo. Men mangler cash og kompetanse. Kompetanse kan jeg skaffe men..hi hi. det hadde vært fantstisk. Tror det skulle gått bra og. Startet på Majorstua eller på Grunerløkka..

lavendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bare å kutte ned på karbohydratene Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 16:57   #14
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av lavendel, her.

Det er det her i Oslo. Men mangler cash og kompetanse. Kompetanse kan jeg skaffe men..hi hi. det hadde vært fantstisk. Tror det skulle gått bra og. Startet på Majorstua eller på Grunerløkka..


Ja, i Oslo vil jeg absolutt tro det er marked for det. Men i Bodø? Skeptisk...

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 16:58   #15
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av lavendel, her.

Drømmer om å starte lavkarbo kafe jeg...

Du og??? Jeg kan allerede menyen i hodet jeg

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:29   #16
lavendel
Juniormedlem
 
lavendel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 45
Innlegg: 22
lavendel er på en erverdig vei

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Du og??? Jeg kan allerede menyen i hodet jeg

Da kan vi slå oss sammen.

Det hadde vært marked for det. Noe nytt. Alle kafeer serverer det samme mer eller mindre.

lavendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bare å kutte ned på karbohydratene Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 20:01   #17
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av lavendel, her.

Da kan vi slå oss sammen.

Det hadde vært marked for det. Noe nytt. Alle kafeer serverer det samme mer eller mindre.

Jupp.. jeg er overbevist om at vi kunne fått en kafe i Oslo sentrum til å gi overskudd og levebrød på lavkarbomat. God, ren mat med smaksopplevelse som man man blir mett av og holder seg mett i mange timer!!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:01   #18
lavendel
Juniormedlem
 
lavendel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 45
Innlegg: 22
lavendel er på en erverdig vei

Sv: I en dagligvareforetning...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jupp.. jeg er overbevist om at vi kunne fått en kafe i Oslo sentrum til å gi overskudd og levebrød på lavkarbomat. God, ren mat med smaksopplevelse som man man blir mett av og holder seg mett i mange timer!!


Drømme

lavendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bare å kutte ned på karbohydratene Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 23:02   #19
plysjhai
Medlem
 
plysjhai sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 76
plysjhai er på en erverdig vei

Sv: I en dagligvareforetning...

Jeg kommer om dere åpner!

__________________



Første delmål: - 5kg nådd 19.05.07

plysjhai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no