Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 41
![]() |
Ekkel eksem!hei! Jeg er medfødt med atopisk eksem.
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: ekkel eksem!Jeg har også atopisk eksem, og det eneste som roer huden min når jeg har utbrudd er kortisonkrem (Elocon - får det på resept). Er ikke videre begeistret for å bruke det, men det funker nå. Heldigvis har jeg nesten ikke hatt utbrudd i det hele tatt siden jeg begynte med omega 3 for snart to år siden. Det hjelper tydeligvis å smøre innsiden også |
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ekkel eksem!tror jeg vil annbefale deg en tur til legen om du føler det går ut over pusten din, så du kan få hjelp, for dete hørtes ikke noe særlig ut... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: ekkel eksem!d går ikke utover pusten.Men d føles om jeg skal svime av, eller som d er varmt til hjernen. Jeg svetter ikke eller jeg føles ikke varm på pannen. D er bare inni mitt hode. Jeg har gått til hudlege tidligere og har tatt sol+kortison. Jeg lurte på om d er noe mat, men d du sier vel i med omega syrer
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekkel eksem!Hei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins)
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Ekkel eksem!Ville bare komme med et lite råd:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2006
![]() ![]() |
Sv: Ekkel eksem!Om du vil behandle på en sunn måte, lurer jeg på om kanskje en homeopat kan hjelpe deg.. skal ikke so noe sikkert men mener de også tar seg av sånne problemer. får betent eksem selv, og veit kortison ikke er spesielt bra over tid! candida medisinene mine hjelper meg mye... Tror eksem er tegn på et svakt imunforsvar. gå til roten av problemet heller enn å bruke sterke kremer som bare bryter deg ned mer. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Ekkel eksem!Jeg har også eksem, men bare etter to dager på skaldemans med masse fett, så ser jeg stooooooor forandring, jeg er nesten helt fin!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: Ekkel eksem!Jeg er utdannet hudpleier og hudpleielæreren min mente at d kunne være candidasopp. Jeg kunne tatt en tur innom en homepat. Jeg er ikke interisert i kortison og greier. Kan jeg få d til med mat eller lignede, gjør jeg heller d! Jeg har kuttet ut søtstoff helt nå, vi får se om d blir en bedring.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Eksem | Tidligere bruker | Kosttilskudd | 6 | 25-03-06 14:05 |
Eksem ved psykisk stress | mofe | Fysisk og mental helse | 7 | 14-02-06 18:56 |