Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-05-07, 09:49   #126
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Sv: THEs dagbok

Ønsker deg en god lørdag

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 15:13   #127
Ani
Gjest

Nesten 1/2 kg er jo bra!! Gratulere Ha en fortsatt fin helg.

Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 12:50   #128
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Uke 5.

Har da begynt på fase to, men har egentlig ikke benyttet meg av det, bare spist litt skinkeskiver, føler jeg har gått over grensen tidlig, jeg kan godt spise litt fase 1 iblant.

I går, helt grei matdag, men vin hos en venninne. Og altfor mange sigaretter. Skal liksom late som om jeg er ung og barnløs igjen, men det funker jo ikke når man faktisk ikke er det. Litt fyllesyk i dag.

Så i dag, ikke så bra, men jeg tror jeg kommer meg. Har spist et stykke ostekake med nøtter, Heistadgele, rømme, fløte og yoghurt, så ikke særlig karbs, men temmelig utenfor menyen. Laget den selv som et alternativ til min mor som slanker seg, men den ble faktisk ikke så god.. Glemt å putte inn søtstoff i bunnen.

I tillegg en sjokofrokost, som jeg synes er ganske god, utrolig hva man venner seg til.

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 22:46   #129
Ani
Gjest

Ja man blir vant til mye rart, spiste kylling i kveld og det var ikke som forventet.. tørt og smakløst.

Frokostblandingen synes jeg er kjempegod, er helt tom for den nå, men har bestilt varer så den kommer vel iløpet av uka.
Sov søtt....

Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 00:16   #130
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Ha en fin ny uke i fase 2!

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:44   #131
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Sv: Uke 5.

Så i dag, ikke så bra, men jeg tror jeg kommer meg. Har spist et stykke ostekake med nøtter, Heistadgele, rømme, fløte og yoghurt, så ikke særlig karbs, men temmelig utenfor menyen. Laget den selv som et alternativ til min mor som slanker seg, men den ble faktisk ikke så god.. Glemt å putte inn søtstoff i bunnen.

I tillegg en sjokofrokost, som jeg synes er ganske god, utrolig hva man venner seg til.[/quote]

Igår fortsatte jeg med litt tomat/grønnsakssuppe med basilikum og mozarella, to barer. To ruter 70%

Idag: Sjokofrokost, en bar. To kaffe. Skal lage meg en chikori-ovnsrett til lunsj.

Gammel 14-05-07, 15:07   #132
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Chikori-ovnsrett? Har du oppskrift?

Jeg synes også sjokoladefrokosten er blitt god!

Gammel 14-05-07, 16:50   #133
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Kutt chikorien i to eller fire, kok den mør, så i en ildfast form, sleng over ett-to sammenpiskete egg med litt melk og oppkuttet skinke, og bittelitt revet ost på toppen, i ovn 200 grader til den er brun og fin. Samme med blomkål og broccoli, med blomkål er det godt med litt revet muskat til.

Gammel 14-05-07, 21:08   #134
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

OK da var resten av dagens måltider inntatt:
Frokost=sjoko, to kaffe latte, en bar. En ferskendessert. 1 rute sjokolade...Chikoriovnsrett inneholdende to egg, et par skiver skinke, et par ss revet ost, litt melk, litt broccoli også. Ekte mat, med andre ord... Middag: 4 kjøttboller med litt nøtter som bindemiddel, løk, spinat. Laget av karbonadedeig. 1 ts Heinz fantastiske sun-dried tomatoes ketchup. Sikkert i overkant av karber, men jeg følte virkelig ikke jeg var på diett i dag. Spiste også litt av lokket på ostekaken ingen likte igår, men lokket er faktist friskt. + en pudding til kvelds. Da har jeg ett og ett i hele dag, føler jeg. Så vi får se hvordan det går imorgen, om jeg blir sulten av all denne maten. Nå er jeg i allefall veldig mett, og fornøyd.

Eller, ikke helt fornøyd, fikk se noen bilder av meg selv tatt fredag, og jeg som følte jeg var blitt så slank, det var i allefall "wake-up-call", det ansiktet jeg så på de bildene var ikke mitt. Så det er fint å føle at ting går fremover, men også bra å bli minnet om at det faktisk er en stor jobb å gjøre, og at jeg må skjerpe meg, ikke surre slik med ostekaker, nøtter og mørk sjokolade, men konsentrere meg om å planlegge dagene litt bedre på grønnsaksfronten.

Gammel 14-05-07, 21:40   #135
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Takk for oppskrift.

Men hva er chikori?

Gammel 14-05-07, 22:12   #136
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Hei The!
Er en liten tur innom og hilser på
Ser du klarer deg fint her

"selv en vei på tusen mil begynner med ett skritt"

Og nå har du gått MASSE skritt!!! Du er godt på vei og er veldig flink!

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 22:14   #137
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Ja, stå på, THE!

Gammel 14-05-07, 22:46   #138
Ani
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Takk for oppskrift.

Men hva er chikori?

Ja det lurer virkelig jeg på også, har aldri hørt om det før... det er sikkert en blomst .. hva tror du titti...

Kan være greit med wake up call innemellom. Jeg synes ikke jeg var så stor jeg helt til vi ga sønnen vår et digitalt kamera til jul og han foreviget mammaen sin i alle mulige situasjoner. Fikk helt sjokk da jeg så bildene.. hvem er hu feite kjerringa som sitter i sofan min??? Er det meg?? En dag jeg var ferdig i dusjen stod han klar utenfor med kameraet for å ta bilde av meg naken!!! Han er 6 år og synes mammaen hans er verdens beste prinsesse,- men der gikk grensen. Jeg forsøkte å løpe inn på soverommet med han knipsende i hælene.. pappa måtte komme reddende til Unger er herlige altså Hadde det ikke vært for alle disse 100 bildene han har tatt av meg så hadde jeg nok ikke begynt på ED, så det var virkelig en oppvekker for meg. Stå på videre THE, dette klarer du fint, men er nok viktig å ikke begynne å unne seg for mange smaksprøver på alt mulig... mange bekker små blir faktisk til en stor Å.. Klem fra meg

Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 08:10   #139
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Chikori er kanskje bedre kjent som endivie? En avlang, blekgrønn "salat", selges ofte i pakker på tre-fire. God også rå, men litt bitter. Kuttet i skiver med blåmuggost, valnøtter, balsamico og olivenolje..mmmmmm

Gammel 15-05-07, 08:15   #140
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Kan være greit med wake up call innemellom. Jeg synes ikke jeg var så stor jeg helt til vi ga sønnen vår et digitalt kamera til jul og han foreviget mammaen sin i alle mulige situasjoner. Fikk helt sjokk da jeg så bildene.. hvem er hu feite kjerringa som sitter i sofan min??? Er det meg?? En dag jeg var ferdig i dusjen stod han klar utenfor med kameraet for å ta bilde av meg naken!!! Han er 6 år og synes mammaen hans er verdens beste prinsesse,- men der gikk grensen. Jeg forsøkte å løpe inn på soverommet med han knipsende i hælene.. pappa måtte komme reddende til Unger er herlige altså Hadde det ikke vært for alle disse 100 bildene han har tatt av meg så hadde jeg nok ikke begynt på ED, så det var virkelig en oppvekker for meg. Stå på videre THE, dette klarer du fint, men er nok viktig å ikke begynne å unne seg for mange smaksprøver på alt mulig... mange bekker små blir faktisk til en stor Å.. Klem fra meg[/quote]

He he ser for meg deg styrtende avgårde med en liten Paparazzi i hælene!!!!
Ja det er viktig å holde fokus på den rette sti. Skrive opp alt som går i munnen. Jeg er jo blitt vant med å se tallet på vekten, som ikke er så pent, men ser egentlig en ganske slank person i speilet Det er jo et enormt selvbedrag, men tror jeg ser den slanke personen langt inni der Den finnes nok, men har ikke blitt sett av andre enn meg på en stund

Gammel 15-05-07, 13:43   #141
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag: Sjokofrokost, en omelett med 4 cherrytomater, en kaffe, to ruter sjoko 70%, salat med ruccola og ca. 1 ss fetaost. To skiver kalkunpålegg. En shake 1,5 karb, litt mer av lokket på den vonde ostekaken med det gode lokket. (Nå er et endelig tomt).

En bar, en pudding. Blomkålris med løk og ingefær, koriander, fish-sauce, litt soyasaus og litt for mye karri (HOT!). 4 kjøttboller. Vært litt sulten i dag. Litt skinke og bittelitt chevre. Så er på fem produkter i dag i tillegg til litt protein og annen ekstra mat, det er straffen for å skeie ut litt, blir mer sulten og matfokusert igjen. Dessuten føler jeg meg oppblåst, akkurat som om jeg skal ha mensen, enda jeg har satt inn hormonspiral for fem mnd. siden og ikke hatt noen blødninger siden.

Sist redigert av THE : 15-05-07 kl 21:30.
Gammel 15-05-07, 21:31   #142
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Litt oppblåst og sulten i dag jeg også Sikkert abstinenser etter helgen for mitt vedkommende.

Ha en fin kveld

Gammel 15-05-07, 23:04   #143
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Stå på, THE!

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:08   #144
Ani
Gjest

Ha en super dag I dag skal hele familien på brann kamp... HEIA BRANN

Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:40   #145
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Advarsel, sutreinnlegg!

Hei takk for kommentarer.

Jeg er litt deppa i dag, blir gal av å være hjemme, ikke jobbe, høres kanskje rart ut, men er ikke noe husmor-emne, skulle ønske jeg klarte å kose meg med god tid og en søt liten unge. Vet jo også at det ikke er ideelt med masse jobb og tre unger, litt redusert stilling hadde vært supert. Problemet ligger kanskje mest i at jeg ikke har barnehageplass til lille frø, og ser med skrekk og gru frem mot høsten. Skal en eller annen fillipinsk au-pair passe henne, skal jeg være hjemme et år til, eller hva. Ingen av delene er annet enn mareritt for meg nå. Og så har jeg selvfølgelig heller ikke funnet meg noen ny jobb enda. GRRRRRRRRRR. OG mannen min vil bytte sin.

Blir handlingslammet av å sitte her og vente på at lille frø skal våkne, selv om huset støver ned og kjellerstuen er ufremkommelig av leker.

For en sutrekopp!

Gammel 16-05-07, 12:04   #146
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Vi har alle slike dager!

Hvis det er noe trøst, så er jeg ikke noe husmoremne jeg heller

Gammel 16-05-07, 14:20   #147
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja det er ikke det at jeg nedvurderer det å være hjemme, skulle ønske jeg var mer happy med å være hjemme..

Idag: Litt sulten fortsatt. En sjokofrokost, to kaffe latte, en shake, en bar, salat med ruccola, fem cherrytomater og tre skiver skinke.

Til middag blir det fennikel og kanskje litt blomkålsuppe. + 20 mandler, 5-6 skiver skinke, en pudding blandet med 1/3 pose heistadgele + 2 dl ekstra vann. 2 gelefrukter De Bron. En ekstra bar, sukkerfri pastiller, fysen som bare det.

Sist redigert av THE : 16-05-07 kl 21:13.
Gammel 16-05-07, 14:23   #148
Ani
Gjest

uff ikke kjekt å ha det slik Håper du får barnehageplass til høsten da.. hva med å studere noe ved siden av? Det går jo masse kveldskurs. Jeg jobber natt for å kunne vær mest mulig hjemme med unga og det passer meg utmerket. Kanskje jeg begynner på coashing kurs til høsten.. er på kveldstid hver mandag så det passer fint. Håper du snart føler situasjonen litt bedre, og klarer å snu tankene. Lykke til.

Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 15:41   #149
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Jeg kunne også ønske at jeg likte å gå hjemme, men det føles vel ikke så naturlig lenger i.o.m. alle andre jobber. Men som Ani sier, hvis du får deg noen meningsfylt å fylle dagene/kveldene med så blir kanskje dagene litt bedre også Håper det ordner seg med barnepass og jobb snart!

Gammel 16-05-07, 17:51   #150
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja det er bra det er flere som ikke liker å gå hjemme. Det er fantastisk å være sammen med barna, men det utrolig kjedelige husarbeidet føles uoverkommerlig av og til, og mangel på voksenkontakt er litt tungt det også.

Har gardert meg og meldt meg opp til en del av en master of management, slik at jeg har noe å drive med om det ikke blir noe jobb/barnehageplass. I dag så jeg faktisk en jobb jeg kan søke på. Men det evige dilemma mellom å jobbe og samtidig være der for barna gnager jo i meg. Synes det kan bli ganske umenneskelige dager for de minste barna i barnehage om man skal jobbe fullt, og samtidig vanskelig å skulle søke ny jobb med ønske om å jobbe 70-80%... Vi får se hva det blir til.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.