Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Halsbrann

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-07, 14:59   #1
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Halsbrann

Merkelige greier. Jeg har ikke sure oppstøt, merker det heller ikke etter noe bestemt mat eller drikke, men jeg våkner opp om morgenen med halsbrann/sår hals. Dette forsetter slik utover hele dagen. Har hatt det slik i et par uker nå.

Da jeg begynte på ketolysekuren så fikk jeg rar smak i munnen, dette gikk over da jeg fikk halsbrann (har ikke ketolyseånde). Har gått over på litt flere karber og er fremdeles i ketose.

Det pussige er at de gangene jeg unner meg litt flere karber så forsvinner halsbrannen.

Flere som har det slik?

Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 15:04   #2
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Halsbrann

Ehm, du er ikke gravid?

Jeg hadde det slik da jeg gikk gravid..

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 15:11   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann

Enig med siste innlegg

Var slik for meg også da jeg ble gravid

Fikk halsbrann FØR jeg visste at jeg var gravid.......
og var veeeldig god venn med flatbrødet

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 15:12   #4
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Halsbrann

*he, he* Nei, folkens - det kan jeg garantere. Jeg er ikke gravid.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:10   #5
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Halsbrann

Ok, men da er jo det utelukket.

Jeg aner faktisk ikke - kanskje noen andre har tips?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 01:32   #6
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 52
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Halsbrann

Hos meg har det vært omvendt.. jeg har vært plaget med halsbrann i mange år. men etter at jeg la om til lavkarbo så kommer den igjen.. Nå kan jeg drikke appelsinjuice uten å bli helt ødelagt.

Hos meg er hvetemel det værste, men jeg får også sur mage hvis jeg spiser matvarer med mye syre i.

Har du kansje kuttet noen matvarer som tidligere dempet sur mage??

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:21   #7
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Halsbrann

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

...
Har du kansje kuttet noen matvarer som tidligere dempet sur mage??

Hva slags matvarer demper sur mage?
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 12:29   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann

Jeg får halsbrann av for mye kaffe, tomater og pepsi-max. Lurer litt på jordær også, men ikke helt sikker enda. Nå i pollensesongen er halsen litt sår til vanlig, så da får jeg det mye lettere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 13:16   #9
Teletubbien
Medlem
 
Teletubbien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Innlegg: 375
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Halsbrann

Jeg vet en del som trigger halsbrann sånn som sterkt krydret mat, banan, leverpostei, brunost osv osv
Melk demper halsbrann, men det er jo ikke tingen på lavkarbo da. Det fins jo sånne syrenøytraliserende midler på apoteket som smaker grøss og gru Ellers er jeg litt usikker, men kanskje hvitost funker? Aner ikke altså, bare en tanke
Har hatt halsbrann helt siden den kom da jeg ble gravid med førstemann og siden har den trofalt fulgt meg i tykt og tynt

__________________


Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 13:17   #10
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Halsbrann

Drikker verken kaffe eller cola og spiser ikke tomater.
Tar gjerne imot flere forslag.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 18:28   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Halsbrann

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Merkelige greier. Jeg har ikke sure oppstøt, merker det heller ikke etter noe bestemt mat eller drikke, men jeg våkner opp om morgenen med halsbrann/sår hals. Dette forsetter slik utover hele dagen. Har hatt det slik i et par uker nå.

Da jeg begynte på ketolysekuren så fikk jeg rar smak i munnen, dette gikk over da jeg fikk halsbrann (har ikke ketolyseånde). Har gått over på litt flere karber og er fremdeles i ketose.

Det pussige er at de gangene jeg unner meg litt flere karber så forsvinner halsbrannen.

Flere som har det slik?

Trixie

Dette var rart. Hva spiser du på kvelden?

Hos meg forsvant halsbrann og sure oppstøt da jeg begynte med lavkarbo, men kommer tilbake når jeg spiser pizza. Da brenner det i halsen på morgenen dagen etter (tidlig). Ja det brenner! Skikkelig vondt og ekkelt og jeg må oppe og drikke vann og ta en paracet, da forsvinner det i løpet av noen minutter.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:09   #12
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Halsbrann

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Dette var rart. Hva spiser du på kvelden?

Hos meg forsvant halsbrann og sure oppstøt da jeg begynte med lavkarbo, men kommer tilbake når jeg spiser pizza. Da brenner det i halsen på morgenen dagen etter (tidlig). Ja det brenner! Skikkelig vondt og ekkelt og jeg må oppe og drikke vann og ta en paracet, da forsvinner det i løpet av noen minutter.

Som oftest spiser jeg ikke noe spesielt om kvelden, er fremdeles mett etter middagen. Kanskje litt baconcrisp men det er ikke mange bitene.
Kanskje jeg bør begynne med noe fast noe om kvelden?

Så halsbrannen din blir borte resten av dagen etter inntak av paracet?

Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 10:47   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Halsbrann

Hvis du får halsbrann av å spise veldig lite karbohydrater og føler deg bra med litt flere, så vil jeg si at svaret er opplagt i forhold til hva du bør gjøre . Det er ikke sånn at minst mulig karber er bra for alle, og kanskje kroppen din trives med litt mer.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 02:10   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Halsbrann

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Så halsbrannen din blir borte resten av dagen etter inntak av paracet?

Trixie

Yepp

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halsbrann av å drikke vann ... nomma Fysisk og mental helse 14 24-10-07 00:07
Hard i magen monki Ketolysekuren 56 26-04-07 23:27
Hurra for halsbrann!! ;) matgal Lavkarbo generelt 4 28-06-05 09:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no