Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sukkerfri/lavkarbo-lakris

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-07, 17:36   #1
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 41
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sukkerfri/lavkarbo-lakris

Finnes det? Vet det finnes sånne bamsegreier men de er steinharde. Er ute etter noe med litt mer sånn pandalakris-konsistens

LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 17:54   #2
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Finnes det? Vet det finnes sånne bamsegreier men de er steinharde. Er ute etter noe med litt mer sånn pandalakris-konsistens

Life-butikkene har Atkins lakris, salt sådan. Den er myk og fin

  Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:01   #3
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Life-butikkene har Atkins lakris, salt sådan. Den er myk og fin

Salt lakris, nam nam...
Har aldri hørt om Atkins lakris. Hva er den søtet med, og hva slags fyllstoff er brukt? Jeg elsker salt lakris, hvis trangen blir for stor tyr jeg til Fribol drops som selges på apotek. De er søtet med sukralose og som fyllstoff brukes polydextrose. Det er et fiberstoff som passerer ufordøyd gjennom kroppen og gir ikke luft i magen slik som sukkeralkoholene. Men jeg kunne gjerne tenke meg å prøve en myk lakris, dropsene er steinharde.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:03   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Atkins-lakris?? Det har jeg ikke sett. Oj.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:10   #5
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

de er søtet med maltitol
de bron har også søt og salt lakris
(fås kjøpt på helsekost butikker)
kjempe gode(jeg foretrekker de bron fremfor atkins
på smak)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:20   #6
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 41
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Takk for svar. Er Atkins lakrisen så myk at den kan skjæres i biter og ha den i is? Har så lyst på lakrisis :O)

LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 19:26   #7
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Takk for svar. Er Atkins lakrisen så myk at den kan skjæres i biter og ha den i is? Har så lyst på lakrisis :O)

Jepp

  Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:12   #8
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 41
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Bestilt fra en nettbutikk nå Gleder meg

LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 22:23   #9
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 42
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Jeg bruker de ekstra lakrisdropsene de er ganske myke

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:39   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

ja også sukkerfri ifa.... men den er kanskje litt søt...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:46   #11
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Takk for svar. Er Atkins lakrisen så myk at den kan skjæres i biter og ha den i is? Har så lyst på lakrisis :O)

Godt å se at det finnes andre som liker lakrisis. Jeg elsker lakrisis, men har inntrykk av at det er veldig få andre som gjør det. Det selges i både Sverige og Danmark, men jeg har ikke funnet det i Norge på flere år. (Forresten, det er kanskje like greit at det er vanskelig å få tak i lakrisis for ellers hadde det blitt vanskelig for meg å leve på lavkarbo)
Selv lager jeg lakrisis av Fribol drops som jeg løser opp i vann og blander med resten av ingrediensene til isen. Jeg bruker også å strø knuste drops over isen.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 22:25   #12
plysjhai
Medlem
 
plysjhai sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 76
plysjhai er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Godt å se at det finnes andre som liker lakrisis. Jeg elsker lakrisis, men har inntrykk av at det er veldig få andre som gjør det. Det selges i både Sverige og Danmark, men jeg har ikke funnet det i Norge på flere år. (Forresten, det er kanskje like greit at det er vanskelig å få tak i lakrisis for ellers hadde det blitt vanskelig for meg å leve på lavkarbo)
Selv lager jeg lakrisis av Fribol drops som jeg løser opp i vann og blander med resten av ingrediensene til isen. Jeg bruker også å strø knuste drops over isen.

Åh, det var et godt tips! Da må jeg bare få flytta så jeg kan få plass til ismaskin. Jeg savner lakrisis!

__________________



Første delmål: - 5kg nådd 19.05.07

plysjhai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 13:52   #13
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Blir man ikke veldig gæærn i magen?

Jeg tror nesten jeg må droppe sukkerfri sjokolade fra nå av, får bare mageknip selv når jeg kun spiser et par biter. Og lakris da, som er lakserende i utgangspunktet...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 14:39   #14
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfri/lavkarbo lakris

Sukkeralkoholer kan gi magetrøbbel, men det kommer selvfølgelig ann på mengden. Jeg blir skikkelig dårlig av for mye sukkerfri sjokolade.Fribol drops som selges på apoteket inneholdet ikke sukkeralkoholer , og jeg har aldri fått magesjau av å spise de dropsene. (Se innlegget mitt lengre oppe i samme tråd).

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 20:26   #15
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri/lavkarbo-lakris

Jeg har blitt helt allergisk mot søtstoffer
Spesielt alle søtstoffer som slutter på -ol, da slår magen seg vrang, blåser seg opp og jeg blir syk.

DeBron-lakrisen er veldig god, har aldri smakt Atkins sin

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 20:36   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri/lavkarbo-lakris

Jammen meg har ikke Ultrabutikken min fått inn sukkerfri godis, deriblant lakris. Ligger sammen med den andre løsgodisen og i tillegg til lakris fant jeg små bamser og colaflasker. De var søtet med maltitol og jeg har unnet meg 2 lakrisbiter og 5 cola, ellers får jeg seriøse mageproblemer!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:43   #17
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri/lavkarbo-lakris

jeg og gubben tok oss litt sånn sukkerfri snop.... fra løsvekt... er jo ett par uker siden det a... men.... begge to låg med mageknip og nærmest slåss om toalettet..... har du problemer med avføringen- så bare spis i vei de snopa....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 14:22   #18
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerfri/lavkarbo-lakris

Det romlet godt i magen av de få bitene jeg tok, så grensa går nok ved 7 små biter ja

Greide å kaste i meg en hel pose atkins-vingummi engang og det var smertefylt!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 16:46   #19
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Sukkerfri/lavkarbo-lakris

Ja, hvis man ikke har aføringsmidler så kan man prøve den lakrisen
Funker ganske bra, bortsett fra at man kaldsvetter og bruker halve natta på toalettet

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lakris og vingummi T77 Vedvarende vekttap 0 24-04-07 14:15
Lakris Hyper Spørsmål og svar 9 20-08-06 00:00
Extra drops med lakris! Iset Generell ernæringsdebatt 3 07-02-06 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no