Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Vil du lukte på ånden min...?"

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-05-07, 22:17   #1
Fisken
Medlem

Fisken sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 53
Fisken er ny på veien

"Vil du lukte på ånden min...?"

I dag har jeg vært helt usannsynlig tørst. Ørkentørr i munnen og en ånde av en annen verden. Stakkars mannen min - jeg lurte på om jeg hadde dårlig ånde og pustet skikkelig på han. "Jaaa...." var svaret jeg fikk.
Jeg vet ikke hvor mye vann jeg har drukket, men tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier 4-5 liter. Jeg føler meg helt fin men for mye vann er vel heller ikke bra, eller hva?

Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 22:24   #2
Dolphin
Seniormedlem

Dolphin sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 46
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: "Vil du lukte på ånden min...?"

Uff ja begynner å kjenne det med dårlig ånde og munntørrhet...hva gjør man med det da?

Ikke sunt å drikke for mye vann nei, men 4-5 liter tar du neppe skade av - iaf ikke så lenge du får i deg nok mineraler og vitaminer

Gammel 23-05-07, 22:33   #3
Tuttan
Medlem

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 56
Tuttan er på en erverdig vei

Jeg har også skikkelig "stålånde" til tider. Munnskyllevanet SB12, som finnes på apoteket, er min redning. Utrolig effektiv!!!

Har hørt at noen får en vond bismak i munnen etter bruk, men det har ikke jeg. Absolutt verdt et forsøk.

Gammel 24-05-07, 07:07   #4
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Tror jeg har hatt stålånde så lenge at jeg og sambo ikke merker det lenger. Men jeg våkner fremdeles opp om natta og på morgenen med tunga klistra til ganen og sammensnurpa hals. Og jeg drikker 3 til 4 liter vann per dag.

Gammel 24-05-07, 09:48   #5
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 44
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Jøssda. Hva kommer dette av? Ketosen? Høres jo ikke spesielt sunt ut.

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 12:47   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det er ikke usunt. Ketoner som skilles ut under ketosen og kommer ut både i urin og gjennom pusten, lukter nå en gang sånn, og diettindusert ketose er ikke farlig under ordnede former, og ergo er ikke ånden det heller, enn hvor plagsom den kan virke..
Ikke alle har det, men det er svært vanlig, og ingenting å bekymre seg over.
Noen opplever den som søtkvalmende, noen som litt aceton/neglelakkfjerneraktig. Jeg hadde den selv i starten, men etter noen uker så forsvant den til tross for at jeg fortsatt er i ketose. Men jeg var heller aldri særlig hardt angrepet. Veldig vanlig assa, og som sakt: no worries!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 12:50   #7
Sulphur
Medlem

Sulphur sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 44
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Nei, dårlig ånde vurderte jeg ikke en gang som farlig.
Jeg tenkte mer på den voldsomme tørsten.

Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 12:54   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Nei, dårlig ånde vurderte jeg ikke en gang som farlig.
Jeg tenkte mer på den voldsomme tørsten.

Aha! Det er som oftest noe man opplever i omstillingsfasen, altså i begynnelsen av en lavkarbokur/diett, og har f.eks med at kroppen trenger å få skylt ut avfallstoffer i kroppen. Å bytte brensel er ikke bare bare

Her er forresten en tråd som kan være nyttig angående vanndrikking!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=t%F8rste

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-05-07, 13:20   #9
Fisken
Medlem

Fisken sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Alder: 53
Fisken er ny på veien

Aha... Takk for svar folkens.
Det kjennes absolutt ut som om ting forsvinner ut av kroppen min, og du verden så fin hud jeg har fått, synes "sliten" rynkene rundt øynene er på retur.

Fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-07, 13:21   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av zalarina, her.

Det kjennes absolutt ut som om ting forsvinner ut av kroppen min, og du verden så fin hud jeg har fått, synes "sliten" rynkene rundt øynene er på retur.

That's the joy of lavkarbo, beibi! Stå på med vanndrikkinga, huden og kroppen har så godt av det atte

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-05-07, 13:51   #11
Eilan
Seniormedlem

Eilan sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av zalarina, her.

....ikke sant! Det med huden er nesten (nesten da) det kuleste med hele greia!

Gammel 24-05-07, 14:00   #12
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

....ikke sant! Det med huden er nesten (nesten da) det kuleste med hele greia!

Og at når vannet tar med seg det oppsamlede vannet man har fra før ut av kroppen så blir alt så mye fastere! Dèt syns jeg er det beste

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Piskeklubb? Fjonken Trening 277 09-10-06 20:03
Hva gjør jeg med den fæle ånden min? lindaalv Lavkarbo generelt 6 26-02-06 11:03
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.