Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-06-07, 01:05   #276
Ani
Gjest

Sv: THEs dagbok

Så flink du er!!

Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 09:32   #277
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Veiedag!

Hurra! En halv kilo ned! (Eller mer, den vekten var ikke helt stabil..) Så nå er jeg på 70-tallet igjen! Og da er det lys i tunnelen!

Men drømte i natt om ferien vi skal på i sommer, og drømte om at jeg spiste sjokolade... Har ikke hatt slike drømmer før, men tror det var en frykt-drøm, redsel for å sprekke og legge på meg igjen. Faren er nettop i forbindelse med denne ferien, tror jeg holder meg fint her hjemme, men ferie er ferie, og da skal det liksom være god mat. Må jobbe frem en strategi. Vil jo ikke legge på meg 3 kilo på en uke.. Det er sjokoladen og til en viss grad kaker som er faren. Og øl.. (men den koster det ikke så mye å unnvære).

Jeg må få spise noe, skal snakke med legen om det, hva jeg kan tillate meg, og hva trening kan hjelpe til med.

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 15-06-07, 14:06   #278
Ani
Gjest

Hurra så bra, gratulere så masse!!!!

Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 11:06   #279
Ani
Gjest

Hvordan går det med denna frøkna da???

Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 16:05   #280
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Gratulerer med vekttapet og med å se 70 tallet i gjen! KJEMPE FLOTT
Stor klem

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:25   #281
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Hei det har vært en aldeles travel helg. Har vært på fest og drukket hvitvin og GT, og spist mye mat, men alt har vært lavkarbo bortsett fra noen små biter melkesjokolade. Det var utrolig søtt. (Den beste sjokoladen jeg har prøvd heter Madagascar fra Lindt, og er på 70%, den er egentlig bedre enn melkesjokolade!!!) Er veldig matlei akkurat nå, men kommer meg nok igjen.

Idag:
Shake, bar, fennikel og ca. 100g kylling, 1 ss majo, endel cashewnøtter, asparges med litt ost og skinke, halv pudding, ca. 70g. ost. To kaffe.

Gammel 19-06-07, 20:27   #282
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

To shakes, to kaffe, to bars, en pudding, en liten bit proteinsjokolade, 5 jordbær, stor salat med to tørkete tomater, 3 skiver skinke, litt ost, litt vispet krem, litt kjøttdeig, bønner og bønnespirer. Macadamianøtter ca. ti stykker. En fanta free

Sist redigert av THE : 19-06-07 kl 20:47.
Gammel 20-06-07, 11:47   #283
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Veiedag!

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Hurra! En halv kilo ned! (Eller mer, den vekten var ikke helt stabil..) Så nå er jeg på 70-tallet igjen! Og da er det lys i tunnelen!

Men drømte i natt om ferien vi skal på i sommer, og drømte om at jeg spiste sjokolade... Har ikke hatt slike drømmer før, men tror det var en frykt-drøm, redsel for å sprekke og legge på meg igjen. Faren er nettop i forbindelse med denne ferien, tror jeg holder meg fint her hjemme, men ferie er ferie, og da skal det liksom være god mat. Må jobbe frem en strategi. Vil jo ikke legge på meg 3 kilo på en uke.. Det er sjokoladen og til en viss grad kaker som er faren. Og øl.. (men den koster det ikke så mye å unnvære).

Jeg må få spise noe, skal snakke med legen om det, hva jeg kan tillate meg, og hva trening kan hjelpe til med.

Grattis med en halv kilo ned!

Jeg gikk opp 2,8 kilo på i ferieuka mi, enda jeg stort sett har spist lavkarbo, men jeg håper det er mest vann og at det går fort ned igjen. Det viktigste er å komme fort i gang med ED igjen, hvis man har tatt en pause

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 13:47   #284
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Oj 2.8 kg. , ta en måling til om et par dager å fortell om det var vann..

Ja, det gjelder å holde tungen rett i munnen. Skal på ferie med venner i begynnelsen av juli, og vet det blir masse god mat... Skal til Sofie Hexeberg neste torsdag, så da skal jeg spørre om hvordan jeg skal gjøre det.

Tror du det er lurt å spise litt fase 3 (he he jeg mener mer en jeg gjør allerede...) fremover mot ferien, eller holde fase 2, litt lavkarbo og litt annet i ferien, så tilbake til fase 2?

Idag: Trent aerobic 45 min. pluss tøying, god kondisjonstime med hopp!
En shake, en ferskendessert, 6 macadamia, 1,5 dl. cottage cheese, to skiver skinke, salat, 4 cherrytomater, litt fennikel. En halv bar med altfor mange karber, men tenkte det var greit etter trening. (Ca. 15).

Uff, spiste litt mer av denne. Ellers litt kjøttdeig med bønner, litt creme fraiche, halv pudding, en bar.

Sist redigert av THE : 20-06-07 kl 21:52.
Gammel 20-06-07, 22:07   #285
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Ja, jeg skal holde deg oppdatert og veie meg hver dag frem til mandag, for å se hvor mye som er vann og slipper fort. Må endre tickeren min hvis jeg ikke har gått ned alt til mandag (veiedag).
Jeg går generelt veldig fort opp uten å skeie ut mye og har ofte brukt lang tid på å gå ned igjen, veldig urettferdig, men håper jeg går litt fortere ned denne gangen.

Jeg har tenkt å spise fase 1 i ukedagene og fase 2 i helgene nå etter sydenturen og så går jeg gradvis over på fase 3 i juli når jeg har ferie igjen. Håper jeg klarer å holde vekta på den måten, evt gå litt ned, og så skal jeg gå på fase 1 og 2 til høsten igjen, helt til jeg nærmer meg målet. Det var det jeg ble enige med Sofie om sist hvertfall.

Gammel 21-06-07, 08:13   #286
Euroslankerinnen
Seniormedlem

God morgen!
I dag skal jeg til Oslo og Tusenfryd Måtte innom og ønske deg en fantanstisk flott helg!
Klem

Gammel 21-06-07, 10:05   #287
Ani
Gjest

Ha en strålende dag THE

Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 10:30   #288
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk i like måte, jenter! Idag er det veiedag, og kan vel ikke si at det ser ut som det er noe borte, her er det strek, men det kan hende en halv kurv norske jordbær har noe med saken å gjøre

Var på landtur i går med venninner, og skeiet ut. Men så lenge det er jordbær, som smaker så godt, og er så sunt, tenker jeg at nå er det sommer, og da vil jeg ha det litt kos. Det var kaker og boller alle veier, men det var jordbærene som faktisk fristet mest! Høsten er lang og da kan jeg kjøre beinhardt igjen. Så har vel egentlig som mål å holde vekten under 80 fremover, og skjerpe inn igjen i august, spise lav-karbomat, og noen få produkter, f.eks frokost og barer. Så får det bli ren bonus om jeg klarer å gå ned noe i juli.

Igår: En ferskendessert, en kaffe, en halv pudding, ca. 1 dl cottage cheese, 6-10 macadamia, ca. 10 mandler, en bar, 3-eggs omelett med 4 skiver, ost, 2 skiver bacon, 3 cherry-tomater, litt tomatsuppe og ost, en pudding, 2 ruter 70% skokolade, og altså, en halv kurv jordbær eller i allefall bortimot..

Idag: Sjokofrokost med litt melk, to kaffe, 4 mandler. Støl fremdeles etter i forigårs!!!

Gammel 22-06-07, 10:49   #289
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Det synes jeg høres ut som en god ide, THE!
Så lenge man holder seg til sunne karber så synes jeg ikke man skal ha dårlig samvittighet nei! Sofie foreslo jo sist at jeg skulle gå over til fase 3 i sommer og heller gå tilbake til fase 1 og 2 til høsten for å ta de siste kiloene.

Norske jordbær er himmelsk, jeg spiste fire stk på onsdag

Gammel 23-06-07, 17:05   #290
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag: Sjokofrokost med litt melk, to kaffe, 4 mandler. Støl fremdeles etter i forigårs!!!

Hva mer? Salat, halv pudding, en hel Heistad gele, indisk kyllingrett med tomat, ost, bittelitt bacongull, to ruter sjokolade. Noe sånt. En shake eller to.

Idag:
Sjokofrokost, shake, en bar, litt kyllingrester, 3 ruter sjokolade, litt cottage cheese, under 1 dl. Ca. 10 mandler. To kaffe latte. Broccolisuppe, litt tomat, litt ost ca. 60 g. En pudding i kjøleskapet, en confecta gele. Planlegger litt krem til den puddingen. Har vært skikkelig uggen og sliten idag. Kanskje fordi jeg har sovet lite den siste uken. Rett før jeg fikk migrene.

Sist redigert av THE : 23-06-07 kl 19:59.
Gammel 24-06-07, 00:23   #291
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Håper du føler deg bedre i morgen! Slitsomt å føle seg sånn uggen

Gammel 24-06-07, 20:39   #292
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag: Ferskendessert, to shakes, to bars. En håndfull nøtter, mandler og pekan/ brasil nøtt (hva heter de på norsk?) Et par skiver salami. En kaffe.

Masse salat, litt omelett med squash, laksepostei. Kremfløte.

Følt meg utrolig dårlig idag, svimmel, uvel, måtte gå fra et selskap. Har spist nok, trodde først jeg ikke hadde spist nok, så kjørte på, men det hjalp ikke så skjønner ikke helt hvorfor jeg føler meg så utrolig dårlig. Føler meg nesten matforgiftet. Har vært litt lite søvn i den siste uken, men at jeg skal bli så dårlig av det? Har sovet nok i natt.

Gammel 24-06-07, 21:48   #293
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Uff, så ekkelt, THE, håper formen tar seg opp til uka! Hvis ikke bør du kanskje ta en liten tur til legen.

Gammel 25-06-07, 00:47   #294
Ani
Gjest

STAKKARS DEG DA!!! Håper du føler deg bedre snart.. god bedrings klem fra meg

Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:57   #295
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Hei jeg føler at kroppen har vært skikkelig i ubalanse, som om jeg skulle vært gravid el. Hormonspiral skulle være temmelig sikker.. Litt bedre i dag, men det er litt kjipt for jeg skal på jobbintervju imorgen og da må jeg jo være i ship shape.

Har forøvrig gått ned litt mer!

Idag: En ferskendessert, to kaffe, en Atkinsbar, en fiskekake, en bar. Tunfisksalat.

Sist redigert av THE : 25-06-07 kl 14:31.
Gammel 25-06-07, 20:20   #296
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Har forøvrig gått ned litt mer!

Idag: En ferskendessert, to kaffe, en Atkinsbar, en fiskekake, en bar. Tunfisksalat.

To kjøttkaker, ca.8 macadamia, 6 cashews, kinakål. En pudding.

Fremdeles sulten... Men føler meg langt bedre!

Gammel 25-06-07, 21:23   #297
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Oj, så spennende!! Lykke til på jobbintervju, håper formen er helt tipp topp da!

Gammel 26-06-07, 00:12   #298
Ani
Gjest

Så spennende med jobb interju ha riktig lykke til, jeg krysser armer og ben for deg!!!

Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 15:12   #299
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk, takk, føler det gikk ganske bra. Får ikke svar før om opptil en måned, da.

Idag: Ferskendessert, pannekake, salat med tunfisk, ca. 10 macadamia. Halvannen rute sjokolade. Sjokopudding, en liten neve pistasjnøtter og cashews. Tomatsalat med mozarella til middag. pluss en bar.

Sist redigert av THE : 26-06-07 kl 21:38.
Gammel 26-06-07, 16:13   #300
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Blir spennede det.. litt lenge å vente da..
Har akkurat spist salat med laks her... jeg har skikkelig dilla på laks.. he he... masse omega 3 fettsyrer og sikkert bra for leddgikten min..
Ønsker deg en god dag, vennen
Stor klem

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.