Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

HASTER pga ferie ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-07, 13:50   #1
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

HASTER pga ferie ...

Hei! Håper noen kan og gidder å svare kjapt.....Jeg har aldri bestilt noe fra sukkerfritt.com, men tenkte jeg skulle gjøre det. Har forstått det slik at produktene der, sjokoladen tenker jeg på, inneholder meget lite karbohydrater...stemmer det? Og hva med Sukrin som selges der? Noen prøvd det? Jeg bruker nå Splenda, men er faktisk ikke så veldig fornøyd med den, syns den har en litt bisk ettersmak...Takker for svar! Det haster litt for jeg må nesten bestille idag hvis jeg skal få det før jeg drar på ferie!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 13:57   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: HASTER pga ferie...

Sukrin har jeg sett ganske sterkt anbefalt her på forumet, så det har i hvert fall jeg lyst til å prøve. Det stemmer nok at det er veldig lite nett-karber i sjokoladen, men den er full av kunstig søtning og derfor bare å anbefale i små mengder. Hvis du er inne på siden, så regner jeg med at det er oversikt over innholdet på produktene der.
De har forresten noen sinnsykt gode skumbananer.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:04   #3
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: HASTER pga ferie...

Tusen takk for svar. Ja, jeg er inne på siden nå, og det er dårlig med infor om karbohydratinnholdet! Det er bare på noen av sjokoladene det står......Men IKKE på kjekssjokoladen som jeg har lyst på!! Og skumbananene ser gode ut ja, men det står ikke karb innholdet, kun hva som er tilsatt.....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:10   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: HASTER pga ferie...

Kjessjokoladen ville jeg latt ligge. Du vet vel hva kjeks er laget av?
Når det gjelder bananene er det nesten ikke nett-karber i dem heller. Men de er jo ikke akkurat sunne fordetom

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:28   #5
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: HASTER pga ferie...

Jada, jeg vet jo det i grunn.....men jeg kan skeie ut litt en gang i blant, jeg skal ikke ned mer en et par-tre kilo til, og den er vel en god erstatning for kvikklunsj kanskje...? Nå har jeg bestilt litt forskjellig, så får vi se da....Det er ganske dyrt siden posten skal ha 97 kroner(!!!!) for å sende den til meg!! Så det blir nok ikke handling der ofte.... Hvor får man kjøpt denne Cavalier-sjokoladen som alle snakker om her da?? Jeg finner den ingen steder...

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:31   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: HASTER pga ferie...

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Jada, jeg vet jo det i grunn.....men jeg kan skeie ut litt en gang i blant, jeg skal ikke ned mer en et par-tre kilo til, og den er vel en god erstatning for kvikklunsj kanskje...? Nå har jeg bestilt litt forskjellig, så får vi se da....Det er ganske dyrt siden posten skal ha 97 kroner(!!!!) for å sende den til meg!! Så det blir nok ikke handling der ofte.... Hvor får man kjøpt denne Cavalier-sjokoladen som alle snakker om her da?? Jeg finner den ingen steder...

Cavalier har de på helsekosten, og på noen dagligvareforretninger. Det er også noen dagligvareforretninger og kiosker som har sjokolade fra sukkerfritt.com også.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:34   #7
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: HASTER pga ferie...

Javel!?! Hvor da??? Vet du...?

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:38   #8
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HASTER pga ferie...

Ultra og Meny-butikkene har gjerne, men ikke nødvendigvis i snop-avdelingen men i helsekost. 7-11 og deli de luca-kiosker har av og til et lite utvalg også. Ellers er det Life-butikkene som også fører en del sukkerfrie ting.

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:43   #9
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: HASTER pga ferie...

Eurospar har hvertfall sjokolade fra sukkerfritt.com

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:47   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: HASTER pga ferie...

Her har de noen sjokolader fra sukkerfritt, og en fra cavalier på EuroSpar og noen sjokolader fra sukkerfritt på Mega. På SunKost her har de også ganske mange forskjellige fra Cavalier.

Du kan også kjøpe Sukrin i noen utvalgte helsekost/butikker:
http://www.sukrin.no/bestille.html

Men, vær obs de er søtet med maltitol, og jeg får vertfall problemer med magevondt og diare når jeg har spist sjokolade fra cavalier. Har derfor droppet å kjøpe flere cavalier og gidder heller ikke prøve de fra sukkerfrit... Ikke sikkert du reagerer på samme måte, det må du prøve deg frem til.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 17:42   #11
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 44
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: HASTER pga ferie...

Nå fant hvertfall jeg en nettbutikk jeg ikke visste om før.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 17:59   #12
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: HASTER pga ferie...

Som med alt annet så må magen og tarmene vennes til maltitol. Den første porsjonen gir nok raskt-ut-på-do-mage, men etterhvert ender man opp på slippe-luft-nivå. Prompegodt kaller jeg slik sjokolade og sukkertøy.
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:41   #13
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: HASTER pga ferie...

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Som med alt annet så må magen og tarmene vennes til maltitol. Den første porsjonen gir nok raskt-ut-på-do-mage, men etterhvert ender man opp på slippe-luft-nivå. Prompegodt kaller jeg slik sjokolade og sukkertøy.
Trixie


PROMPEGODT.... veeldig treffende. Den skal jeg låne

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:02   #14
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: HASTER pga ferie ...

Ja, prompegodt er det sikkert!! Jeg har faktisk ikke merket det på magen når jeg spiser maltitol, jeg tåler det godt.....men det kan jo hende jeg reagerer hvis jeg spiser mye! Nå skal jeg ikke "stappe" dette i meg hadde jeg tenkt, men det er godt med litt sjokolade på lørdagskvelden, og til baking.

Derimot så promper jeg enormt hvis jeg skeier skikkelig ut og spiser spaghetti feks!!! Etter at jeg la om kostholdet til minimalt med karbs, så har jeg faktisk så sjelden luft i magen at jeg skvetter hvis jeg slipper en "smyger"..... Det er jo bare nok en fordel, spør du meg....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om full bukplastikk og ferie … (haster litt!) Borealis Fysisk og mental helse 7 08-06-07 18:30
tilbake fra ferie..... snupperella Ketolysekuren 17 30-08-06 18:32
Ferie 06 mariat Livets lyse side 3 09-06-06 08:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no