Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Hm. Å hinte til at ingen av oss trener eller vet noe som helst om kosthold, og at vi alle kommer til å dø/se ut som yokohamafendere er nok et ørlite overtramp i min verden. Jeg innrømmer den.
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)
Yokohamafendere!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 56
![]() |
Faktisk er det helt tvertimot for meg. Siden jeg startet med ketolysekuren har jeg faktisk gått ifra å være "nesten" sykelig opptatt av mat .Til å ha et fullstendig normalt forhold til og inntak av mat , til tross for at kiloene nå går av. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#54 |
Seniormedlem
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes Vintage selv gjorde en glimrende jobb med å være usaklig: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Litt enig, selv om jeg ikke akkurat synes hovedinnlegger var særlig saklig heller. Men det er nok av usaklige motsvar her i tråden, så jeg synes det er litt trist at vi ikke kan diskutere som voksne mennesker. Men nok om det. Nå leser sikkert ikke Vintage her mer, men jeg vil bare si at jeg synes det er litt rart at det blir nevnt mangel på utholdenhet her, når jeg faktisk aldri har hatt mer energi enn det jeg har på lavkarbo. Jeg har MYE større utholdenhet på trening enn det jeg hadde før, jeg orker MYE lengre og kraftigere treningsøkter både når det gjelder styrke og kondisjon. I tillegg er jeg mindre klønete, jeg er mer klar i hodet og jeg har bedre reaksjonsevne. Jeg har også bedre helse enn noensinne, sover bedre, er kvitt PMS, har regelmessig menstruasjonssyklus, renere hud og mye annet.
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Alder: 53
![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Hei! Orker egentlig ikke inngå i noen diskusjon, men dette MÅ jeg bare kommentere!! Mye som har blitt sagt her, og jeg vet ikke hva som er rett eller galt, men jeg følger magefølelsen, (og kroppsfølelsen min ikke minst!!) og tar til meg det jeg får av informasjon og fornuftig, logisk tekning!! Jeg så et program på tv (husker dessverre ikke hvilket, men det er sikkert mange av dere som så det!) hvor lavkarbo ble diskutert av leger og forskere. De tok en gruppe barn/ungdom som gjorde det dårlig på skolen og ga de frokost som besto av fett og proteiner. Etter bare noen mnd hadde de forbedret skolekarakterene med over 40%! De skjønte mye mer enn de gjorde før!! Så hjernen trenger tydligvis IKKE karbohydrater for å fungere! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g)
![]() |
![]() |
#57 |
Seniormedlem
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Jøss, dette med kreft har jeg også hørt om men det var spesielt interessant å lese om en personlig erfaring på den fronten. SPENNENDE!! Jeg er selv overbevist om at de aller fleste sykdommer vi har bunner i kosthold og livsstil på en eller annen måte, og kan rettes opp på denne måten også. Med unntak, selvsagt.
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Hei! Ja, det er veldig interessant! Og virkningsfullt håper vi! Jeg tror dessverre ikke min venninne blir frisk, men hun kan leve lenge og ha det godt mens hun lever. Hun har allerede forbedret sin helse enormt pga kostholdet! Og når det gjelder diabetesen som blir diskutert her, så vil jeg også tilføye at i forbindelse med cellegift kurer, så må hun ta noen tabletter i forkant og etterpå. Disse tablettene gjør at blodsukkeret fyker til værs (ligger på 30-35 og det er veeeldig høyt!!Og hun har det ikke godt da), men etter kostholdsendringen ligger det på rundt 12-14! Noe hun ikke merker på kroppen i den perioden! Og det mener jeg er heeelt FANTASTISK! Og bare det å redusere insulindosen er et krafttak for kroppen på veien mot bedre helse! Så det så... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Seniormedlem
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Fantastisk!! Hva sier legene da? Dette må jo undersøkes nøyere!
![]() |
![]() |
#60 |
Juniormedlem
Alder: 43
![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Oi, oi, oi.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#61 |
Seniormedlem
Alder: 59
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For ett flott innlegg!! Håper det går bra med veninnen din, men fint å høre at lavkarbo hjelper henne. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
Hvor: Bærum
![]() |
Dette var et meget interessant innlegg - takk for at du ville dele dette med oss. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt
![]() |
![]() |
#63 |
Medlem
Alder: 59
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette var veldig interessant, så jeg måtte google litt på kreft og karbohydrater, og kom over denne artikkelen på forskning.no. Veldig interesant lesning, og jeg tror jeg skal skaffe meg denne boka. Er det noen som har lest den?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#64 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Min høyeste aktelse for de av dere som prøver å beholde et visst diplomati i denne debatten, men ærlig talt dere: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#65 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Hei Vintage ( som jeg mistenker for å være den samme som sender spørsmål om dette til min E-post)
Vennlig Hilsen Torkil ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#66 |
Seniormedlem
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Takk Torkil!
![]() |
![]() |
#67 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig interessant innlegg.
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem
![]() |
Hei! Jeg vet dessverre ikke nøyaktig hvor mye hun får i seg, men vet hun følger det som står i boken "Best uten brød" hvor det anbefales 72 gram pr dag. Hun får ikke i seg så mye, det vet jeg, jeg vil tippe at det ligger rundt 20-50 alt ettersom.... Dette har som sagt også veldig god virkning på diabetesen hennes. Noe som også er viktig for hennes almenne tilstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 76
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Kritikk kan være bra for et forum hvor enigheten er såpass massiv som her. Kanskje er kritikk en mangelvare hos oss, siden denne trådstarteren tydeligvis friga en masse energi og aktivitet hos medlemmene? Det kan være sundt å snu de samme steinene om igjen av og til, ikke minst for de stadig tilkomne nye medlemmene.
Sist redigert av tbear : 20-07-07 kl 13:26. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father
![]() |
![]() |
#70 |
Gjest
|
Signerer denne av hele mitt hjerte. |
![]() |
![]() |
#71 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Go Smula, go Smula!!! Signerer alt som blir skrevet her!
Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
Hvor: Alta
Alder: 67
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Dette er det teiteste jeg har sett!!! - iallefall idag.
![]() |
![]() |
#73 |
Juniormedlem
Alder: 54
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem
Hvor: Akershus et sted
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Newbie
Det er bra og ha kjennskap til en ting. Og det som fungerer for deg, fungerer for DEG. Men vet du hva? Det fungerer ikke for MEG.
Hilsen fra mei ![]() Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen! Sist redigert av Pc-snuppa : 25-07-07 kl 17:44. Årsak: retting av skrivefeil |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins :-)
![]() |
![]() |
#75 |
Medlem
Alder: 67
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd)Heia PC-suppa! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |