Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-08-07, 13:12   #1
geysirland
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 56
Innlegg: 155
geysirland er på en erverdig vei

Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Blir dere ikke fryktelig sulten på kvelden hvis siste måltidet er rundt 18 eller 19 ????

__________________
Første delmål er 90 kg ca 7,8 kg ned! Complete!
Andre delmål er 85 kg ca 4,2 kg ned!


geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 13:20   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Jeg spiser ca 3 måltider om dagen også litt småspising innimellom, jeg da.. Frokost, lunch og middag.
Innimellom, spesielt når jeg skal jobbe natt, så tar jeg meg en middag til sånn i 23 tiden:P

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 13:23   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Jeg går på ketolysekuren og spiser ca 4 måltider pr dag. Men også flere, viss jeg er sulten. Spiser når jeg er sulten, og stopper når jeg er mett (ikke overmett)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 13:28   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

3 el 4 måltider, alt ettersom. Spiser sjelden frokost jeg da...men det står i ketolyseboka at man kan velge om man vil spise frokost eller ikke, noen som kan utdype dette? Torkil forklarer det med at når man er i ketose forbrenner man fett døgnet rundt, og da er ikke kroppen like avhengig av frokosten (og karbene man pleide å bruke som brensel) tidlig på dagen?? Spiser lunsj mellom 10 og 14 - varierer veldig. Middag mellom 15 og 19 og kvelds mellom 18 og 21 som oftest.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 13:32   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Når man er i ketose forbrennes fett døgnet rundt. Og som Torkil sier, man kan hoppe over frokosten. Man kjenner jo når man blir sulten, og spiser da

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 13:41   #6
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Hm. Så fint da, da var jeg ikke helt bak mål

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 15:21   #7
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Jeg spiser som regel 3 måltider pr dag, men noen ganger 4 hvis jeg er mer sulten.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 15:28   #8
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Jeg spiser også som regel tre måltider. Fire om jeg er mer sulten. Småspiser ikke, og har ikke mellommåltider.
Selv om jeg ikke følger ketolyse, så har jeg såpass lite "raske karbohydrater" at det ikke er noe problem å spise sjelden, lenger, på grunn av mye mer stabilt blodsukker.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 15:41   #9
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 67
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Jeg spiser fire måltider om dagen. Middag ca fire og kvelds ca 8-9 om kvelden. prøver å ikke spise mellom måltidene, men det kan bli litt nøtter eller baconcrisp innimellom, eller en liten fromasj til kaffen om ettermiddagen.

reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 15:49   #10
solungen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rælingen
Alder: 56
Innlegg: 17
solungen er på en erverdig vei

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

prøver hver 3-3,5 time jeg..blir 5...og ikke etter 20.00.

solungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank.no Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 18:00   #11
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Jeg spiser når jeg er sulten jeg...rett og slett!
Og er jeg sulten kl 22 om kvelden, så spiser jeg...til jeg er mett..

  Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 18:19   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Spiser 3 måltider pr dag, men gjerne mellom måltider (små - en babybel ost, et par tomater, 1/2 avocado.... noen nøtter). Spiser aldri de to-tre siste timene før jeg legger meg. Går aldri mer enn 6 våkne timer uten mat.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 18:24   #13
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 39
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Opprinnelig lagt inn av moinx, her.

Jeg spiser når jeg er sulten jeg...rett og slett!
Og er jeg sulten kl 22 om kvelden, så spiser jeg...til jeg er mett..

SAmme her!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:31   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spiser alle her 4 måltider pr dag?

Opprinnelig lagt inn av geysirland, her.

Blir dere ikke fryktelig sulten på kvelden hvis siste måltidet er rundt 18 eller 19 ????

Klokka er bare tall. Ikke følg den når du skal spise, følg sulten.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
FitDay og hvor mange karber pr dag... elco Lavkarbo generelt 28 23-11-08 22:02
Har du prøvd stoffskiftedietten? Gir Spørsmål og svar 12 03-12-07 20:53
Antall måltider pr dag? chablis Lavkarbo generelt 7 15-07-05 17:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no