Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Nepelasagne

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-08-04, 19:14   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nepelasagne

Lag din favoritt-lasagneoppskrift og erstatt lasagneplatene med skivede hvite neper (bruk ostehøvelen). Smaker som lasagne og er SNADDER!! Bedre enn forventet, mye bedre.

Jeg lager det slik:

1 pk kjøttdeig
1 boks hakkede tomater
frisk sopp
1 løk
3-4 båter hvitløk, presset
krydder
2 ss tomatpure

Stek kjøttdeigen, bland den i en gryte med det andre og la det koke i en halvtime. Legg dette lagvis med neper (legg nepene som takstein) og ha masse ost over. Stek i ca 20-30 minutter.

Gammel 12-08-07, 23:07   #2
pondus
Medlem

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Bergen
Alder: 57
pondus er på en erverdig vei

Sv: Nepelasagne

Hei Iset !

Måtte bare takke for en utrolig oppskrift!!

Dette var namm... Hadde ikke alle ingrediensene, men nok til at dette var KNALL godt. Kommer garantert til å lage det flere ganger. Igjen, takk for en herlig oppskrift

Gammel 13-08-07, 09:39   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Knall!
Jeg har laget nesten samme greia, men en vegetarisk variant med aubergine, men neper skal jeg også prøve. Neper da -nostalgi, nepeslang var en årlig forteelse i barndommen

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 10:24   #4
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Dette MÅ bare prøves!

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 11:10   #5
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Denne lager jeg ofte og den er knallgod. Kan varierers i det uendelige med krydder og grønnsaker oppi.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 17:48   #6
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Vannes nepene veldig ut når de blir stekt?

Jeg laget en variant med squash en gang, men den ble veldig blaut, for grønnsaken skiller ut vann når den kom i varme. Så det var ikke så ideelt, selv om den var god på smak. Er på jakt etter noe som gjøre den lasagnaen tørrere neste gang.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-07, 18:25   #7
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Vannes nepene veldig ut når de blir stekt?

Jeg laget en variant med squash en gang, men den ble veldig blaut, for grønnsaken skiller ut vann når den kom i varme. Så det var ikke så ideelt, selv om den var god på smak. Er på jakt etter noe som gjøre den lasagnaen tørrere neste gang.

Nei, det ble ikke så mye vann av nepene som av squash og champignon synes jeg. Når du bruker squash så kan du skive den og trekke ut litt av vannet med salt (søk etter en moussaka-oppskrift for mer info om det).

Lagde til middag i dag av en pakke med neper (var vel 6 små neper), 400 gram kjøttdeig, en løk, et glass toro pastasaus.. Ble skikkelig digg

Neper må da være utrolig digg fløtegratinert..

Gammel 27-08-07, 17:50   #8
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Mmm, jeg er definitivt inspirert!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:37   #9
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Denne lagde jeg i forrige uke, men i fyllet blandet jeg et beger cottage cheese, en god del Norvegia og litt helmelk (Som erstatning for hvit saus som jeg pleier å ha i lasagne). O MY GOD! Alle gaflet i seg som gale, inkludert undertegnede

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:44   #10
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Denne lagde jeg i forrige uke, men i fyllet blandet jeg et beger cottage cheese, en god del Norvegia og litt helmelk (Som erstatning for hvit saus som jeg pleier å ha i lasagne). O MY GOD! Alle gaflet i seg som gale, inkludert undertegnede

Det er viktig at nepene blir høvlet tynne nok. De som var litt tjukke falt ikke i smak hos de andre. Jeg digget begge deler, dog.

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 21:48   #11
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Dytter opp denne, den var virkelig god!

Nå hadde jeg i litt cottage cheese, litt cf og noen osteskiver i "sausen", da jeg ikke er så kjempeglad i for skarp tomatsmak. Men det ble skikkelig godt, og mannen syntes det var bedre enn vanlig lasagne. Nepene smakte ikke noe rart heller, konsistensen ble helt fin, jeg høvlet også tynne skiver med ostehøvel

Gammel 07-07-08, 12:56   #12
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

karbs?

quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 19:51   #13
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Med fare for å høres ut som en nepe, er neper de små runde og røde grønnsakene med sterk smak på. Hørtes ut som en interessant oppskrift..

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 20:20   #14
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

http://www.bama.no/eway/no/gronnsaker/nepe/index.aspx neper..

Det du tenker på er kanskje reddik? http://annicaommat.files.wordpress.c...sk-reddik1.jpg

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:18   #15
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Nepen er hvit og på størrelse med type et eplekart til et stort eple
Nyper er små røde og inneholder kløpulver
og Reddik er liten, rød, med en spiss smak.

Sist redigert av nellie : 07-01-11 kl 21:25.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 21:20   #16
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Fantastisk oppskrift forresten Mannens absolutte favorittrett.

Gammel 07-01-11, 22:50   #17
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Jepp. Var nok reddiker jeg tenkte på. Tror kanskje jeg aldri har smakt neper :O Jeg er ikke så sikker på at jeg har lagt merke til dem på butikken heller.. Da blir det neste prosjekt. Prøve neper. Takk for hjelpa

Gammel 07-01-11, 22:59   #18
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Nepelasagne?

Ohmygod,det er en vits her et sted, jeg kjenner det på meg ..

Men det må prøves! Det er klart

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 22:59   #19
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

De smaker egentlig ikke sånn veldig mye. Litt spiss smak på de også.. Veldig fine som "pastaplater" og gode å gratinere ala ostegratinerte poteter

Vanskelig å få tak i dem på vintern og våren, men seint på sommeren og på høsten er de toppers!

Gammel 08-01-11, 01:01   #20
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Okei. Kanskje ikke det neste prosjektet da, men jeg må huske å teste denne ut.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.