Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pinlig ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-08-07, 18:04   #1
nettan
Medlem

nettan sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 47
nettan er ny på veien

Pinlig ...

Noen andre som har det som meg??
Synes det er pinlig og handle... når jeg kjøper fløte seter rømme meieri smør ovs... sitter de i kassen og tenker: dette jenta mi har du ikke godt av.. *ler*

nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:15   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Pinlig..

Eller de tenker at her er det en som går på Atkins

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:28   #3
Merre
Juniormedlem

Merre sin avatar

Hvor: sørlandet
Alder: 53
Merre er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av nettan, her.

Synes det er pinlig og handle... når jeg kjøper fløte seter rømme meieri smør ovs... sitter de i kassen og tenker: dette jenta mi har du ikke godt av.. *ler*

tror ikke de tenker for mye. Du handler jo bare god mat

Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:33   #4
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Det tenker de ikke over. Jeg føler det også litt sånn, men gidder ikke bry meg om det. Det hadde vært verre om jeg hadde kjøpt haugevis av desserter og godteri, som jeg gjorde før.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:52   #5
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Det er vel absolutt det første du skal drite i når du begynner på denne kuren!

Hadde det vært noe bedre om du kjøpte haugevis at chips og sjokolade, da, synes du?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:30   #6
Tusta85
Seniormedlem

Tusta85 sin avatar

Medlem siden: May 2007
Alder: 39
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Jeg tenker mer over hva de tenker dersom jeg kjøper masse snop og sjokolade.

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:36   #7
nettie
Medlem

nettie sin avatar

Alder: 49
nettie er på en erverdig vei

er du fra ålesund nettan??

Gammel 15-08-07, 19:44   #8
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Det skal jo være masse grønnsaker i kurven også.... og det veier opp

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:26   #9
moinx
Gjest

Jeg har jobbet i dagligvare og har ALDRI tenkt over hva folk handler, har godt/ikke godt av...
Så handle smøret og rømmen din med stolthet, du!!

Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 21:32   #10
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Pinlig ...

Tidligere handlet jeg forskjellig mat på forskjellige butikker. Alt kjøttet på Maxi, alle grønnsaker på Ultra, og småtilbehør på Bunnpris. På Ultra trodde de sikkert jeg var veggis, på maxi måtte de tro jeg var sprø som bare spiste kilovis med kjøtt, mens på Bunnpris må de ha trodd at jeg egentlig ikke spiste noen ting.

Slapp av. Sånne tanker går fort over.

Gammel 15-08-07, 21:53   #11
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Jo, det med butikken VET jeg at de ikke gidder å bry seg om. Har jobbet i butikk før, og tenkte mer på å få varene nedover båndet, enn på hva det var de handlet.

Men, jeg har begynt på kurs i dag. Sammen med mange "sunne" mennesker. Nesten ALLE er slanke. Så sitter jeg der da med laptop lunsjboksen min med all mulig slags fet og god mat i. Jeg har tilogmed egen fløte til kaffen. Jeg er ikke slank, men jeg prøver å si at jeg går på lavkarbo-diett. Reaksjonene er ikke spesielt hyggelige.

Det er lett å si og tenke at man ikke skal bry seg om det, men det stikker litt likevel. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som har interresse eller forståelse for denne type diett, og har derfor ikke klart å ha en god diskusjon om det heller. Siden jeg aldri har snakket med noen om dette, har jeg ikke klart å "trene" på gode argumenter når det hagler råd rundt meg om "riktig fett", og "viktige karbohydrater". snufs.

Kurset varer i 2-3 måneder, og jeg HÅPER virkelig jeg klarer å gå ned noe på den tiden. Da kan jeg glanse meg med "hva-var-det-jeg-sa" feelingen!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 22:55   #12
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Jo, det med butikken VET jeg at de ikke gidder å bry seg om. Har jobbet i butikk før, og tenkte mer på å få varene nedover båndet, enn på hva det var de handlet.

Men, jeg har begynt på kurs i dag. Sammen med mange "sunne" mennesker. Nesten ALLE er slanke. Så sitter jeg der da med laptop lunsjboksen min med all mulig slags fet og god mat i. Jeg har tilogmed egen fløte til kaffen. Jeg er ikke slank, men jeg prøver å si at jeg går på lavkarbo-diett. Reaksjonene er ikke spesielt hyggelige.

Det er lett å si og tenke at man ikke skal bry seg om det, men det stikker litt likevel. Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som har interresse eller forståelse for denne type diett, og har derfor ikke klart å ha en god diskusjon om det heller. Siden jeg aldri har snakket med noen om dette, har jeg ikke klart å "trene" på gode argumenter når det hagler råd rundt meg om "riktig fett", og "viktige karbohydrater". snufs.

Kurset varer i 2-3 måneder, og jeg HÅPER virkelig jeg klarer å gå ned noe på den tiden. Da kan jeg glanse meg med "hva-var-det-jeg-sa" feelingen!

Jeg gikk ned 20 kilo med lavkarbo mens jeg gikk på skole der alle syns jeg spiste ALT for god mat til å gå ned i vekt.... Så bare glem blikka og fokuser på ditt du veit.... den som ler sist....

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 11:44   #13
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Den kjenner jeg igjen.. Min mor lurte på når jeg skulle slutte med dette tullet og spise ordentlig mat igjen.. Hun sluttet å klage da jeg hadde gått ned nesten 20 kg og da begynte hun selv

La kursdeltakerne mene hva de mener, det er hva de ser fremover som er det viktigste og det er jo at du går ned i vekt.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 14:40   #14
Starry Eyes
Medlem

Starry Eyes sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 49
Starry Eyes er ny på veien

Hehe...utrolig bra at du sier det for jeg har også hatt den følelsen at folk kikker litt overbærende på meg når jeg handler inn all 'ketolyse-godisen' min. Og det ligger igjen litt overvintra skam i meg og, så det er sikkert derfor jeg legger merke til det.
Men på den annen side er jo dette et utslag av hvor indoktrinert alle er i forhold til et tradisjonelt kosthold, light-bølge og den gjengse fett-angst.
Men er det ikke litt merkelig at folk legger merke til hvor mye og hvilken type mat en overvektig person spiser og faktisk kan dømme dem for det mens normalvektige folk nok ikke får denne spesielle oppmerksomheten selv om de spiser akkurat det samme, og ofte mye mer usunt. Er det ingen som tenker at de blir (inn)feite/lever usunt/er udisiplinert/er dumme/late etc?
Men men, at dobbeltmoralen lever i beste velgående er det vel liten tvil om...
Uansett - jeg merket endel hevede øyenbryn av den typen der på jobb når jeg tøt i meg diverse fettholdige godsaker i kantina, men nå når folk ser hvor mye jeg har gått ned begynner de å se på meg mer med interesse og undring av typen 'Hva er det hun der gjør riktig da???'...moro moro

Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 15:11   #15
AKB
LIvsnyter

AKB sin avatar

Alder: 78
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Når du en gang er ferdig på kurset ,kommer du til å le godt. Av de som ser rart på deg i dag. Kos deg du

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 15:49   #16
Trixie
Medlem

Trixie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Trixie er ny på veien

Gå i litt store, luftige plagg på kurset inntill siste dag. Ta på deg noe nytt i riktig størrelse. For hvem ler best da!!

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 16:53   #17
nettan
Medlem

nettan sin avatar

nettan er ny på veien

Takk for alle komentarer

Det er merkelig hvor opptatt man kan være av hva andre tenker
Men som sagt så er det jo sant at den som ler sisst ler best
kan ikke noe for det men jeg tenker litt på det selv om jeg skal bare drite i det...
Prøver og handle litt hvær dag så det ikke blir så mye..
Men det går vel over man kan jo ikke bry seg om hva andre tenker og mener hele tiden

Gammel 16-08-07, 17:04   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Hei.

Jeg også tenkte den tanken i begynnelsen.. Det er nok litt av selvtilliten som spiller oss et puss... Men etterhvert som JEG merka at kuren hjalp, og kommentarene kom, da gikk det over...

Og jeg handla en gang i uka til en fam. på 4, der 2 går på kuren.... Litt av noen handlekurver jeg hadde gitt...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 17:18   #19
nettan
Medlem

nettan sin avatar

nettan er ny på veien

Jeg ser aldri hva andre handler så det er vel ingen som ser meg heller
satse på deg jeg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.