Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lusekampanje uke 35

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-07, 23:43   #1
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Lusekampanje uke 35

Er deres barnehage/skole med?
Vi fikk skriv + en lusekam fra barnehagen til sønnen min. Masse informasjon om lus og at det skal være felles kampanje nå i uke 35 for å bli kvitt luseepidemier.
Har ikke hørt en lyd fra skolen til datteren min om denne kampanjen, og det syns jeg er dårlig. Spesielt siden jeg ga dem jo beskjed da hun hadde lus for en uke siden. Da spesielt burde de være med på denne kampanjen.
Om deres skole/barnehage ikke er med, ta kontakt med dem med det samme. De får billige lusekammer når de bestiller før 30.08.
Tenk - ingen skoler i de store byene har meldt seg på. Ikke rart lusa går amok.

www.lusfrinorge.no

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 07:56   #2
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lusekampanje uke 35

Har heller ikke hørt noe fra skolen til snuppa.

Men i løpet av de årene hun har gått i barnehage så har vi vel hørt om 1 tilfelle og hun har aldri hatt det. Takk og pris.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:23   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lusekampanje uke 35

Skolene og barnehagene i vår kommune er med.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:41   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Lusekampanje uke 35

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Har heller ikke hørt noe fra skolen til snuppa.

Men i løpet av de årene hun har gått i barnehage så har vi vel hørt om 1 tilfelle og hun har aldri hatt det. Takk og pris.

I følge den linken er det veldig ofte det blir rapportert om lus til skoler og barnehager, men at de ikke informerer foreldrene. Og da er det jo ikke så lett å bli kvitt lusa da.

Jeg syns dette var et kjempeflott tiltak! Vi har også alltid sluppet unna, men nå som vi oppdaget disse dyra i forrige uke, vil jeg aldri ha sånne i hus igjen. Og da er det viktig at alle grer.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:05   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Lusekampanje uke 35

Vi fikk luselapp andre skoledag, men uten beskjed om noen kampanje. Vi grer nå likevel vi da.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:20   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lusekampanje uke 35

Har har vi ikke hørt noe om noen kampanje. Lusa gikk skikkelig på rundgang i barnehagen i våres, men minstmann stillte med 3 mm hår og da er det for kort til at lusa får feste. Han var den eneste på avdelingen som ikke fikk lus og enkelte fikk det 2 ganger!!!

Da vi i FAU truet med helsesøster og kontroller i gangen før ungene fikk komme inn så tok foreldrene det seriøst og epedemien døde ut.

Jeg sjekker mine hver eneste dag og hører jeg om lus kommer klippemaskinen frem.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 11:50   #7
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lusekampanje uke 35

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

I følge den linken er det veldig ofte det blir rapportert om lus til skoler og barnehager, men at de ikke informerer foreldrene. Og da er det jo ikke så lett å bli kvitt lusa da.

Jeg syns dette var et kjempeflott tiltak! Vi har også alltid sluppet unna, men nå som vi oppdaget disse dyra i forrige uke, vil jeg aldri ha sånne i hus igjen. Og da er det viktig at alle grer.

Er sikkert fler barnehager som ikke gir beskjed og det er utrolig dårlig, for hvordan skal de bli kvitt det da.
Men barnahgen hun har gått i vet jeg gir beskjed om sånne ting.

Er veldig bra tiltak ja.

Hvis det er veldig plagsomt der man bor, så er jo tips og klippe gutta helt korte eller et tips jeg fikk av frisør var og ta glansvask i håret for da ville ikke lusa komme. Skulle vi få sånt problem på skolen så vil ihvertfall jeg både gre som en helt og vil nok vurdere glansvask.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 13:16   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Lusekampanje uke 35

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Har har vi ikke hørt noe om noen kampanje. Lusa gikk skikkelig på rundgang i barnehagen i våres, men minstmann stillte med 3 mm hår og da er det for kort til at lusa får feste. Han var den eneste på avdelingen som ikke fikk lus og enkelte fikk det 2 ganger!!!

Da vi i FAU truet med helsesøster og kontroller i gangen før ungene fikk komme inn så tok foreldrene det seriøst og epedemien døde ut.

Jeg sjekker mine hver eneste dag og hører jeg om lus kommer klippemaskinen frem.

Lurt.
Minste min mistet alt håret sitt forrige tirsdag. Han nektet plent å ta i lusemiddel da han så hvordan storesøsteren hylte. Så han fikk valget mellom å ta alt håret eller å ta i middel. Da ville han heller ta håret. Jeg klipte det ganske kort først, og så skulle ta resten med maskin. Men det var litt av en kamp. Han hylgråt, og sa han ikke kunne gå sånn. Han var så lei seg at det var nesten vondt å se på.
Men til slutt kom nå alt håret av, mens han gråt. Men han kledde det faktisk, og da han fikk sett seg i speilet og alle forsikret ham om at han var kjempetøff, ble det bedre.

Mange foreldre er utrolig sløve, og da er det ikke rart lusa trives. På den lusekampanjen må vi skrive under på en lapp om at vi har gredd. Forhåpentligvis er det mange som følger opp da.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:08   #9
KarlR
Nytt Medlem
 
KarlR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 56
Innlegg: 9
KarlR er på en erverdig vei

Sv: Lusekampanje uke 35

Hei.

Lusa tåler ikke varme. Ta med ungene i badstu og lusa dør.
60 grader minimum 1 minutt skal holde. Det har jeg hørt.


Hilsen Karl

KarlR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:44   #10
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Lusekampanje uke 35

Nei, de dør ikke i badstu. Men det er riktig at de ikke tåler varme. Ved 60 graders maskinvask, evt 5-10 min i tørketrommel, er man kvitt lusa på sofaputer, kosedyr etc.
Men på hodet må det dessverre sterkere skyts til enn badstu.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Første uke over! Fisken Ketolysekuren 2 21-05-07 11:30
Skritt for skritt, dag for dag, uke for uke! Merete A Trening 32 02-10-06 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no